jongen: 6 mnd zitten, 7 mnd optrekken in de box, 7,5 mnd aan de handen stappen. maar hij kan nog niet kruipen hahaha
Mijn dochtertje ging zelf staan aan de tafel met 9,5 maand. Met 10 maanden liep ze opzij aan de tafel en maakte ze de bochtjes om de hoeken van de tafel heen. Dat doet ze nu nog steeds. Met 10,5 maand kon ze ook gaan staan aan deuren/muren (dus zonder 'houvast' voor haar handjes) en sindsdien is ze ook niet meer gevallen als ze weer wilde gaan zitten. Ze kan de draai maken van tafel naar bank, maar hoeft daarbij nog niet helemaal los te staan. Met één hand los gaat goed. Ze kan wel beide handen loslaten als ze ergens tegenaan staat, maar dan leunt ze dus nog. We hebben haar pas eens in het loopstoeltje van kennissen gezet, maar dat vond ze maar niets..
Kruipen met 8 maanden, 2 weken later staan en met 10 maanden schuifelen langs meubels en aan de hand willen lopen. Loopwagen(dus waar hij in zit gebruikt vanaf 9 maanden maar gebruik m nu niet meer) en loopwagen (erachter staan) wil hij niet echt wil liever aan de hand.
Mijn dochter is een latertje , ze ging met 9 maanden tijgeren, met 11 maanden kruipen, met een maand of 13 staan en loopt nu langs de tafel, kan heeeel even los staan en kan oversteken van de tafel naar de bank (1 of 2 losse stapjes). Bij haar is het geloof ik gewoon dat ze kruipend er ook wel komt (en nog snel ook, je hoort haar op de plavuizen aankomen pets pets pets (en dan heel snel ) haha) Ach ik maak me er niet zoveel zorgen over, het ene kind ontwikkeld zich snel, de ander wat langzamer... Wel zie ik om me heen dat kindjes die wat "fijner" gebouwd zijn en wat lichter zijn sneller zijn gaan lopen, maar of dat toeval is?! Mijn dochter is nogal worstig ze moet dat gewicht natuurlijk wel meeslepen he haha! NB toch zou ik het niet erg vinden hoor als ze binnenkort los kan lopen, gezien de tweede er al bijna aan komt
fleur ging met ruim 13 maand zich optrekken en met 14 maand kruipen. Niet snel maar het cb vond het allemaal prima. Zolang we maar vooruitgang zien en nu ze kruipt gaat ze met aardig vaartje door de kamer
met precies 8 maand ging hij zitten en met 8 maand en 1 dag ging hij staan. zonder loopstoeltje, is hier nooit geweest. met 9 maand liep hij langs de tafels en box en aan de hand mee, met 10 maand volledig los. allemaal zonder hulp van een loopstoeltje, gewoon alleen de box. liefsz
Mijn zoontje was precies 7 maanden op de dag af dat hij ging staan inde box. Nu is hij 7 maanden en 1 week en hij gaat nu overal staan waar hij maar kan... Moet overal op letten nu, hahah.. Hij weet natuurlijk niet hoe hij terug moet en staat nog niet stabiel dus de hele tijd opvangen en troosten.. Groetjes
Hallo zeg, zijn jullie kindjes allemaal zo extreem snel ofzo? In mijn omgeving vindt men mijn dochtertje redelijk snel, maar zij kon dus echt niet met zeven maanden, ofzo, zelf gaan staan..
Mijn oudste ging met 9 maand staan (en kon toen ook ineens zitten en kruipen). Hij trok zich overal aan op en ging ook meteen langslopen. Met 12,5 maand los lopen. Mijn jongste is 2 weken later met staan en heeft het net sinds vorige week onder de knie, dus 9,5 maand. Hij ging ook meteen zelf zitten, maar kruipen kan hij nog niet.
Mijn dochter was een billenschuifster en die zijn altijd later met dat soort dingen: ze trok zichzelf op toen ze 16 maanden was en liep met ruim 1,5 jaar. (het is helemaal goed gekomen, hoor ) Marla
Mijn zoon ging met 14 maanden staan. Nu is hij bijna 17 maanden en kan hij rond de tafel stappen, verder nog niet.
Mijn dochtertje trekt zich overal aan op vanaf 10,5 maand. Vanaf 11 maanden loopt ze langs de bank en tafel e.d. Gisteren is ze voor het eerst (zonder te vallen) los gaan staan met 12 maanden, nog heel voorzichtig. Bij haar gaat het heel erg in fases. Het valt me echt op bij haar dat na een periode van dreinen en slechter eten en slapen dat ze dan weer iets nieuws kan. Ik geniet van iedere stap in haar ontwikkeling en ook van haar karakter dat zich steeds meer laat zien.
Nee sorry, maar onze dame bewijst echt het tegendeel. Zitten een week voor haar verjaardag. Drie weken later zelf gaan zitten en ook rond die tijs pas een beetje gaan staan
Mijn zoontje ging staan bij 8 maanden, heeft dat lang volgehouden en durfde geen ´stapjes´ te zetten. Hij liep bij 13,5 maand, exact de leeftijd waarop mijn dochter ging lopen, maar zij ging later staan.