Hoi dames, Ik zal eerste even alles uitleggen. Vorige week dinsdag werd mijn zoontje, van bijna 2, ziek. Begon te spugen, diarree, oftewel buikgriep. Heersde overal, dus ik maakte mij niet zo druk. Donderdag werd het beter en vrijdag was ie weer de oude. De dagen daarna is het allemaal goed gegaan. Was een lekker vrolijk mannetje. Op woensdag is ie altijd bij opa en oma en zo ook afgelopen woensdag. Alleen was opa ziek, ook buikgriep. Hoorde wij later, anders hadden we hem niet laten gaan. Maar wij duimen dat hij niet weer ziek was. Donderdag was er nog niks aan de hand en vrijdag had ie op de creche weer gespuugd, vlak voordat wij hem gingen halen. Toen is thuis kwam, kwam er weer een hele lading uit. Dus gelijk onder de douche. Eten wilde hij niet, dus we hebben hem lekker naar bed gebracht. Hij heeft heerlijk geslapen. De volgende dag, was ie wel hangerig en hij had 2 diaree luiers gehad. Na zijn middag slaapje had ie 38.5 koorts. We hebben hem even lekker gedouched. In de douche ging alles nog prima, maar de ellende begon daarna. Op het aankleed kussen, krampte hij helemaal in elkaar. En hij bleef maar roepen "au mama au". Ik heb zijn buikje gemasseerd en dat vond ie niet heel fijn. Ook had ie hele rara blauw achtige plekken op zijn benen. Deze trokken na 5 minuten weer weg. Ook waren zijn lippen helemaal blauw en ook had hij blauwe nagels. Wij dachten van de kou, dus we hebben hem lekker aangekleed en zijn naar beneden gegaan. Beneden wilde hij een beetje fruit eten. Na 2 happen te hebben genomen, begon hij heel hard te huilen en was het weer au mama au. Ook nu waren zijn lippen helemaal blauw en zijn nagels ook en ook zijn gezicht had een vreemde blauwe/grijze kleur. Wij hebben de dokter gebeld omdat we het niet vertrouwde en mochten langskomen. De dokter heeft hem heel goed onderzocht. Hij had geirriteerde luchtwegen en oren en daar kon het spugen en de diaree van komen. Het in elkaar krampen kon zijn van de pijn in zijn darmen. Het blauwe kon ie niet verklaren, behalve dan, dat ie het koud had. Wij hebben een plaszakje mee gekregen en als het echt erger werd, moesten we urine opvangen en weer langskomen. 's avonds heeft ie ook niet echt gegeten. Maar dat vonden we niet zo raar. Hij had wel gedronken, dus het kon niet veel kwaad. Vanochtend heeft ie wel wat gegeten. Een beetje pap en een klein stukje brood. Maar dit was om 10 uur. Hij heeft na 10 uur eigenlijk niks meer gegeten of gedronken. Het staat klaar, maar we krijgen het er niet in. Hij vroeg zelf om pap, maar toen we het gemaakt hadden, wilde die niet. Hij heeft 1 danoontje op. Maar het niet willen drinken, zit me dwars. Ook geeft ie pijn aan als ie wat gegeten heeft. Ook had ie een diaree luier vanochtend. Ik weet dat het allemaal bij de buikgriep kan horen, maar hoe lang mag het duren. Komen we in de fase, dat ik me zorgen moet maken, dat ie zo weinig eet en drinkt of mogen we het nog even tijd geven. We zijn van plan, om vanacht dat plas zakje om te doen en morgen naar de dokter te gaan, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed. Wat is jullie idee, na het lezen van dit verhaaltje? Wat zouden jullie doen? Ik hoor het graag. Gr Tascha P.S: sorry voor het lange verhaal
als ik zo je verhaal lees zou ik als ik jou was de huis artsen post bellen en je zoontje goed laten onderzoeken en desnoods naar het ziekenhuis laten verwijzen. kindje wat ik ken had ook buikgriep ,ook erge diaree en spugen ,die was dus heel erg uitgedroogd dat was kantje boord. ik zou niet lekker zitten als mijn kind er zo aan toe was en niet wou drinken.
