Testen of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Baby94, 29 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Rond 10 maart had ik ongesteld moeten worden. Nu weet ik dat mijn menstruatie erg onregelmatig is en dat het soms makkelijk een aantal dagen uitloopt, maar tot de dag van vandaag nog steeds niets te bekennen. Ondertussen dus al zo’n 20 dagen laat (al zal dit dus niet precies kloppen). Heb verder geen kwaaltjes wat op zwangerschap zouden kunnen duiden, behalve af en toe gevoelige borsten. Ook de reden dus dat ik nog steeds niet heb getest.. Gister had ik een mini sliertje bloed, maar tot nu toe verder niets meer te bekennen. Zou het nut hebben om te testen of heb ik gewoon een rondje overgeslagen deze keer?

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de zekerheid een test doen. Ook bij een zwangerschap hoef je niet altijd wat te voelen. Als die negatief is weet je dat het weer een langere cyclus is.

Wat je ook kunt doen is ovulatie testen gaan gebruiken volgende maand. Zodat je wat meer houvast hebt hoe je cyclus verloopt

Baby94 vindt dit leuk.
  3. Baby94

Baby94 Lid

21 mrt 2016
    60
    14
    8
    Wat is betrouwbaarder, een ovulatie test of temperatuur opmeten, of beide?‍♀️

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.064
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Temperaturen is betrouwbaarder dan ovulatietesten, mits je je houdt aan de strikte regels :).

Baby94 vindt dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.468
    8.983
    113
    Vrouw
    Met tempen weet je, als je het op de juiste manier doet, achteraf zeker wanneer je eisprong was. Met ovulatietesten heb je een lh piek en weet je ongeveer wanneer (24-48u na piek) je eisprong is. Zou nu wel even een zwangerschapstest doen.

Baby94 vindt dit leuk.
  6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Het allerbetrouwbaarste is beide. Mits je aan de regels voor temperaturen kunt voldoen. Anders is temperaturen niet betrouwbaar.

Met ovulatietesten vind je dan je piek en met temperaturen kun je door de temperatuurverhoging zien of je eitje daadwerkelijk gesprongen is

Baby94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina