Na avondeten nog slapen en dan de fles? (8 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ha!

Ons meisje krijgt tegen 17.15 17.30 haar warm eten (ivm werken kan dit niet eerder)

Daarna is ze moe, dus leggen we haar nog voor een uurtje op bed.

Tegen 20.00 krijgt ze nog de fles (met rijstebloem) en dan gaat ze slapen. (soms slaapt ze pas om 21.00 uur)

Ze slaapt 's ochtends (1,5 uur) nog en 's middags ook (1,5 uur)

's nachts slaapt ze door zonder wakker te worden en wordt om 07.00 uur wakker

HErkennen jullie dit ritme? Ik vind dat ze wat laat op bed gaat namelijk...

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij moeten het wel rekken na het avond eten want dan is die hier ook moe. maar ik rek het, meestal door te gaan douche en dan rond 7 uur is het bed tijd. papfles en gelijk naar bed. werkt best, al is die vaak wel chaggie tussen eten en slapen.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker

Maar heeft hij dan om 19.00 wel al zin in een papfles? Mijn dochter echt helemaal nog niet. Ze drinkt er dan maar een klein beetje van (kan ik me ook voorstellen trouwens, ruim een uur na het eten weer zo'n fles)

Hoeveel pap krijgt je kindje dan? 180?

4. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Toen mijn dochter zo oud was sliep zo ook altijd nog eventjes tussen het avondeten en de fles in, en ook rond 20:00 naar bed. Op een gegeven moment wilde ze echt niet meer slapen tussen het avondeten en de fles. Zodra ze dan hangerig werd gaven we gewoon de fles en ging ze naar bed.

Nu met een jaar eten we vaak rond 17:30 / 18:00 en om 19:00 krijgt ze dan nog een fles en gaat ze naar bed en slaapt dan door tot 7:00. Ze drinkt de fles niet altijd helemaal leeg, maar vaak wel, en aangezien ze iets te licht is houden we dat er lekker in.

5. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi!

Mijn zoontje krijgt tussen 17.00 en 17.45 uur zijn avondeten (hangt er vanaf of ik moet werken of niet) en dan rond 19.00-19.30 uur de fles. Hier tussen in slaapt hij niet meer. Ook hier moeten we hem wel bezig houden dan omdat hij wel heel moe is. Toevallig heb ik hem vandaag na het avondeten wel op bed gelegd omdat hij doodmoe was, maar hij weigerde te gaan slapen. We rekken het vaak door met hem te spelen, hond uit te laten (wandelen is erg favoriet) en in bad te doen. Dan krijgt hij de fles (180+6 geen pap o.i.d.) en die drinkt hij toch wel aardig goed (soms helemaal leeg, vandaag 70 cc laten staan en zo wisselt het een beetje).

Daarna is meneer zo ontzettend moe dat hij gelijk door naar bed kan. Hij ligt er dus uiterlijk 20.00 uur in bij ons, meestal rond 19.30 uur.

Misschien dat je kan proberen om te rekken? Haar echt even een tijdje bezig te houden en dan geen pap geven, maar een normale fles die iets minder vult en ze meer ervan drinkt? Ik weet niet of dit zo werkt hoor, mijn zoontje heeft 's avonds nooit een papfles gekregen dus daar heb ik geen ervaring mee.

Succes!
    Groetjes!

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn zoon is ook 8 maanden en eet met de pot mee gewoon bij ons aan tafel wanneer wij ook eten. En dat verschilt nogal van half 6 tot half 7 ofzo. Meestal tegen 7 klaar, dan zijn pijama aan en nog borstvoeding en dan naar bed, ligt op zijn laatst half 8 in bed. Maar meestal is hij al eerder moe en moet het eigenlijk uiterlijk 7 uur zijn anders is hij te moe om goed te drinken. Hij slaapt dan tot half 7 volgende ochtend.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    En als je de fles vervroegt? Je kan het ook proberen zonder de rijstebloem. Hier is het avondeten meestal pas om 18.00 uur. Daarna verzorgen en om 19.00 uur de fles en dan slapen.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij geven expres het avondeten eerder (rond 4 uur, half 5) zodat hij nog gewoon op tijd op bed kan. Op dagen dat we allebei werken, krijgt hij dus zijn 'prakje' op het KDV - werkt als een tierelier!
    Inmiddels zijn we overigens zijn avondfles (geen pap, alleen opvolgmelk) aan het afbouwen, zijn nu terug van 180/6 naar 120/4 en gaat super. We gaan zijn avondeten steeds iets later geven, omdat hij dat makkelijker vol lijkt te houden. We volgen dus eigenlijk zijn ritme ;)

Geen idee of je hier wat mee kunt, maar wie weet!
    Succes!

