Leuke buuf heb je zeg! Waarschijnlijk zal ik ook denken houd je mond stom kind, maar het blijft toch echt bij denken hoor! Bovendien vind ik het midden in de nacht ook echt te koud om naar de buren te lopen . Zou niet in mijn hoofd opkomen, lijkt me dat de ouders er zelf ook last van hebben. Vervelend dat buuf het jou kwalijk neemt. Alsof jij van z`n gebler geniet om haar dwars te zitten. Je krijgt bijna de neiging om hem vannacht wakker te maken...
Wat achterlijk van haar!!! Jeetje zeg wat kan jij er aan doen? Je laat hem toch niet voor je lol huilen wat moest je dan volgens haar doen de kussen erop ofzo ik vind dat echt belachelijk en dat ze er last van heeft tjah jammer dan
Wat een pokkeburen zeg! Al moet ik zeggen, de buren hier hebben ook een kleintje van 6 maanden. Die huilt snachts echt ontzettend veel. Wij worden bijna elke nacht rond 3 uur wakker van het gehuil. Vind het zo zielig voor die kleine. Het is een heel onstabiel gezin, en ze laten haar echt zo 2 uur lang brullen. Jeugdzorg etc. is daar ook al bezig. Denk dat ik binnenkort daar ook midden in de nacht aan de deur sta. Maar goed dat is natuurlijk een heel ander geval
Tja heel eerlijk antwoord? Ik vind het ten eerste ook wel belachelijk van de buren dat ze snachts aan je deur komen staan of je je kindje stil zou willen proberen te krijgen, doe dat als je dat wil dan gewoon over dag een keer en natuurlijk niet na een enkele keer. Maar gebeurd het echt bijna altijd, dan snap ik het dus wel dat ze iets zeggen, maar dan dus niet snachts. En aan de andere kant, ik snap niet dat je zegt 'hup laat maar in slaap huilen'. Vind dat je dat niet doet en je kindje gewoon troost en bij je houd, maar oke, zeg daar verder maar niets over want dit valt vast niet in goede aarde.
@ hanneke Idd ieder heeft daar verschillende ideen over. Dus de discussie word dan weer eindeloos en waarschijnlijk heel offtopic @ TS Ik snap dat dat gehuil irritant kan zijn maar ze moeten maar begrijpen dat je daar ook niets aan kan doen. En ze hebben al helemaal geen recht van spreken omdat zei ook veel lawaai maken. Je moet gewoon zeggen van nou leef je uit, krijg haar maar stil, veel succes!
Tja, als mijn buren bij zo'n enkele keer zouden komen klagen, zou ik ook kort zijn geweest over dat je een baby niet zomaar even aan en uit kunt zetten en de deur weer dicht hebben gedaan. Maar je zegt ook dat je zoon verkouden is, en in dat geval zou ik -zeker ook in een gehorig huis- m'n kind gewoon troosten 's nachts en dan slapend weer in bedje leggen. Hier gelukkig hele fijne buren. Thirza heeft al heel wat afgehuild 's nachts, maar we hebben er nooit een onvertogen woord over gehoord. Buren aan de ene kant hebben wel eens gevraagd hoe het met Thirza ging, omdat ze zo hartverscheurend kon huilen, en leven verder erg mee. Buren aan de andere kant nooit gehoord en nu die sinds een dikke maand zelf een kleintje hebben wat ook vrij veel huilt, merken we pas hoe goed we elkaar kunnen horen We horen het echt goed en Thirza wordt er helaas regelmatig wakker van Maar goed, daar ga ik dus ook niets anders over zeggen dan bij een toevallig praatje voor de deur maar gewoon meeleven (en eens noemen dat ze vast heel veel last van ons moeten hebben gehad).
Ons kleintje huit ook regelmatig s-nachts en omdat we een gehoorig huis hebben ga ik er snel naar toe. De buren zeggen wel eens goh had ie het vannacht niet lekker zitten. Maar ook onze kinderen waren zelf ook eens een baby dus je kan er niets aan doen. Gelukkig maar dat ze zo begripvol zijn tegenover ons.... Ik vind echt dat jou buurvrouw over de top reageert, iets te egoistisch als je het mij vraagt. Zou zelf niet midden in de nacht bij iemand aangaan bellen, dan ben je toch niet goed wijs!!!!!!!
