Hoi, Ik heb net even mijn dochtertje van 15 weken geobserveerd in de kinderwagen na het ontwaken na een wandeling. En nu zag ik dat het leek of ze haar buikspieren aan het trainen was Ze kwam echt helemaal met haar koppie omhoog tot half zit!! Mag dit wel en moet ik dit gaan remmen of juist stimuleren? Ze rolt nog niet en ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd ze dat gaan doen. Even een ander vraagje: ik lees zo nu en dan in het boek oei ik groei en ik ben benieuwd of zo'n sprongetje ook echt weken later of juiste weken eerder kan komen. Ze is 2 daagjes over tijd geboren. Ik stel deze vraag omdat ze de laatste 2 dagen echt huileriger is en slechter slaapt, vooral overdag. Sprongetje van 12 weken heeft ze al gehad (denk ik) en voor sprongetje van 18 weken lijkt het me wat vroeg. Tips en adviezen zijn welkom! Groetjes
Ik lees even mee Mijn dochter begint hier ook sinds kort mee..Vooral als ze schuin ligt dan probeert ze omhoog te komen.. als ik haar 2 handjes pak dan trekt ze haar zo omhoog..Ik help haar wel een beetje..
Ja dat deed mijn zoontje ook met ongeveer die leeftijd (ik weet het eigenlijk niet meer precies...). Ik hield het niet tegen en liet hem omhoog komen, maar hielp hem niet. Sowieso zul je merken dat je het op een gegeven moment niet meer tegenhoudt
Anouschka is nu 16 weken en doet het ook. Hoort er echt bij. Remmen kan je het niet denk ik, A. doet het overal, in bed, in de wagen en ook in de wipstoel. Zo oefenen ze het zitten gaan voor straks. Hier begon het sprongetje met 14 weken (A. is met 38.6 weken geboren) Dus het kan veel eerder beginnen. Bij jou dus ook denk ik als ik het zo lees. Hier gaat het met vlagen. 2 dagen meer huilen en dan een dag heel rustig en veel slapen, dan weer 2 dagen minder slapen en meer huilen. Het duurt nu al 2 weken.....Bij Merel begonnen ze ook altijd een aantal weken eerder!