even een vraagje over vaginale douche

Discussion in 'Na de bevalling' started by iniminie, Jul 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    hallo as moeders en moeders,

leuk,kreeg van me vriend een pakketje,om mezelf lekker te betuttelen na de bevalling en in me herstelperiode,zelf samengesteld,hihi
    van zwitsal scrub voor mama(heerlijk spul trouwens_paar verschillende gezichtsmaskertjes,een haar maskertje,labello enz enz oftewel alles om me zelf te betuttelen:)
    nu zit er ook ene vaginale douche bij,een aparaatje en een flesje vloeistof,lief bedoeld van hem,maar help ken het niet en nog nooit geprobeerd;)
    nu is mijn vraag,doet dit zeer?en hoe voelt het anders?
    iemand ervaring?

thanks

greetz iniminie:D

2. sinada

sinada Niet meer actief

Nee dat doet geen zeer maar als je pas bevallen bent zou ik het nog even niet doen hoor.
    sowieso als je nergens last van hebt kun je het beter niet gebruiken

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb er wel eens van gehoord maar zelf nog nooit gebruikt. Zou dat normaal ook niet doen, omdat gewoon wassen met water nog altijd het beste is.
    Ik zou hem sowieso niet direct na de bevalling gaan gebruiken, in verband met nog open verbinding met de baarmoeder.

4. Angelala

Angelala Actief lid

Apr 3, 2008
    296
    0
    0
    Dat spul kan je betert niet gebruiken dat verstoord je balans alleen maar in je vagina;)

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dat wilde ik ook zeggen.

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik gebruik het wel, op aanraden van HA.. alleen niet vaak... de douche tast nl zuurtegraad aan.. omdat ik chronische blaasontsteking had ben ik het gaan gebruiken met als resultaat geen ontstekingen meer. Ik gebruik het nu alleen tijdens heftige menstruaties..

zeer doet het niet.. je spoelt gewoon inwendig de boel schoon. Ik zou het zeer zeker niet gebruiken net na bevalling omdat dan de boel nog openstaat van binnen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

inderdaad niet gebruiken als het niet nodig is en zeker niet net na de bevalling. Ik gebruik m ook maar dan alleen met water omdat ik ontzettend veel last heb van witvloed en geen infecties ofzo en door de vaginale douche heb ik hier geen last van, dus ik ben erg blij hiermee, maar als het niet nodig is zou ik het niet zomaar gaan gebruiken.

8. Duna

Duna Niet meer actief

Mijn KV zag die fles ook staan bij ons in de badkamer en ze zei dat je hem wel mag gebruiken om te spoelen met lauw water. (niet inbrengen maar gewoon in de buurt van de wond houden) maar de vloeistof mag je niet gebruiken. Dat kan irritatie veroorzaken.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Absoluut niet gebruiken. Je vagina heeft een zuurtegraad waarmee het zichzelf reinigt. Je zuurtgeraad kan helemaal in de war raken, waardoor je schimmelinfecties kunt krijgen. En geloof me, dat wil je ECHT NIET!

Share This Page