Ja, herken het zelf niet zo, maar ligt dan in elk geval niet aan het staande plassen. Meer aan het haasten.
Mijn zoontje doet gewoon waar hij zelf zin in heeft. De ene keer zit hij en de andere keer staat hij.
Onze zoons plassen zittend. Mijn man ook. Ik houd niet van poetsen. Nog los van het wel / niet kunnen mikken, als een man staand plast in een gewone toiletpot, krijg je toch wel iets van spetters. Het valt gewoon van grotere hoogte. Niet voor niks hangen urinoirs hoger. Onze jongens zijn het zo gewend en vinden het prima. Ik zie dus geen noodzaak om ze staand te leren plassen. Zou trouwens voor de oudste nog best lastig zijn. Die heeft niet heel veel om vast te houden.
Klopt. Gisteren met kinderarts hierover gehad. Advies is voeten plat op de grond of verhoging. En billen aan alle kanten ondersteund, dus met verkleiner indien nodig. En bij poepen rechtop zitten, dus niet voorover op je knieen leunen.
Ik heb niet gezegd dat staande plassers niet opgevoede barbaren zijn. Ik mag mijn schoonmoeder niet zo en ik ben blij dat ik niet de spetters niet hoef op te ruimen.
Zittend! Ik zie heel vaak dat jongetjes staand plassen en dan idd de hele wc eronder piesen. Ze kunnen wel staand plassen, maar thuis altijd zittend. Ze beginnen er trouwens ook niet over dat ze staand willen plassen. Ze weten niet anders.
We hebben het hem zittend aangeleerd maar sinds hij groot genoeg is om te staan bij de wc plast hij staant. Hij wil het gewoon niet zittend, prima wat mij betreft. Tja en als hij dan een keer spettert maken we een sopje. Maak toch iedere dag de wc even schoon dus het is geen ramp