Werk full time in een winkel en dat valt me niet echt mee moet ik zeggen. Sta de hele dag op m'n benen (half uur pauze). Er staat wel een stoel achter de toonbank maar echt ontspannen kan ik daar niet op zitten aangezien ik steeds moet opstaan voor een klant. Ik zei vandaag tegen m'n baas dat ik het wel erg zwaar vind en 's avonds echt kapot ben. Hij vroeg zich toen af of dat niet tussen m'n oren zat....!!! Hij had nml nog nooit gehoord dat een vrouw zo vroeg in de zwangerschap al last had. Tja... Hebben jullie ook ervaring met staand werk?
Ik heb geen staand werk, maar ik kan het me goed voorstellen. Ik heb nu ook al last van mijn rug en stuitje.
Ik begon ook met 15 weken rugklachten te krijgen en dat het me lichamelijk te zwaar werd. Ik kreeg te horen dat ik meer moest genieten en minder moet zeuren!! Ik moest nog zo tijd totdat ik beviel. Ik doe nou ook maar gewoon door en soms kan ik echt niet meer.... Begin nou met fysio en ga binnenkort naar de arbo-arts en het met hem even overleggen.
Ik ben bijna 15 weken en heb moeite met lang staan en ver lopen. Hoe het komt weet ik niet. Ik heb een zittend beroep, dus echt een probleem is het niet, maar ik herken het wel.
Tja, dat bij iedereen anders... sommige hebben al snel last van verschillende kwaaltjes, ik heb het in het begin niet gehad, Ja, wel wat meer moe, maar ik heb vanaf de 16 weken tot nu echt nergens last van gehad... er was zelfs een tijd dan voelde ik me toppie... nu begin ik langzaam aan te merken dat het allemaal wat minder makkelijk gaat, last van de zwaarte van de buik, last van de benen, rug en voeten... last van de warmte, moeilijker slapen.... noem maar op! Maar al met al, hou ik het nog goed uit! Gr. Niki
Ik heb ook staand werk en moet veel lopen en heb ook een half uurtje pauze per dag. Ik moet zeggen dat ik het nog best wel goed gaat,alleen had ik 2 weken geleden heel veel bandenpijn dus dat was weer minder. Ik heb meestal wel als ik klaar met werken ben en thuis kom dat ik pijn in mijn voeten heb.
Hoi! Ik heb een zittend beroep, dus ik kan niet oordelen over staand werken. Maar ik kan je wel vertellen dat ik afgelopen donderdag tijdens het concert van Robbie Williams een staanplaats had op het veld en dat ik het amper kon volhouden om drie uur te staan. De volgende dag was ik compleet versleten! Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je klachten hebt! Sterkte ermee! Groetjes Suusje
Ik had al last met staand werk in restaurant voordat ik zwanger was... maar jah, daar stond ook geen barkruk of wat dan ook om eventjes te zitten en moest ik dus ook 6 uur staan op een dag.... maar jah ieder persoon is anders en als jij aangeeft dat jij last krijgt... dan moet hij daar rekening mee houden... ik ben met 24 wkn gestopt met werken... ik werkte in thuiszorg als huishoudelijk hulp.. en dat zo ongelovelijk zwaar.... en geloof dat ik rond de 16 weken al begon met last krijgen ervan... dus gewoon staan voor je rechten... ze mogen je niet ontslaan en moeten aan jou voldoen tijdens de zwangerschap... dat zijn nou eenmaal de regels en buiten dat hoelanger je doorwerkt hiermee op deze manier.. hoe meer last je gaat krijgen idd van je voeten... en ik heb gemerkt dat ik te lang ben doorgegaan...
Heeft die kerel zelf een vrouw en kind? Wat een verschrikkelijk foute en zeer onproffessionele opmerking. Wat ik zou doen is de nodige boeken erbij pakken en hem dat onder zijn neus leggen. Ik had geen staande baan, maar wel een redelijk stressvolle en ik heb de Arbo gebeld voor advies, zonder hierover met mijn leidinggevende over te hebben. (dat was er ook zo 1 van, het hoort erbij enzo..grr) De arbo zal je ten alle tijden bijstaan wanneer je zwanger bent!
Lekker botte uitspraak van je werkgever zeg! Ik heb geen ervaring met staand werk, kan me wel voorstellen dat het ontzettend vermoeiend is. Overigens heb je tijdens je zwangerschap recht op extra pauze tot 1/8 van je werktijd!! Je werkgever mag je dit niet ontzeggen en zo te lezen kan je het ook wel gebruiken.. Sterkte!
Dank voor jullie reacties! Denk dat ik wat 'harder' moet optreden tegen m'n baas en meer voor mezelf moet opkomen. Ga daar snel mee beginnen!
Ik heb dan geen staand werk maar werk in de zorg dus moet veel lopen op een dag, maar mijn baas heeft me gezegd dat ik me ook af en toe de tijd moet nemen om eens extra te gaan zitten en dan aan mezelf moet denken.
Ik sta ook fulltime in mn eigen kleding winkel, nu scheelt het dat ik mn eigen regels kan bepalen en ga dus ook regelmatig even zitten. Ik merk ondanks dat ik 27 ben al wat langer dat mn rug een zwakkere plek is en nu ik zwanger ben natuurlijk ook wat meer... Vindt dat je baas wel wat schappelijker kan zijn!!! of mss dat je wat vaker even pauze mag nemen ofzo??? straks belast je je rug en benen zo erg dat je het helemaal niet meer volhoud en dan? dan moet jij in de ziektewet en dan heeft hij een groter probleem!