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Hier at ze op die leeftijd met ons mee (rond 18.00 uur) en ging om 19.00 naar bed. Ze kwam dan niet meer voor een fles tot de volgende ochtend. Vraagt ze zelf om de fles om 20.00 uur of maak je haar wakker? En geef je een toetje na het avondeten?

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geef nog een fles rond een uur of 10 's avonds, in plaats van na het avondeten. Mijn zoontje ging iedere keer spugen, het was hem gewoon teveel in korte tijd.

Hier gaat het dus zo:
    avondeten rond 18.00u
    om 19.30u naar bed
    om een uur of 22.00u nog een fles melk

11. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ons meisje slaapt van 15.00 tot 17.00. Rond 17.30 eet ze met de pot mee en tussen 19.00 en 19.30 krijgt ze bv en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend.
    misschien dat je iets kan rommelen in het ochtend en middagslaapje zodat ze dus vlak voor het eten nog even slaapt?

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Sam doet het ongeveer hetzelfde als bij jullie. Hij eet zijn avondeten alleen wat vroeger. Hij eet nu om 16 uur en blijft dan op tot 17.45 uur (ongeveer). Dan gaat hij naar bed en wordt hij meestal tussen 19.15 en 20.00 uur wakker. Hij gaat dan in bad, fles (trouwens nog nooit pap hier gegeven) en dan rond 21-21.30 uur naar bed. Hij slaapt dan tot 7.45 uur de volgende ochtend.

Ik denk ook wel eens dat hij te laat nog op is, maar aan de andere kant geniet ik er met volle teugen van omdat ik echt nog quality time met hem heb (ik werk de hele dag). Het lukt hem ook echt niet om nog wakker te blijven na 18 uur. Hij gaat dan ook echt heel erg liggen huilen enzo. Dus dan maar naar bed als hij dat liever heeft.

Liefs,
    Josien

13. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    dit is het schema van mijn dochter:

8 uur pap
    10 uur fruit
    half 1 boterham met tuitbeker mellk daarna naar bed tot ongeveer 3 uur
    3 uur ongeveer wat drinken met koekje
    5 uur half 6 warm eten met toetje
    7 uur half 8 fles en naar bed tot volgende dag 8 uur.

ik heb dit schema met slapen al;tijd al aangehouden en heb er nooit geen problemen mee gehad

14. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    mijn schema is als volgt:
    8:00 boterham met 180cc melk(hij wil geen bambix)

10:15 beetje diksap en dan slapen

12:00 boterham met 180cc(wat hij niet op drinkt koud, zet ik in de koelkast en geeft dat aan het einde van de middag)

14:30 resterende melk en evt. fruit en dan slapen

16:00 120cc diksap en nog wat fruit of biscuit(kleine snack)

17:30 warm eten

19:30 fles 180cc melk

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zolang het niet zo heet is als nu drinkt hij de fles inderdaad helemaal leeg. 180 + 6 melk + 3 pap.
    met deze hitte wil die amper een slok drinken maar word daar niet vroeger op wakker 's ochtends.

16. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik vind dit toch ook best moeilijk maar niet wat slapen betreft. Hier gaat mijn zoon om 18 uur of 1830 naar bed en wordt dan niet wakker. Ik geef hem wel een fles om 23 uur en dan slaapt hij meteen aan de fles weer in slaap tot de volgende dag. Als ik dat niet doe, komt ie rond 0130 snachts en hij drinkt hem ook meteen helemaal leeg. Hier krijgt hij dus om 17 uur warme hap en dan badje en dan naar bed. en dan is het ook echt nodig want hij wordt heel erg lastig en druk, je ziet gewoon dat ie doodop is rond 18 uur.
    groetjes

Deel Deze Pagina