Staand of zittend plassen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Hier plassen de kids en man allemaal zittend tenzij onderweg of een hele vieze wc dan staand.
    Ik ben er blij mee..niks zo vies als de spetters van een ander opruimen die niet kon mikken

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier altijd zittend! Man ook!
    Die zegt zelfs al dat het vies is, als mannen staan en ze plassen ernaast! (en dan hoeft hij het nog niet schoon te maken!)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Ben ik nu heel gemeen als ik zeg dat man elke zaterdag de boodschappen doet haha.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.368
    113
    JA!!!! :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

suus1983 vindt dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.368
    113
    ;););)

suus1983 vindt dit leuk.
  6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoezo niet? er was ooit een film waar ze de spetters konden laten zien als iemand staand plaste. geloof me, die micro druppels gaan echt een meter verder en omhoog. echt vies. als hij alleen woont dan mag hij doen wat hij wilt. want als hij klaar is moet ik er ook zitten toch? ik vind het echt geen tirannie of zo dit. ik vind dit heel gewoon. papa vindt het een kleine aanpassing en geen moeite(ik heb hem gevraagd net)

iMoeder vindt dit leuk.
  7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Zittend! Veel hygienischer maar daarnaast ook n betere houding om echt uit te plassen!

8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje staat.. alleen als hij een grote boodschap gaat doen en dan ook moet plassen zit hij..

9. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat je niet ziet bestaat niet.
    Bij ons thuis plasten de mannen ook altijd staand. Wc werd 1 keer in de week goed gepoetst en dagelijks een doekje erover.
    Er is nooit iemand ziek geworden van bij ons thuis plassen. En het heeft er ook nooit gestonken.

Mijn mannen hier hebben zelf een voorkeur voor zitten. Ik vind het best.

suus1983 en belize vinden dit leuk.
  10. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.746
    2.424
    113
    Wel een kanttekening bij zittend plassen bij kleine kinderen: dat is alleen gezonder als je ook goed rechtop zit. Kleine kinderen op een grote wc willen nog wel met de billen in de wc gaan hangen omdat ze niet met de voeten bij de grond kunnen. En dan plas je dus minder goed uit. Natuurlijk kun je dat oplossen met bijvoorbeeld iets onder de voeten, maar dat moet ook wel de goede hoogte hebben. Kun je niet rechtop zitten, dan kun je dus beter gaan staan. Aldus volgens de fysio van mijn zoontje.

zigzag en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Dit.

suus1983 vindt dit leuk.
  12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb me hier ook werkelijkwaar nog nooit mee bezig gehouden en heb het in mijn omgeving ook nog nooit gehoord, komt op mij dus ook best wel vreemd over wat ik hier lees :rolleyes:

suus1983 vindt dit leuk.
  13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Zoontje vond de wc altijd eng en heeft dus vanaf het begin staand leren plassen (hij was al 3,5 jaar toen ie zindelijk werd). Nu wisselt ie: soms zittend, soms staand. Knoeien gebeurt nauwelijks, behalve toen hij mij laatst riep dat hij niet kon zien waar ie plaste omdat hij vergeten was het licht aan te doen :rolleyes:
    Man staat denk ik altijd (eigenlijk weet ik dat niet eens zeker en het maakt mij ook niet uit).

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn vriend plast staand maar dat gebeurd gewoon netjes hoor.
    Net als al het bezoek hier. Geen idee hoe alle heren piesen maar ik neem aan dat er meerdere staan.

Zoon zal zowel zittend als staand leren plassen.

Daarbij ben ik schoonmaakster geweest oo basisscholen, sportscholen en dergelijke en ik kan je vertellen dat 9 vd 10 keer de dames/meisjes toiletten smeriger zijn dan de heren/jongens toiletten.
    De plas zit letterlijk onder de bril, op de rand en noem maar op.

dreumesje, suus1983 en amdaa vinden dit leuk.
  15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind staand plassen zo een vieze holbewoner gewoonte! Ieuwwwww.
    Mijn zonen hebben dus geleerd om zittend te plassen. Als hier mannen zijn geweest op bezoek. Dan zie ik altijd spetters op de vloer daarna. Kun je nagaan hoeveel urine er ongemerkt op de kleding spettert!
    Mijn neefje mocht van zn moeder (schoonzus) staand plassen. Want jongens plassen staand. Die bakte er ook nog niet veel van ook. En toen was ie echt al n jaar of 8. Hij stonk altijd naar urine...

tuc vindt dit leuk.
  16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.368
    113
    Stomme opmerking, wat je niet ziet bestaat niet.
    Ik zie geen oorlog
    Ik zie geen honger
    Ik zie geen misbruik
    Ik zie geen...
    Noem maar op, maar daarom is het er nog wel/kan het er wel zijn.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Als een kind stinkt naar urine gaat er ergens anders wat mis hoor, dat komt echt niet door het staand plassen, geloof ik niks van. Of hij moet zijn eigen kleding eronder plassen? ook niet helemaal normaal voor een kind 8.

18. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Anatomisch gezien is het beter om zittend te plassen. Dat moeten ze hier dus ook. Scheelt ook een hoop gespetter.... Mijn oudste kan wel staand plassen, dat heb ik hem niet geleerd, maar volgens mij kunnen ze dat instinctief ofzo :rolleyes: Maar wel handig als er in de openbare mannentoiletten alleen urinoirs zijn.

19. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mwah... niet goed uitplassen, vast broek ophalen voor de straal helemaal klaar is... Bij grote haast gebeurt dat hier ook wel. Zo lastig als je moet plassen als je net in een spannend spel zit, dan maken die druppels in je onderbroek niet zo uit. Tenminste, voor mijn oudste dan...

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd, wat je niet ziet is er niet. Getverdemme zeg!

Deel Deze Pagina