Mijn zoontje is nu 10 weken en vind het geweldig om te staan. Als hij zit en ik hou zijn handjes vast probeert ie omhoog te komen. Nou weet ik niet in hoeverre ik dat mag stimuleren. Of dat ik het juist moet tegen houden. Is er iemand die dat weet??
Zolang je dat niet 24uur per dag doet of 'm in zo'n loopwagen zet (ben ik zowiezo niet zo'n voorstander van) Lekker met je kleine spelen hoor! Als je goed zoekt zijn er overal regeltjes voor, je word er niet goed van! Niet te hard zoeken, dan vind je al die regels ook niet. Als het echt helemaal verschrikkelijk zou zijn, dan had je het wel geweten, kreeg je het zwart op wit bij de aangifte van de geboorte.
Het is een aageboren reflex, als je het niet stimuleert neemt het af.. doe je dit wel, dan zal hij het veel willen doen. Dit is echt niet goed voor het ruggetje, zo'n klein lijfje kan dat gewicht op de werveltjes nog niet goed aan. Maar goed, hangt er dus wel vanaf hoe lang je het doet
Toevallig had ik deze vraag gisteren nog voorgelegd aan het cb. Het wordt door hun erg afgeraden ivm heupjes en de rug. Dean probeerde ook al vanaf een paar weken te staan ik probeer het zo min mogelijk te stimuleren maar helemaal tegenhouden gaat gewoon niet. Daarbij vindt ik zelf dat een kindje ook een beetje zijn grenzen moet kunnen aftasten
Dat staan met die leeftijd is een reflex en kan niet goed zijn voor de heupen. Dus zo weinig mogelijk toelaten
Mijn dochter wilde het ook. Ik liet haar gewoon af en toe op mijn schoot staan maar wel met mate. Ik wilde het absoluut niet stimuleren aangezien het niet goed is.