Mijn ventje is nu 4 weken jong en heb het idee dat hij steeds vaker wakker is! Erg gezellig natuurlijk, maar ik vraag me af hoelang een baby wakker is overdag? Dus als hij een flesje heeft gehad, hoelang dan nog met hem spelen etc? Soms is hij wel 1,5-2 uur wakker, is dat geen probleem?
Alle kindjes zijn anders (gelukkig) maar de meeste kindjes slapen ergens tussen de 14 en de 18 uur. Uitschieters zijn er ook met 12 uur of juist 20 uur. Zolang je kindje goed groeit, genoeg eet en vrolijk (goed gehumeurd is) is er niets aan de hand. Mijn zoontje was ook zeker een uur tot 2 uur wakker tussen voedingen (overdag) en inmiddels is hij 1 dus dat is allemaal goed gekomen Kijk goed naar je kindje en let op slaapsignalen. In de ogen wrijven, gapen, jengelen etc. Ook hoef je niet de hele tijd met je kindje te spelen. Jezelf leren vermaken is een heel goed idee ook al zijn ze nog zo klein. Kindjes kunnen zich vaak goed amuzeren alleen al naar dingen te kunnen kijken!
Wesley was soms gewoon tussen 2 voedingen wakker. En na de voedingen van 's avonds laat en 's nachts werd er niet gespeeld o.i.d. dan was het fles leeg, boertje doen en verder slapen. Meestal zo rond 20.30 uur naar bed tot 7.30 uur slapen met ondertussen dan nog 2 voedingen die max een half uurtje duurden, dan zit je al op 10 uren. De rest verdeeld over de dag, dan krijg je toch al snel dat ze na een voeding wel 2 uurtjes wakker zijn.
goh ik probeer mijn zoontje ook zo lang mogelijk op te houden omdat hij gewoon slecht slaapt. maar langer dan n klein uurtje red ik echt niet. hij wil ook niet veel. alles is maar heel even leuk, zelfs op schoot. wat doen jullie babys dan 2 uur lang??
Ophouden is eigenlijk nooit een goed idee. Babies zijn erg gevoelig voor slaapsignalen en zetten zich dan over de slaap heen. Dit bevordert de groei, het humeur en de eetlust niet. Als hij iets niet lang leuk vindt dan moet je 'm misschien toch maar gewoon in bed leggen.
ja dat doe ik ook want als hij moe is wil hij toch niet veel, maar aangezien hij vaak maar kort slaapt lijkt het me fijn als hij wat langer op kan blijven. ik snap echt niet wat n baby van 4 weken dan 2 uur lang doet. hier ist even in de box of wipstoeltje en als hij begint te jammeren op bed.
Haay haay,, Dit is bij elk kindje verschillend,, Liam sliep van voeding tot voeding en speelde dus nooit,, pas met 3 maand kon hij een half uur wakker blijven,, tussen de voedingen,, nu is hij 5 maand en 1 week en kan maar een uur wakker blijven tussen de voedingen dus slaapt nog super veel,, Geniet er maar van Liefszz
Mijn dochter sliep vanaf week 2 door van 12 tot 6 en nu ze 8 weken is van half 11 tot 7. Vanaf week 2 is ze overdag ook heel veel wakker ze sliep alleen maar heel kort steeds een half uurtje of korter en dan weer 2 uur wakker. Nu sinds een week of 2 slaapt ze 1x lang meestal van 11 tot 2 en de rest van de dag nog wakker!! Ze kletst dan gezellig en vermaakt haarzelf goed in de box of wipper. Alleen savonds tussen 8 en 10 is ze altijd een beetje huilerig en wil ze op schoot. Ik probeer haar dan altijd in bed te leggen maar dan word ze echt kwaad. Maar ze groeit heel goed en eet goed dus het zal wel goed zijn zo.
ik vind het ook heel moeilijk hoor.. mijn zoontje slaapt overdags ook maar hooguit een half uurtje aaneen. hij wordt ook gewoon vaak wakker en vaak met een speentje slaapt hij weer verder. daarom heb ik hem ook nog steeds overdags beneden in de bak of in de box slapen anders kan ik steeds op en neer naar boven. en savonds na de voeding van ongeveer 22.00 duurt het vaak wel anderhalf uur huilen voordat meneer eindelijk slaapt. en soms is hij daarvoor al uren wakker geweest!
Ik merk dat het bij mijn zoontje van 8 weken het beste werkt als ik het zo doe: Als het tijd is voor de voeding wakker maken, verschonen/wakker worden, beetje spelen en dan geeft hij aan dat hij wil eten. Na het eten rustig boeren (dan lijkt het alsof hij moe is, maar dan een oaar x buuuuurp!) en dan weer een speelkwartiertje met papa en/of mama en even alleen in de box onder de mobiel. Tijdens het spelen heeft hij zijn ogen helder en open en maakt hij geluidjes en lacht hij. Dit neemt weer af.. Voor mij is dat het teken om hem in bed te leggen en dan gaat hij heerlijk slapen. s nachts speel ik niet zo lang en na de ochtend voeding ook niet. Daarnaast ligt hij altijd s nacht in bed. En afhankelijk van mijn planning tussen 7 en 22 uu minimaal twee keer tussen de voedingen in zijn eigen bedje. Ik merk dat mijn zoontje van dit ritme rustig wordt/is. Dus geen huilbuien, geen problemen om in saap te vallen etc. Maar het verscheelt per kindje natuurlijk. Mijn zus heeft een kindje van 7 weken en die is volgens haar ook heel lang wakker tussen de voedingen en slaapt nauwelijks in zijn bedje. Ik moet wel zeggen dat hij driftiger is en meer huilt.. Maar of dat daar aan ligt dat denk mijn zus va niet. Gewoon goed luisteren en kijken naar je kindje!