Staan slecht baby 3 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rce86, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Mijn kleine man van 3 maanden wil alleen maar staan en optrekken. Ik kan hem zo tegen de bank aanzetten en hij blijft staan.
    Nu lijkt het me nou niet bepaald goed voor de beentjes/heupjes van zo'n kleintje. Wat denken jullie? proberen zo min mogelijk te laten staan of hem lekker laten?

Groetjes!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou hem zelf niet neerzetten Als het hem lukt om zichzelf op te trekken, als hij al zelfstandig kan zitten en/of als hij zelf gaat zitten, is het wat anders, maar ik neem eigenlijk aan dat dat met zijn leeftijd nog niet het geval is.
    Door te staan als hij dat nog niet zelf kan, belast je zijn ruggetje: hij zal dan snel een verkeerde houding aannemen, waarmee je het risico loopt op scheefgroei van de wervels.

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik neem aan dat je bedoel je hem zo houdt dat hij kan zijn benen rekken en afzzetten met zijn voetjes...??

gewoon niet doen en toe laten. het is niet goed nee.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben vanochtend toevallig bij het cb geweest, en had dezelfde vraag. Daar was het antwoord, veel staan is nu nog niet goed. En Sterre is al bijna 8 maanden. Dus voor een kind van 3 maanden is het al helemaal niet goed!

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ojee, dan ga ik er vanaf nu echt op letten!

Ik laat hem altijd tegen me opgetrokken benen liggen, dan gaat zijn hoofdje al in de optrekstand en als die dan me handen te pakken heeft staat die! Stoer dat die dat vindt:p

6. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Vicky vindt het geweldig om te staan, het gaat nog niet geweldig maar staan kan ze.
    Oefenen kan toch geen kwaad? We laten haar echt geen uren staan hoor, een minuutje hier een minuutje daar. Gewoon tijdens spelen.
    Is dat ook slecht?

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ben van mening dat je je kindje niet moet stimuleren om te gaan staan, het kindje geeft het snel genoeg aan als hij er aan toe is. Zodra hij zichzelf gaat optrekken tot staan word het natuurlijk een ander verhaal.

8. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ik heb dit ook bij het CB aangekaart en de arts daar zei ook dat dit niet gestimuleerd moet worden. Baby's kunnen hierdoor kromme beentjes krijgen, want de beentjes zijn er nog niet klaar voor dit gewicht te dragen. Ook kunnen ze daardoor stappen in de ontwikkeling overslaan (zoals bijv. omrollen, want dat is natuurlijk niet leuk meer als je al kan staan) , ze legde uit dat je kind 'houterig' wordt als het lichaam niet goed leert kennen.

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    eigenlijk zou een baby het eerste levensjaar nog in de buik moeten zijn maar aangezien we de hoofdje eruit moeten persen ;) komen ze na 9 maanden al.. als je naar alle dieren in de dierenrijk kijk kunnen ze allemaal staan bij de geboorte al.. vanzelf.. dus lijkt mij logisch dat ook kindjes zelf gaan staan als ze aan toe zijn. stimuleren is dus niet nodig en is slecht voor de heupjes!!

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mijn kleine is oo 3 maanden en als ik zijn handjes pak wil ie zich ook optrekken. Ik laat dit eventjes toe, maar ook niet teveel. En als hij het doet, moet ie het echt helemaal zelf doen, ik trek dus niet mee. Zo forseer je het denk ik ook niet.
    Het lijkt mij dat babys goed zelf aangeven waar ze aan toe zijn. Persoonlijk zou ik een 3 maanden oude baby niet stimuleren recht op te staan nee.
    Mijn broertje liep met acht maanden zelf en los :$ en heeft daar x-benen aan overgehouden. Was dus echt te vroeg, maarja, als hij echt uitzichzelf al ging lopen, hoe kan je dat inderdaad dan verbieden....

11. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Mijn meisje wil de laatste tijd bijna niet anders!
    Ze wil sinds een maand alleen maar 'los' zitten, staan en lopen/dansen.
    Op eht CB zeiden ze dat ze gewoon moest liggen, zoals ieder kind van die leeftijd.. maja, ik ga m'n kind niet heel de tijd laten huilen omdat ze gewoon echt niet wil liggen!

Wat ik welben gaan doen is op het feit in spelen dat ze zelf probeerde om te rollen!
    Nu heeft ze zich al 4 keer helemaal alleen van d'r rug naar d'r buik omgedraaid!

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess hoe moet ik dat lopen en dansen voor me zien? Dat ze aan de hand wandelt?

