staan ze een inleiding toe bij ong. 38 weken ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door harmonysz, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harmonysz

harmonysz Lid

9 mei 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo !!

ik ben moeder van een zoontje van 2 jaar
    en nu weer zwanger van de tweede ik ben nu 34 weken zwanger en ik kan amper lopen van de pijn in mijn bekken en rug
    ik heb namelijk bekkeninstabiliteit en mijn rug staat al vanaf dat ik klein ben niet recht
    en ik begrijp dat de baby bij 37 weken volgroeid is en dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is
    maar zullen ze het in het ziekenhuis toestaan om mij bij ongeveer 38 weken in te leiden
    want ik trek het op deze manier echt niet meer
    ook heb ik het gevoel langer zwanger te zijn dan het ziekenhuis mij verteld

dat vraag ik me dus ook heel erg af of het wel een precieze berekening is wat ze maken of dat het gewoon als gemiddeld word berekend
    want wanneer de baby komt ligt (zover ik heb gehoord ) ook aan de groei van de baby ) maar of dit zo is weet ik natuurlijk niet zeker '

in iedere geval hoop ik dat ze het toestaan want ik heb het gevoel alsof ik een rolstoel nodig heb

veel groetjes van een mama met veel pijn

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Harmonysz,

De termijn wordt aangehouden aan de hand van de termijn ehco. Zolang daar geen vraagtekens bij zijn, wordt toch die uitgerekende datum aangehouden.
    Verder zijn niet happig op inleiden om deze reden. Dat weet ik uit de praktijk. Of een kindje nu groot of klein is, is op zich wel belangrijk, maar de termijn is het belangrijkste en bij 37 weken is het een randprematuur en (over het algemeen) pas bij 38+ weken wordt er ingeleid op indicatie. Je kunt altijd via de vk proberen een consult bij de gyn te krijgen, maar weet dat het niet altijd lukt. Zolang het nog enigzins gaat, zullen ze toch proberen te wachten tot de bevalling vanzelf begint. Je hebt bij 40 weken meer kans op gehoor aan je vraag denk ik. Maar vragen kan altijd, want ik begrijp je klacht heel goed! Sterkte!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina