staat bij jullie de verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Het was hier vorige week, na een weekje vakantie, 17.5 graad binnen.
    Dus gelijk lekker de verwarming aangezet op 21 graden.
    We hebben 'm nu eigelijk wel iedere dag aangezet, ook voor de meiden, want die lopen rond op blote voetjes binnenshuis.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Nee en de buitendeur staat al weer lekker open.

Ik ga het zo lang mogelijk proberen uit te stellen vind ik een (sport) om zo lang mogelijk zonder kachel te doen.

Als het hier koud is trek ik eerst sokken aan daarna trui dan dekentje op de bank en als het dan nog koud is gaat de kachel aan.

In winter gaat hij wel sneller aan hoor als het min 10 is heb ook gewoon kinderen in huis maar die leer ik ook eerst iets warmers aan te trekken.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    tja, ieder zijn ding. en er word niet gezegt dat ze koud zitten, daarvoor trekken ze een trui of pantoffels aan;)
    ik ben zo'n figuur en ik hou sowieso al niet van de warmte van verwarming. en daarnaast vind ik het doodzonde van het geld als het ook prima op te lossen is met een trui aan of een extra paar sokken. het is niet zo dat die mensen trillend op de bank zitten omdat ze uit princiepe geen verwarming aan willen doen hoor:D
    ik heb s'avonds lekker een vestje aan en kan zo prima op mijn stookkosten besparen. maar goed, ik betaal niet voor niets maar 70 euro aan gas en stroom en dan krijg ik nog terug;)
    onder de 17 graden gaat hij pas aan en alleen als we thuis zijn. overdag en s;avonds. snachts staat hij helemaal uit en hij gaat ook niet "even" 's ochtends aan om de kou eruit te krijgen voor we weg gaan. En ALS hij aan staat dan is dat op max 19. als het vriest dan hoogstens 20. en om 20.00 uur gaat hij uit. warmte blijft wel hangen.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja, 'savonds is het toch best fris. Als wij het koud hebben gaat 'ie aan, maakt mij niet uit of het juli is of november. Ik heb hem vorige maand ook al een paar keer aangehad. Ga niet in de kou of als een eskimo in mijn eigen huis zitten. Vind dat toch vreemd om bepaalde datums te hanteren, als het nu koud is mag het niet aan en als het volgende maand net zo koud is mag het wel?

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Nope!
    Wel de hout kachel aan ( nu ook) en dan is het hier zo 21.5 /22.5 graden:D
    Lekker warm!

6. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ja hebben de verwarming al op staan. Hier staat hij geprogrameerd en gaat aan als het nodig is, door onze vloerverwarming kunnen we niet snel eens alles opwarmen dus staat hij op 19 graden s'avonds.

Al heeft ze deze week nog niet aangeslaan door het goede weer.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee nog niet...het is nog steeds 21 graden binnen

Ik verwacht na het weekend pas de kachel aan te doen.

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Heel af en toe om de kou uit het huis te trekken, dus als het een graad of 18 is zet ik hem even een uurtje op 20.
    Dan blijft het hier wat aangenamer :)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Het is hier binnen nog 23.5 graden, de verwarming gaat dus absoluut nog niet aan en zodra buiten het zonnetje schijnt gaan de openslaande deuren open omdat het anders helemaal niet meer te harden is.
    Overigens hebben wij een goed geïsoleerd nieuwbouw huis met een grote raampartij op het zuiden.

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier staat hij ook nog niet aan, kan trouwens ook niet.... we hebben sinds kort de TOON, en nu moet Eneco hem nog aansluiten op de CV, dus hij kan og niet eens aan. Morgen toch maar is Eneco bellen, maar het is nog niet koud genoeg hier om te stoken. Het is nu 16,5 graden in huis.

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Af en toe een tikje als ik het echt koud vind, ook wel lekker voor mijn kleine moppie die over de grond kruipt

12. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hier wel hoor. S'ochtends even. En s'avonds even. Maar hier een meisje dat lekker veel op de grond speelt.

13. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Nee nog niet aangehad, ook nog niet koud geweest in huis

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja hoor hier gaat hij gewoon aan als we het koud hebben, paar weken geleden al een keer voor het eerst aan gehad.. toevallig vandaag niet maar de rest van de week heeft hij gewoon aan gestaan.

Mijn schoonouders hebben het altijd zo koud in huis. 17/18 graden is standaard bij hun.. om op de kosten te besparen ofzo.
    Wat een onzin, wij hebben het altijd koud daar en zit daar soms gerust het eerste half uur met de jas aan.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Hier af en toe in de ochtend een half uurtje.
    'S avonds vaak de open haard aan en onder een dekentje zitten. Gezellig en lekker warm.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ja, onder de 20 graden springt hij automatisch aan.
    Ik ga niet zitten krentenkakken hoor, heb die verwarming niet voor niets.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nog niet koud genoeg om te stoken, terwijl het maar 16,5 graden in je huis is?? Ben je serieus??

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is hier 19-19,5 graden, nog niet kouder geweest. Ik vind het nog niet te koud, merk wel dat het 's avond afkoelt. Dus de verwarming gaat nog niet aan.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

:$:$:$ 16,5 graad?? Niet koud genoeg?? Bij welke temperatuur ga jij stoken dan? En op hoeveel graden zet je het dan?

En even zonder gekheid: als je visite krijgt, houden die hun jas niet aan dan? Of hebben die 3 truien als ze komen? Mijn hemel, als je mijn vriendin zou zijn kwam je maar bij mij op de koffie in de winter :)

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

Lolol...

Deel Deze Pagina