Nou pm 's nachts naar iemand toe te gaan, dan ben je niet helemaal lekker! Hier huilt Thijs ook regelmatig 's nachts. Ik hoor ook vaak buurtkinderen huilen. We hebben een oud huis, dat erg gehorig is. In mijn rijtje wonen 6 kleine kinderen die regelmatig 's nachts huilen. Dus hier zal geen buurvrouw langskomen.
Ik vind de reactie die je hebt gekregen niet echt normaal. Maar als de verstandhouding al slecht is en die mensen niet echt sociaal zijn, kan ik me voorstellen dat het een keer escalleert. Alleen dan overdag en niet midden in de nacht. Wij hebben ook buren met 2 huilkinderen en ik weet hoe het is, maar ik erger me er zwaar aan! Die huilen echt de hele dag/nacht door en hoewel ik nooit direct tegen ze heb gezegd dat ik er van baal, doe ik dat wel degelijk! Het lijkt me een goed idee om voorlopig even contact te mijden en als de boel weer een beetje bedaard is, toch met elkaar even te praten. Je woont toch naast elkaar en het is toch wel fijn als je elkaar gewoon gedag kan zeggen zonder dat je de ander iets ergs toewenst..... Waarschijnlijk woon je er nog een hele poos en echt (ik spreek uit ervaring) je buren kunnen je gek maken!
Ik zou zelf niet midden in de nacht gaan klagen bij mijn buren, maar ik zou er wel vreselijk van balen en het ook erg zielig vinden als mijn buurkindje lang doorhuilt zonder dat 'ie wordt getroost. Je moet toch ook wel een beetje rekening houden met je buren (ook al doen zij dat niet met jou).
Ja, sommige mensen zien vaak niet wat ze zelf doen maar dat wat bij een ander gebeurd zien ze uitvergroot. Mijn buren zijn nooit komen klagen over mijn zoontje die 's nachts gilt. Hij had toen in het ziekenhuis gelegen en werd toen een tijdje 's nachts nog weleens overstuur wakker en dan was hij niet te troosten. Bleef echt maar gillen en dan ook super hard. Vond het dan wel vervelend voor de buren maar mijn grootste zorg was eigenlijk dat ik het zo zielig vond voor mijn zoontje. Mijn bovenburen maken heel veel herrie, de kinderen huilen veel en er is vaak ruzie. Laatst ook midden in de nacht begon de baby te huilen en ipv dat kind te troosten begon hij heel hard te schreeuwen over vanalles en nog wat. En dat vond ik wel heel vervelend. Voor dat kindje en die vrouw vooral, maar ook voor mezelf en mijn eigen kind. Maar hij is zich niet bewust van wat hij doet volgens mij, want als mijn kind - zelfs overdag - gilt of herrie maakt dan gaat hij heel hard tikken.
Sommige dames mogen serieus wel even leren lezen !!! Er staat toch duidelijk dat ze hem heeft getroost en eten heeft gegeven.. En ik neem aan dat dr vent(er staat hub, dus vandaar ) zei laat hem maar zichzelf in slaap huilen. We weten nu toch allemaal dat papa's af en toe makkelijker denken. Blegh, wat vervelend dat jullie dus lezen wat jullie willen lezen !
