Slaapgewoontes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door QuintenXavi, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, ik ben benieuwd of jullie kindjes ook op een speciale manier in slaap komen.

Mijn oudste viel bijv. alleen maar in slaap wanneer ik of zijn papa zijn handje of voetje vast hield. Xavi valt in slaap als ik met mijn neuspuntje tegen zijn neuspuntje lig.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Nee, wel een klein ritueeltje voordat ze gaat slapen (wassen met een washandje en een boekje voorlezen), maar daarna is het gewoon in bed, slaapzak aan, kusje/knuffelen, muziekdoosje aan, en slapen.

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.726
    3.163
    113
    Vrouw
    Liam gaat alleen maar slapen als hij op de buik ligt met zijn knieën onder zijn buik getrokken. Dan pakt hij zijn tuttel en ligt die onder zijn hoofd, speen erin en meneer is in slaap.

liefsz

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    ik leg mijn zoontje in bed en zeg '' waar is poppetje? '' zijn tuttel heb ik dan in een hoekje van zijn bed gelegd, die gaat hij dan zoeken. eenmaal gevonden (na een paar seconden) maakt hij zich klein om zijn poppetje te knuffelen. dan zeg ik ''poppetje kusje.... jij ook een kusje, lekker slapen en tot morgen lieffie''.

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Hier gaat onze dochter op zoek naar haar knuffeltje, gaat dan op haar zij liggen, knuffel tussen de armpjes geklemd en met of zonder speen lekker tukken.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

eh....meestal eerst even jengelen ;) na het vaste ritueel van gordijnen dicht liedje zingen kusje welterusten! Meestal begint ze al te jengelen als ik het liedje zing, haha.

Als het haar echt niet zelf lukt mag ze mijn vinger fijnkauwen, dan wordt ze in ieder geval rustig en valt ze daarna meestal wel in slaap.

Maar neerleggen en in 1 keer oogjes dicht, dat hebben we helaas nog niet meegemaakt!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

Komt vanzelf dacht dat ik het ook nooit zou meemaken haha. Maar na de 4 maand is ie een heel stuk rustiger en valt veel makkelijker in slaap. Eerst was het bij ieder slaapje huilen

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou dan houden we hoop! bedankt ninja!

Het is al veel beter dan het was hoor dus ik klaag niet ;) ze slaapt nu in ieder geval overdag ook

9. adi

adi Niet meer actief

Hier ging het tussen 4 en 11 maanden echt goed, ieder kindje een eigen klein ritueeltje, in bed stoppen, knuf erbij en ze gingen slapen.
    Nu is de verlatingsangst fase aangebroken, en begint de drama zodat ik de kamer uitloop. Maar ze kunnen alle drie niet inslapen zonder hun knuffel en speentje.

10. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Léonie slaapt ook met een tuttel en haar speen. Tuttel moet een kus krijgen van mama en daarna Léonie een kus. Speentje erin, omdraaien en slapen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij gaan altijd even met hem voor zijn raam staan. Dan gaat hij zwaaien naar de bomen, de auto's en eventuele katten die door de straat lopen :D
    Daarna nog zwaaien naar zijn Nijntje schilderijtjes, zijn knuffels en naar de behangboom op de muur (waarbij ik alles moet benoemen en hij het probeert na te zeggen), en dan leg ik hem in bed. Dan grijpt hij 3 spenen tegelijk (1 in zijn mond en 1 in iedere hand, als reserve), rolt hij op zijn buik en gaat hij slapen.

Deel Deze Pagina