Ik zou zeggen : ga naar de dokter! mijn zoontje heeft vorige week ook buikgriep gehad ... maar was na 5 dagen weer de oude.. als ik die dingen lees over blauw worden en verkrampen komt bij mij het idee op dat hij misschien verleden week iets heeft ingeslikt(speelgoed?), wat er nog niet uit is ofzo.. ( het is maar een gedachte he) heel veel succes ermee en ik hoop dat het niks ernstigs is! grtz Ramona
Hij heeft na de diarree luier van vanochtend, geen last meer gehad en ook niet gespuugd, maar het feit dat ie niet wilt drinken, zit me niet lekker. Hij ligt nu te slapen en heeft een plaszakje om, dus we kunnen even goed zien of ie geplast heeft. We gaan nu even regelmatig bij hem kijken. Morgen sowieso naar de dokter. In zijn laatste luier voordat hij ging slapen, zat wel wat plas. We houden hem nu even heel goed in de gaten.
We hebben net de dokter gebeld. We hadden hem namelijk wakker gemaakt na 3 uur en hij wilde nog steeds niet drinken en hij heeft ook niet geplast. Dat niet plassen en niet willen drinken is niet goed. We mogen hem ook absoluut niet zo door laten slapen. We moeten hem nu paracetamol geven. Dan over 3 kwartier weer wakker maken. Het kan namelijk zijn dat ie niet wilt drinken van de pijn in zijn keel en dan zou een paracetamol moeten helpen. We moeten dan weer terug bellen. Als hij dan nog niet wilt drinken en nog niet heeft geplast, gaan we verder kijken. Ik maak me echt zorgen en ben blij dat we toch nog even gebeld hebben. Ik wil niet voor niks bellen, maar ik volede me heel onrustig. Ik hou jullie op de hoogte.
We hebben net paracetmol gegeven en hij had iets geplast. Hij wilde niet drinken, maar we hopen nu dat de paracetamol zijn werk gaat doen. Om half 10 gaan we hem weer wakker maken en kijken of ie wilt drinken. Ik hoop zo dat het helpt en dat het dan klaar is. Dat we de oorzaak hebben gevonden. Maar we moeten even afwachten.
Sterkte meid! Ik hoop dat je kindje snel weer beter is en er niks met hem is! As het niet goed voeld moet je erop blijven stan dat ze hem checken want er is niets zo betrouwbaar en vaak beter als een moedergevoel!
We komen net bij de dokter vandaan. We hebben eerst 1.5 uur in kunnen wachten. Hij was in ieder geval nog niet uitgedroogd en zijn urine was schoon. We moeten blijven proberen om hem een klein beetje eten en om het kwartier een slokje drinken te geven. Eten is minder belangrijk dan drinken. Morgen moet het iets beter zijn. Als het morgen nog niet beter is, dan moet ik naar mijn eigen huisarts om te laten controleren, dat ie niet uitdroogd. Deze arts kende onze huisarts toevallig en wist ook hoe hij hier mee om ging, dus we weten zeker dat we vaak op controle mogen komen als het niet beter wordt en dat is wel prettig. We moeten hem wel goed in de gaten houden. Ben allang blij dat ie weer mee naar huis mocht, want ik was even bang dat ie opgenomen ging worden, maar zover was het nog niet. Wij weten natuurlijk ook dat het niet te lang moet gaan duren, maar ik heb goed contact met mijn huisarts en dus ook alle vertrouwen dat hij op tijd aan de bel trekt als ie het niet vertrouwd. Zoonlief was echt een kanjer en onze kanjer ligt nu lekker op bed en wij gaan alles nu even laten bezinken en dan ook slapen, hebben we morgen alle energie voor hem. Welterusten allemaal.