dat gewoon even laten huilen zo makkelijk is dat niet hoor en vind het kei moeilijk en moet er zelf ook bijna van huilen maar dit alles is de enige oplossing voor de slappeloze nachten en vanacht ging het al stukken beter en is maar 2 x weeste roepen en na wat troosten en wat water sliep hij weer heerlijk verder en kwam pas vanmorgen om half 7 voor de fles. het heeft dus gelukkig wel resultaat gehad waar we op hoopte. doordat wij ons zoontje zo verwent hebben door uit bed te halen en te troosten snachts is hij strond verwent en kon niet in slaap vallen zonder zijn papa of mama in de buurt. wij als ouder trapte daar in en bleven hem lekker in slaap aaien. ook kwam hij nog steeds snachts voor een voeding wat helemaal niet meer nodig is met zijn leeftijd. omdat mijn dochter tot 1,5 jaar niet door sliep wetenw e dat het aan ons ligt en ze gewoon te verwenne door ze maar alles te geven. de cb zei dat we nu snachts moesten proberen om hem te troosten maar dan in bed laten liggen, aai over zijn bol, eventueel wat water en niet praten of de lamp aan. dit was dus even 2 dagen huilen omdat hij hier aan moest wennen maar het werkt wel en gelukkig niet voor niks. voor het eerst heeft hij vanacht goed geslapen en is 1x gekomen en na wat water sliep hij heerlijk verder. om half 7 pas kwam hij weer voor melk en dat voor het eerst in 6 maanden. het gewoon laten huilen had dus een rede en zijn om de 10 minuutjes bij hem geweest om te troosten zoals hier boven. soms moet je je kindje wat verdriet doen en jezelf want echt waar stond zelfs ook bijna te huilen. dit is voor hem en voor ons allemaal (ook de buren) dus van groot belang geweest. nu hopen dat hij binnenkort ook zoiets heeft van bah water daar roep ik mama niet voor . helaas wordt er donderdag een helmpje aangemeten vanwege een flinke afplatting op zijn koppie. hier moet hij ook weer aan wenne en zal ook niet meteen doorslapen. ik hoop dat ik het kan weerstaan om hem niet uit bed te halen maar dat wordt nog afwachten. nu heb ik hem net op bed gelegt en gaat ook meteen slapen zonder te huilen. hij was lekker aan het kletsen en viel in slaap. het even inslaap laten huilen stond er dus wel zo hard maar bedoelde het niet zo hoor. het had een reden en dan nog waren we om de 10 minuutjes bij hem. die 10 minuutjes duren echt lang hoor
Lovewinnie, Wat een beetje uitleg al niet kan doen! Fijn dat de kleine nu lekker geslapen heeft! (wat mijn mening over laten huilen overigens niet veranderd hoor )! Yake, Idd dat vind ik dus ook ! Tja en wie moet er nu eens beter lezen en niet lezen wat ze wil ... . Het stond er dus duidelijk zoals het gelezen werd.
Je weet toch niet waarom een kind s´nachts huilt ? Mijn dochtertje heeft 2.5 jaar snachts gehuild want ze heeft een slaapstoornis en raakt s'nacht vreselijk in paniek , de ene keer werd ze gewoon wakker en de andere keer was ze 2 uur onafgebroken aan een stuk aan het huilen , en ja ik heb haar getroost maar daar werd het alleen nog maar erger van , wat moet je dan ? Ik woon ook nog in een appartement met aan de zijkant buren en beneden en bovenburen , gelukkig is er nooit iemand bij me aan de deur geweest s'nachts want ik zou ze echt een knal verkopen
Hier hebben wij ook van die achterlijke buren. Heel vaak hebben ze visite over de vloer en dan maken ze toch een lawaai! Plus dat ze een hond hebben die de hele dag blaft. Totdat ze weer thuis zijn dan is hij stil. Hadden we ook al over geklaagd en nu is het al een stuk minder. (hun zeggen trouwens dat hij dat helemaal niet doet. Maar de rest van het blok zegt van wel.) Onze buurvrouw werkte s'nachts een keer over en toen dacht haar vriend (die veel drinkt) ik gooi de radio los! Om half 3 s'nachts op een donderdag avond! Mijn vriend had er genoeg van en heeft toen de politie gebeld. Sindsdien nergens last meer van gehad. Maar wel vaak te horen gekregen dat we een blerdert hadden. Nou ja zeg! En zoveel huild ze niet eens! Misschien 3 keer in de maand. En dan te bedenken dat zijn vriendin werkt met kinderen met een handicap....
Hahha, hebben jullie soms dezelfde buren als wij? Alleen springt mijn dochter nog geen trampoline....