Hehe, die woorden bestaan wel hier Bollen is hetzelfde als stippen en kleedje is hetzelfde als jurkje Ben van West-Vlaanderen en dat zal ons dialect zijn zeker...
Volgens mij zeggen ze in heel Vlaanderen "kleedje", "bollen" en niet te vergeten "botten/botjes".. Ik woon in een grensdorp dat grenst aan Gemeente Antwerpen en hier (veel Vlaamse invloeden hier natuurlijk) hoor ik die woorden ook regelmatig.. Ik vind het leuk staan,zou er alleen nooit een shirt onder doen, dat vind ik persoonlijk zo fout en kinderlijk. Ik zou voor een leuk vlot colbertje of stoer vest gaan.
Ik zou er juist wel een vestje op dragen, zo'n leuke korte met van die knoopjes vooraan ( en een brede boord onderaan). Misschien iets van camel kleur zoals je riempje en laarzen, of juist knalrood. Leuk jurkje. Ik denk aan bollen in een jurkje alleen aan iets heel anders dan aan stipjes....
Jurkje is totaal niks voor mij.. maar hij staat je wel. Toch zou ik m persoonlijk leuker vinden zonder panty en met mooie hakken of voor in de zomer sandaaltjes.