Hij heeft vanochtend een paar slokjes water op, maar meer wilde hij nog niet. Hij had wel wat urine in zijn luier. Wij weten nu zelf waar we naar moeten kijken of ie uitdroogt of niet, dus we houden het in de gaten. Als ie straks nog niks drinkt, bellen we de dokter, zodat we sowieso morgen een afspraak hebben of anders nog vandaag. Moeten dus even aankijken hoe hij wakker wordt. Het maakt me aan de andere kant ook wel angstig. Want doordat hij niks binnenkrijgt, wordt hij slapper en slaapt ie meer. Dus we willen hem nu ieder uur wakker maken om te kijken of ie wat wilt drinken. Mijn zorgen zijn nog niet voorbij, voordat ie weer een beetje drinkt. Een paar slokjes zijn leuk, maar zet geen zoden aan de dijk. Zeker niet als dat het enigste is sinds gister. Zodra ik ook maar het idee heb dat het niet goed gaat, hang ik bij mijn huisarts aan de bel.
We hebben hem om 11 uur wakker gemaakt en toen heeft ie een slokje op. Hij wilde daarna mee naar beneden en om half 12 wilde hij een joghurtje, die heeft ie gegeten. Om kwart voor 12 is ie weer naar bed gegaan en had ie weer een beetje plas. We gaan hem nu zo weer wakker maken. Is voor hem niet zo leuk, maar ik wil graag in de gaten houden of ie alert blijft en makkelijk wakker wordt. Ook moet ie dan weer wat drinken. Het komt niet vaak voor, dat ik me zo zorgen maak om mijn ventje. Hoop echt dat ie snel opknapt.
Idd heel verstandig dat je hem regelmatig wakker maakt om te drinken. Gaf hij zelf aan dat hij yoghurt wilde? Das toch een teken dat hij trek begint te krijgen... Beterschap in elk geval..
Hoi Tascha, Heftig hoor. Ik kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk zorgen maakt. Dat zou ik ook hebben. Maar als ik het zo hoor heb je het goed onder controle. Je kan niet veel meer doen dan inderdaad wakker maken en steeds proberen te laten drinken. En de dokter bellen als je twijfelt. Nou, sterkte! Lindangel
We zijn vanmiddag toch nog maar even naar de dokter geweest. Wilde met rust de nacht in. Hij was heel simpel. Hijis nu nog niet uitgedroogd, maar hij moet wel gaan drinken anders gaat ie aan het infuus. Dus wij naar huis en heb een waterijsje gegeven, op aanraden van de dokter. Ok dat ging heel goed........totdat ie het er weer uitgooide. Hij heeft al 2 dagen niet gespuugd en nu waarschijnlijk van het ijsje weer. Het enigste vocht wat we erin kregen, gooit ie eruit. Waarschijnlijk heeft ie er wel iets van binnen gehouden, maar niet genoeg. Wordt er nu een beetje moedeloos van. De dokter heeft ons goed duidelijk gemaakt dat we iedere dag moeten komen, tot het beter gaat. Hij ligt nu op bed en als ie straks wakker wordt dan krijgt ie nog een ijsje en als ie dat er weer uitgooit, sta ik morgen weer bij de dokter. Wordt er momenteel erg verdrietig van. Ik zie hem ziek zijn en niet beter worden en ik kan er niks aan doen. Ik hoop zo dat ie snel opknapt.
ach Tascha, wat naar.... ik hoop dat hij het waterijsje nu binnen heeft gehouden. Houdt hij ook van diksap en zo? Kleine slokjes lijken maar weinig, maar ik zou ´m alles geven wat hij binnen kan houden. Ik geef zelf altijd een beetje verdunde melk, omdat melk de maag kan prikkelen. Maar soms weet je het gewoon niet. veel beterschap voor je kindje! Amber
Hij heeft net een ijsje op, dus hopelijk blijft het nu wel binnen. Hij ligt al weer op bed, want hij is zo moe en hopelijk komt ie dan even bij. Dan kunnen papa en mama ook even tot rust komen. Mijn man is ook ziek en ik heb last van bi en natuurlijk te veel gedaan, dus ik heb er nu veel last van, dus hopelijk kunnen we lekker vroeg ons mandje in. We gaan hem vanavond nog een keer wakker maken en vanacht ook. Niet ieder uur, want dan rust ie niet uit, maar we willen hem wel even extra controleren en natuurlijk nog een slokje drinken geven. Ik hoop morgen op een betere dag. En dat ie niet meer gaat spugen, want dat kunnen we er niet bij gebruiken. Ik houdt jullie op de hoogte.