Mijn dochtertje (10mnd) kan ook nog net niet kruipen (scheelt niet veel), maar ze kan zich vanuit zitstand optrekken op haar knieƫn en dan gaan staan. Bijv in de box op tegen de bankleuning. Mijn zoontje echter heeft eerst leren kruipen en dan optrekken. Hij trekt zich ook anders op, vanuit de kruipstand.
Gaan staan deed ze met 7,5 maand, langs de tafel lopen met 8 maanden. Ze loopt nu ook al een tijdje achter dingen door de kamer, maakt niet uit wat, als het maar schuift haha. Stoel, loopkar speelgoedbak. Ze kan nu aan 1 handje lopen en heel wankel een paar losse stapjes.
Mijn dochtertje ging met net 9 maanden staan (haha, ik dacht, waarom gilt ze toch zo vanuit haar bed, ik er op af, stond ze daar, maar wist niet meer hoe ze naar beneden moest). Mijn zoontje trok zichzelf op tot staan met net 7 maanden. Oh ja, hier ook nooit een loopstoeltje gehad. Een week of 2 a 3 later gingen ze allebei langs meubels lopen. Mijn dochtertje is dat blijven doen tot 16 maanden en van mijn zoontje zullen we het wel zien. Hij loopt al wel een maand of 2 achter zijn loopkarretje aan, aan de hand en duwt lopend meubels door de kamer.
nou die van mij doet dat ook sinds hij heeft ontdekt dat hij zitten eigenlijk best handig en leuk vind. komt me bekend voor
daar zit ik nu ook aan tedenken maar kruipen snapt hij ook nog niet hij gaat alleen maar op zijn hoofd staan en als je helpt huilt hij:x
Met 2,5 mnd wilde hij alleen maar staan op schoot( wat wij natuurlijk niet wilden zo vroeg al) Met 6 mnd goed rechtop staan aan tafel Met 7 mnd aan de tafels, banken, kasten optrekken ( eigenlijk overal waar hij zich aan kon optrekken) en blijven staan en erlangs lopen.. het liefst wilt ie al lopen, maar dit kan hij nog niet zelfstandig, aan de hand vind ie geweldig als je zijn 2 handen vastpakt dan stapt ie in een snelle vaart vooruit met beide voeten op de grond dus geen tenen lopen
Thirza trok zich op tot staan bij 8 mnd en ging toen eigenlijk ook meteen langslopen en kruipen deed ze toen net een week of 2. Met 15,5 maanden is ze gaan los lopen. Hier nooit een loopstoeltje gehad.
hier met iets minder als 6 maanden trok hij zich op en toen ging het heel erg snel met 7 maanden liep hij overal langs en met 9 maanden de eerste stappen los
jelle was 9 maand precies (met staan) een dag later kon hij zitten hij ging staan en plof op de kont zitten haha daarna diect bij het spul langs lopen echt los lopen deed hij bij 15 maanden ofzo
Op 8 mei 2009.. Hij was op 3 dagen na toen 9 maanden. Hij liep volledig los op zijn verjaardag (publiek hĆØ?)
rond 10 maanden ging hij staan en kort daarna liep hij rond de tafel. sinds deze week staat hij los en ook loopt hij aan een hand mee.
Hier ook mijn zoontje ging eerst staan, toen zelf zitten, en toen kruipen, en nu loopt hij langs vanalles.
hier ging hij op papa zijn verjaardag ineens staan in de box hij dacht vast ik laat de hele familie eens even een poepie ruiken
Met 8,5 maand trok hij zich op in de box, een maandje later stapte hij langs de meubels. Nu wel een stuk vlotter en ook aan 1 handje, maar los lopen gaat nog wel even duren denk ik! We hebben wel een loopstoeltje gehad van 7 tot 11 maand ongeveer. Nu wordt hij te groot en vind ik het gevaarlijk want ik ben bang dat hij omkiept! Loopstoel was puur uit wanhoop omdat hij heel druk en driftig was, na 10 minuutjes in de loopstoel was het weer oke!
Het gemiddelde met optrekken is volgens de site die ik wel eens raadpleeg in de 11e/12e maand Mijn zoontje houdt bijvoorbeeld gewoon een ander volgorde aan (eerst staan, daarna tijgeren, daarna zelf gaan zitten en nu komt kruipen).
Mijn dochtertje stond voor het eerst een paar dagen voor ze 8 maanden werd. De tijd daarna heeft ze veel geoefend, aan de tafel gaan staan, lopen langs de randjes, en nu kan ze (en wil ze) heel goed en snel aan je handen lopen. Ze kan het nu ook aan 1 hand, maar dat is nog moeilijk als ze heel snel wil. De eerste losse stapjes is een kwestie van tijd, want ze loert er wel op, en ploft dan toch op de grond of ze probeert nog even de afstand met de handen vast te overbruggen. Maar zoals ik al zei, een kwestie van tijd. Loopkarretje hebben we wel, maar dat is nog erg moeilijk. Ze begrijpt het principe niet helemaal en vindt het karretje zelf leuker (moooooie wielen) dan het lopen Loopstoel hebben we nooit gehad.
Ohja, en toen kon ze al kruipen, dus daarom is dat nu ook nog gemakkelijker. Ze kroop met 7 maanden (echt met de buik van de grond). Enneh, volgens mij is Julia wel snel hoor, dus geen gemiddelde van maken!
Hier ook zo een die het principe nog niet helemaal snapt. Hij wil er of opklimmen ?) of hij wil de wielen of Nijntjes pakken (we hebben een Nijntje loopkar). In ieder geval alles behalve dat karretje vastpakken en gaan met die banaan
Lisa is bijna 9 maanden en tijgert nu een maandje maar voor de rest nog niks. Ze gaat wel op handen en knieen zitten om lekker heen en weer te wiegen en ze probeerd wel te gaan zitten maar dat laatste stukje lukt nog niet..