Hoi, Ik lees dat veel mensen 2 tot 3 weken voor hen bevalling stoppen, maar als ik me nu al denk hoe groot ik ga worden en met mijn werk, zie ik me dat niet doen. Ik werk vanaf deze week ongeveer 3 a 4 keer per week en vanaf juni ga ik 5 dagen in de week werken weer (aangezien ik schoolvakantie heb). Ik werk in een "restaurant", is meer een grillbar waar we worst, hamburgers, frietjes, gehaktballen en ijs verkopen. Het is staand werk en we moeten zelf de terras binnen en buiten zetten, alles poetsen en we kunnen eigenlijk niet zitten in de 6 tot 9 uurtjes dat we werken. We hebben een eetpauze als het rustig is, maar als er meer mensen binnen komen moet je stoppen met eten en werken. Ik heb eigenlijk geen idee hoelang ik zou moeten werken of eigenlijk is de vraag hoe lang zou ik kunnen werken? Ik weet dat iedere zwangerschap anders is. Maar ik weet dat ik al zelf fybromylagi heb en al met mijn pillen gestopt ben, dus ik heb al vaak vrij last van mijn bekken en rug. Iemand tips? Groetjes Sandra
over het algemeen is het 4 - 6 weken voor de bevalling stoppen hoor tips heb ik niet, ik heb een staand/lopend beroep en wat ik nu al doe is als ik even wat moe ben, ga ik even een paar minuten zitten en dat soort dingen. En op een gegeven moment zal het allemaal een stukje langzamer gaan.
Ik zou het gewoon afwachten als ik jou was... Je merkt vanzelf wel of je het allemaal nog kunt volhouden. Aan de hand daarvan kun je dan beslissen of je 6 of 4 weken van tevoren met verlof gaat. Ik zou me daar nog niet zoveel mee bezig houden, want wie weet verloopt je zwangerschap wel heel goed en is het allemaal niet zo zwaar voor je. Om het zo lang mogelijk vol te kunnen houden moet je je lichaam gewoon goed in de gaten houden. Merk je dat je wat vermoeider bent na het eind van de dag? Ga dan tussendoor even zitten of vraag een collega om het zware werk even van je over te nemen.
Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap er vrij weinig last van.. als ik even aangaf dat het niet ging namen mijn collega's het zo over.. hoe verder ik kwam hoe minder ik van ze mocht Het regelde bij mij zichzelf een beetje.. Sinds een paar weken doe ik het zelfde werk maar dan bij een ander bedrijf.. dus ben benieuwd hoe ze er daar mee omgaan Maar je hebt, ook in de horeca gewoon recht op rusturen en aangepast werk! Bekijk je CAO, bespreek het met je werkgever en wijs hem op je rechten, vooral als het tenkoste gaat van jezelf!
Inderdaad gewoon goed naar je lichaam luisteren. Kan je iets niet meer tillen, laat het dan staan. Moet je even gaan zitten, dan ga je even zitten. Staar jezelf er nog niet te blind op. Je hebt recht op extra pauze en aangepast werk, dus daar kunnen ze écht niet over mekkeren hoor!
ik zie dat je in zweden woont. Je zou eens moeten kijken waar je recht op hebt. Ik ben zelf kok en bij de eerste had ik al vroeg harde buiken en zat ik met 21 weken voor 50% in de ziektewet en met 30 weken helemaal thuis. Ik deed ook wat aangepast werk maar nog wel veel staan. Ik werkte geen avonden meer enz Bij de 2de zat ik met 28 weken voor 50% in de ziektewet en met 33 weken 100% maar toen kreeg ik al weeen. Ik deed tot die 33 weken nog volop al het werk en het was eigenlijk wel erg zwaar
Eventjes zitten als het druk is gaat hellaas niet Ik kan vrij pakken wanneer ik wil aangezien ik (zoals heel veel andere mensen hier) op oproep basis werk. Ik studeer hoofdzakelijk en werk enkele uurtjes in de week voor extra geld. Dus kan stoppen wanneer ik wil. Wel is het de langer ik doorwerk de meer geld ik krijg als ik niet werk van de verzekering/regering
nee effe zitten bij mij ook geen optie je kan mensen moelijk laten wachten op hun eten enz haha. Ik ben daarom kortere dagen gaan maken. ik stond op een gewone dag 4 uur daarna 1 uur pauze en daarna weer 5 uur dat hou je gewoon niet vol. Je moet echt naar je lichaam luisteren
Oeh! Verkoop je ook Kebab? Want dan mag je even 2 porties komen brengen! Met flink knoflooksaus graag! (ik moet nog tot eind juli wachten, maar dat is het eerste wat we eten als we op vakantie zijn) Zonder gekheid, kijk gewoon hoe het gaat en overleg met je werkgever. In Zweden zullen ze toch ook wel regels hebben mbt werken in je zwangerschap?