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

oh, hier wil me kleine graag op schoot zitten ook. Gewoon dan recht dan ondersteunen we dr nekje nog wel zal maar zeggen. Maar wel gewoon rechtop zitten? is dat ook slecht? ens oms wil ze hier ook soort van staan op schoot? kijk geen uren maar soms een minuut hooguit? is dat ook allemaal slecht?

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zit hier met verbazing te lezen dat een kindje van 4 maanden niet langer dan anderhalf uur op is en vervolgens langer dan 2 uur slaapt.

Mijn zoontje is: 2 maanden en is 2 uur wakker & slaapt dan 1 tot anderhalf uur.. Als hij binnen driekwartier weer wakker is dan laat ik m ook nog even liggen, soms valt hij dan weer in slaap.

Maar ik heb niet het gevoel dat mn zoontje slaapt tekort heeft want hij praat/lacht heel de dag!

Is per kind denk ik dan wel erg verschillend?

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Jann, ja is verschillend, net als wanneer ze doorslapen etc. Niet ieder kind is hetzelfde en de richtlijnen zijn richtlijnen..

Mijn zoontje wil ook het liefst de hele dag staan. Dus we doen spelletjes zoals in het Oei ik Groei boek staat bij 12wekensprong. Glijbaantje, berg beklimmen, hobbelen etc. Zo hou ik hem bezig en dat vindt ie prettig. Mijn dochter deed het ook, gewoon enorm sterke kinderen zijn de kindjes die al zo vroeg zich strekken, en zij heeft er niets aan over gehouden. Ik beperk het wel, maar eventjes zo spelen kan geen kwaad, je moet hem/haar ook niet het volle gewicht laten dragen.

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Jamie deed dit toen ook altijd. maar heb ik toen nog niet toegelaten.

toen hij een maand of 5 was wel. toen ging hij gewoon de loopstoel in (niet lang, kwartiertje ofzo) en racen dat hij deed!

@Marijke. wat vreemd dat het cb zegt dat het voor een kind van 8 maanden slecht is. Mijn zoontje was 7 maanden toen hij zich uitzich zelf recht trok en rond tafel begon te lopen!

ik heb zoiets, als je kind het zelf aangeeft dat ze recht willen lekker laten doen. toen jamie begon met zich op te trekken heb ik hem ook niet telkens ergens neer gelegd waar hij het niet kon.

hij is nu 10 maanden en staat helemaal alleen (zonder houvast)

niets forceren zou ik zeggen! als ze sterk genoeg zijn gaan ze uit zichzelf wel staan

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ lintje: het kan met dit leeftijd volgens mij wel degelijk slecht zijn. Mijn moeder is fysiotherapeut en die heeft gezegd dat als kinderen nog niet uit zichzelf gaan staan, je dit niet moet stimuleren. En met een baby van 3 maanden betekent dit al helemaal, nooit! Geen enkele minuut! Het is gewoon niet goed. Natuurlijk zal lang niet ieder kind daar daadwerkelijk gevolgen aan ondervinden, maar zo werkt dat ook niet. De kans dat je als je in een auto rijdt, wordt aangereden is ook zeer klein. Maar toch neem je het zekere voor het onzekere en schaf je een maxicosi aan. Dus persoonlijk zou ik het dus zeker niet doen.

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zie nu pas dat ik helemaal verkeerd gereageerd heb in het verkeerde topic :) Sorry!!

Maar ik wilde zeggen dat mijn zoontje van 2 ook steeds ga staan, en dan hou ik m wel goed vast natuurlijk. Nooit geweten dat dit slecht kon zijn..

Moet het dan maar niet meer doen denk ik.. Of mag je soms wel even oefenen..
    Hij wil bijv. ook nooit echt op schoot zitten maar gelijk staan.. Mag dat niet?

19. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een kindje dat errug graag wil staan.
    Sinds ze rechtop kan zitten, wil ze dus ook nog alleen maar rechtop zetten! in hangstand, is het huilen!! Dus ja, wat moet je dan?!

En hier is het ook meer een spelletje: via mama's buik omhoog lopen en daarna weer zitten... ;)

Ons nichtje deed niets anders en die loopt ondertussen (is 9 maand!)....

20. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ja ze zeggen het niet voor niets....
    als je zo door gaat heeft je meisje dalijk fysio therapie nodig of weet ik veel wat omdat jij het advies niet wil opvolgen........

je kan der ook een beetje rechterop zetten in een wipstoel of in de box tegen een voedingskussen....

maar sla het advies maar in de wind want het is jou lichaam toch niet......

sorry hoor maar ken me er zo boos over maken

je snapt toch zelf ook wel dat dit niet goed is voor z`n kleintje

Deel Deze Pagina