staat bij jullie de verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Tot vorige week uit principe niet. Maar toen ik 3 avonden achter elkaar een slaapzak gepakt had omdat ik het met trui en sloffen nog steeds ijskoud had en in bed de elektrische deken aan moest zetten om mijn voeten te ontdooien dacht ik: "Waar ben ik nou mee bezig? Doe toch normaal, ik ga toch geen kou zitten lijden in mijn eigen huis?"

Dus toen de verwarming aangegooid. En lekker dat het was :D

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb hem nooit aan, we hebben een serre welke goed opwarmd met de zon erop.

3. Noraly

Noraly Actief lid

6 jun 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet aan geweest hier.
    Het is nog steeds 20 graden in huis, dus dan kom ik er niet aan :)

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier is het nog steeds niet aan! Onder de 20 graden gaat hij hier ook niet aan. Nou is mijn partner wel een koukleum en onze dochter lijkt het volgens mij ook snel koud te hebben. Al is het warm buiten.... mevrouw heeft koude handjes! Ik en mijn zoontje hebben het meestal warm. :)

5. sjak

sjak Niet meer actief

Je gaat het toch niet koud zitten hebben in je eigen huis?? Vind ik altijd zo raar! In september niet vanuit mijn principes? Welke principes?
    Dekentje en dikke trui. Nee hoor, mijn huis is altijd behaaglijk. Geen dekentjes, truien of pantoffels nodig en lekker de verwarming op 21,5 :)
    Als het in juli koud is en ik wil mijn verwarming aanzetten, dan doe ik dat.

6. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Wij doen het ook zo lang mogelijk zonder verwarming. We hebben grote ramen in de woonkamer (op het zuiden) dus als de zon erop staat is het al snel warm.
    We gaan nu 's avonds iets eerder naar boven. Zodra het vroeger koud word gaan we hem wel lekker aanzetten.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het is vrij snel warm in ons huis, maar 's ochtends zet ik hem nu vaak even aan op 21. Tegen de middag, als de zon op
    't huis staat, zitten we alweer snel op 22 graden dus dan is het niet nodig natuurlijk.

8. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Bij ons staat hij helemaal in geprogrammeerd en als het onder een bepaalde temperatuur komt gaat hij automatische aan. Dinsdag avond is hij dan ook voor het eerst op avond even aan geweest.

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Ja hoor, hier al bijna twee weken maar het regent ook alleen maar, het is ijskoud in dit land nu haha.

Maar wel alleen in de woonkamer, dan staat ie een half uurtje aan en dan kan hij weer uit :p

10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Zo echt veel hebben hem al aan hier staat de kachel nog op 21 wel nieuwbouw woning scheelt ook heb zelfs af en toe de ventilator nog aan.

11. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nee binnen is het nog heerlijk, heb nog dagelijks van s'morgens vroeg tot het avondeten alle ramen goed open en s'avonds is het rond de 20/ 21C. Als het rond de 17 of 18 wordt binnen, dan gaan we 'm aanzetten, voorlopig dus nog niet.

Aankomend weekend geven ze 22 graden aan (buiten). Het is te hopen dat we weer een paar dagen weer van volop zon kunnen genieten. :)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanmorgen 19 graden zet mijn man hem op 20... Weer gelijk uitgezet! Dat is toch warm zat..

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom je huis gaan stoken als je het met een dikkere trui en pantoffels ook gewoon warm kan krijgen?

Is ook beter voor de portemonnee.

Dus ja bij mij is het ook tegen mijn principes om in September of Oktober al de verwarming aan te zetten, zo extreem koud vind ik het dan echt nog niet ;) . Tis nog geen winter hoor, kom op.

14. misa

misa Niet meer actief

Sinds een paar dagen staat ie ietsje aan. Toen kwam het onder de 19 graden en dat werd me te koud!

15. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Af en toe heel even omdat mijn man op zolder werkt en die is niet zo goed geïsoleerd. Dus 1 of 2 keer per dag even een kwartiertje en voor beneden hebben we de houtkachel.

16. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb de verwarming nog niet aangehad. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat wij een houtkachel hebben die al een aantal avonden brand.

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Nee, het is nog niet onder de 19 geweest. In de middag als er maar even zon op de kamer heeft gestaan is het 20-21.
    Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, eerst warmer kleden dan de kachel.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    nee. het is hier nog steeds 18-19 graden en dit vind ik warm zat. bovenraampje staat zelfs nog de hele dag open. ik houd niet van verwarmingswarmte. als we het koud krijgen dan word er eerst een vest aangetrokken. en verwarming voor een uurtje aanzetten doe ik ook niet. als hij aankomt dan is dat voor langere tijd. je kan best nog een tijd rekken met wat dikkere kleding en het scheelt je meteen een hoop geld.

19. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Nee probeer het altijd zolang mogelijk uit te stellen. Hier nog steeds 20,5 graden en dag en nacht raam op kiepstand. Tijdens het koken 's avonds word het nog iets warmer in huis

20. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Vorige week 1x even aan gehad op 19 om de koude weg te hebben.
    Voor de rest nog niet, anders eerst een vest en pantoffels.
    Wij hebben tot 14:00 zon voor (als die schijnt) en dan is het zo 21gr.

Deel Deze Pagina