hoi! Sinds week 5à6 van mijn zwangerschap heb ik een droog hoestje dat veroorzaakt wordt door kortademigheid. Nu ben ik dit beginnen krijgen sinds ik ustrogestan ovules ben beginnen gebruiken. Intussen hiermee mogen stoppen sinds vorige dinsdag en nog steeds hetzelfde. Deze avond ga ik hiermee voor de derde keer naar de dokter. Het lijken wel men longen te zijn, dan weer branderig gevoel in de slokdarm. Ik kom er zot van :x. Nog ervaringen? Ik ben ongerust dat het een probleem aan de longen is terwijl de dokter niks hoort.
Is het niet 'gewoon' een flinke verkoudheid? Heerst hier ontzettend. Ik heb zelf ook droge kriebelhoest, om gek van te worden. Hoest vooral s nachts. Soms ook beetje kortademig. Ik had het in de zwangerschap ook, duurde toen 3 maanden onderhand! Maar als je dokter niks vreemds aan je longen hoort zal het wel goed zijn. Maar bij twijfel gewoon nog een keer gaan. Als je iets voor de hoest wil gebruiken moet je even goed kijken wat je mag in de zwangerschap. Ik slikte al een paar dagen strepsels toen ik las dat dat eigenlijk niet mag.
Kan idd een ouderwetse verkoudheid zijn. Ik kuchtte pasgeleden bijna 3w lang, voornamelijk 's nachts...dacht dat ik er bijna in bleef. Ben toen naar de ha gegaan die luisterde naar m'n ademhaling en zei dat ik wat piepte? Geen idee waar dat door gekomen is, want heb geen hooikoorts en geen ashtma ofzo. Heb een puffertje gekregen toen en na een week gebruik is de hoest eindelijk vertrokken. Al moet ik 's nachts als ik draai wel flink hoesten, maar denk dat dat de verplaatsing van gewicht is. Als ze niks horen, dan kan het een verkoudheid zijn of een zw-kwaaltje misschien. Drink je genoeg water? Of werk je misschien met airco ergens? Daar krijg je ook een heerlijke droge strot van. Waar je normaal misschien nooit last van hebt gehad kan nu je keel irriteren vanwege de hormonen. Brandend maagzuur is helaas heel normaal tijdens zw (als dat is wat je bedoelt met het branderige gevoel in je slokdarm)...had er nooit last van en nu zit ik continu aan dat spul ervoor te lurken... het gaat ineens weg en dan na een tijdje komt het weer... Heel gezellig... Beterschap iig en hoop dat de vervelende hoest snel weg is toch!
Tijdens je zwangerschap zijn je trilhaartjes gevoeliger dus het kan zijn dat je inderdaad verkouden ben ... ik ben van week 4 tot week 12 verkouden geweest echt mateloos irritant
Klinkt als brandend maagzuur. Brandend maagzuur kan veel irritatie in de keel veroorzaken waardoor je gaat hoesten. Ook verklaart dat het branderige gevoel in de slokdarm. Brandend maagzuur kan ook aanwezig zijn zonder dat je het merkt: stille reflux. Probeer zo min mogelijk voedingsmiddelen te eten/drinken die brandend maagzuur kunnen verergeren.
inmiddels het doktersbezoekje achter de rug. Omdat ik er nu toch wel al 8 weken last van heb moet ik ranitidine nemen. Een week om te zien of het beter wordt. Een verkoudheid is het niet. Ik ben 14 dagen terug goed ziek geweest van verkoudheid/keelonsteking/sinusitis en heb toen een week AB moeten slikken. Ik heb helaas nog nooit zoveel medicatie moeten nemen als de voorbije weken. Indien het met ranitidine niet beter wordt dan moet ik puffen wegens overgevoeligheid van de luchtwegen. Enfin, we zijn er nog lang niet
de gyn zei wel dat het nog wat vroeg is om dergelijke mate van zuur te hebben. Het zou een vorm van verborgen reflux zijn