Heeft iemand een tip hoe ik het donkerder kan maken in mijn zoontjes ledikant? Mijn zoontje slaapt alleen in zijn bedje als ik mijn hand voor zijn ogen doe en dat is niet altijd handig. Ik ben een slechte klusser. Alvast bedankt!
Misschien een donker hemeltje boven zijn ledikant hangen? En als je geen rolluiken/verduisterende gordijnen hebt, vuilniszakken tegen de ruiten aan plakken? Alleen begint een kindje van 6 weken pas het onderscheid te maken tussen dag en nacht, dus pas op dat hij niet dag en nacht door elkaar gaat halen. (Hier was dat geen probleem, wij hebben altijd de rolluiken dicht gehad vanaf 2 weken oud.)
maar kan je dan niet de gordijnen dicht maken op zijn kamertje? of waar saapt hij? en anders iets van vuilniszakken ervoor plakken ofzo? en anders misschien een spuugdoekje over zijn ogen heen leggen? een hemeltje zou ik persoonlijk niet voor kiezen omdat hij die kan gaan pakken en zich inrollen ofzo...
Sorry, maar hoe kom je er op om je hand voor zijn ogen te doen? Geloof ook niet dat het donker hier iets mee te maken heeft, maar meer het vertrouwde gevoel van jouw hand. Ik zou inderdaad eerder een doekje of klein knuffeltje op de ogen leggen, dan het ledikant donker maken.
Ik zou het kamertje donkerder maken door verduisteringsgordijnen, rolluik oid. Niet het ledikant zelf, binnenkort kan hij daar bij en dan is het erg gevaarlijk om iets aan, in de buurt van of over het ledikant te hangen!
Ik kwam dit toevallig tegen net en moest aan dit topic denken. Is je kleintje er bij de eerste ochtenstonden al bij? Wil je je baby nog in een goed dag-nachtritme krijgen? Of kan je spruit slecht slapen als het nog licht is? Dan zijn verduisteringsgordijnen een uitkomst. Het makkelijkste natuurlijk zonder gedoe. De DaDaDark is een statische sheet die op praktisch elk raam blijft plakken. Je hebt dus geen schroeven of zuignappen nodig. En dat heeft ook weer het voordeel dat je geen kieren krijgt, waar toch nog licht doorheen kan glippen. Doordat je het zo makkelijk bevestigt, is de DaDaDark ook makkelijk mee te nemen op vakantie, tijdens logeren en dergelijke. De sheets zijn gewoon herbruikbaar, dus je kunt ze verwijderen en weer opplakken naar behoefte. Het plakken gaat wat makkelijker als je het raam even iets vochtig maakt. Past het niet goed? Dan knip je de vellen makkelijk op maat. The DaDaDark zit in een stevige opbergbox: - 8 sheets van 50cmx50cm op een bewaarsheet van 53cmx53cm (zodat ze makkelijk zijn op te bergen). Dit is 2 vierkante meter per verpakking. De statische zijde is wit en de andere zijde is zilverkleurig. Bij elke verpakking zit 1 strijkkaart waarmee de sheets glad tegen het raam kunnen worden gestreken.
Bedankt voor de reacties! Had het even wat te druk om te reageren. Knuffel en doekje heb ik geprobeerd, maar hij draait net zo lang tot zijn ogen onbedekt zijn. Het punt is dat onze lamellen niet genoeg verduisteren en we erg grote ramen hebben, waardoor gordijnen of rolluiken erg duur zouden zijn. Zat zelf aan een hemel te denken maar ik wist niet in hoeverre deze verduistert. Iets op de ramen plakken ga ik onthouden!