Shit, vorige week had dochterlief hand voet mond ziekte...en das lekker overgeslagen..Ik heb echt zo'n pijn in mijn mond... Iemand een tip ? Wonder boven wonder heb ik het alleen in mijn mond...maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn...de blaren worden steeds groter en t eten steeds moeilijker..
Kan de ha niks mee, je hebt gewoon dezelfde ziekte als je dochter, mond en klauwzweeris weer iets heel anders. Je kunt spoelen met kamille en paracetamol nemen tegen de pijn en verder uitzieken en niet bij andere kinderen in de buurt komen want is zeer besmettelijk . Heb het zelf in juni gehad en heel mijn voeten en handen open ligge, mond zat al vol aften, andere oorzaak, dus iet prettig kreeg er ook nog wondroos bij dus langs de haen die had ook zoiets van tja erg vervelend alles te gelijk uitzieken maar en andere kinderen ontwijken.
ik zou zeggen spoelen met zout, dat werkt zeer ontsmettend , maar of het ook te doen is weet ik niet zal wel heel pijnlijk zijn.
Thanx, ja dat er verder niets aan gedaan kan worden wist ik, ik zocht naar verzachtende tips, thanx. Volgens mij is incubatietijd allang vervlogen nu...
Zolang je blaasjes hebt ben je besmettelijk, pas als de blaasjes stuk zijn en weg gaan is de besmettelikheid weg, dus wel iets om rekening mee te houden. Het is gewoon pijnlijk vond het ook wel grappig dat verhoudingsgewijs mijn zoontje veel minder last had als ik had ook minder blaasje en die trokken met 2 dagen weg ik heb ruim een week onder de blaren gezeten en veel, groot en pijnlijk. Blijkbaar zijn wij mietjes vergeleken met de kinderen
heb ik ook gehad idd, en doet ZEER !!!!!!!!! bij de HA een middel gekregen om erop te tippen, volgens mij heette dit lidocaine. bij mijn dochter alleen op handjes en onder haar voetjes, en ik kreeg het in mijn mond, was ik wel blij van want zoveel pijn had ik mijn kleine meisje niet willen zien lijden
Ha heeft druppeltjes voor in je mond. die de pijn verdoven. ik zou dus zeker WEL even de ha bellen. beterschap! en het is idd hand mond voetziekte (fam van Mond en klauwzeer alleen (as in symptomen) een ANDER virus. Mond en klauwzeer is voor mensen niet besmettelijk)
Ja, maar ik vind t gewoonlastiger te onthouden hihi. Paar jaar terug had mijn kat ook n variant, ook blaasjes... Ik noemde het mond en miauw zeer... De dierenarts pieste bijna in dr broen toen ze t hoorde hihihi. Ging ook uit zich zelf over
als je nu wat dentinox in huis hebt (zie dat je een kleine hebt) voor tanden.. daar zit lidocaine in.. dat op die plekjes tippen is ook een idee
Ons zoontje heeft het dit jaar ook gehad en was hiervoor opgenomen omdat hij aan het uitdrogen was. Ze kunnen er weinig aan doen als pijnstilling geven. Er schijnt een goedje te zijn om er op te smeren maar dit werkt maar even. Beterschap!
Mijn zus heeft vroeger echt wel de echte mond en klauwzeer gehad. Ze had zitten spelen( lees grond in de mond te stoppen) in een weitje waar kalfjes gelopen hadden. Ze had echt enorme blaren in en rond dr mond, wel ter grote van een knaak. Dus toch wel besmettelijk voor mensen
Ik heb echt te vroeg gejuigt.....ik heb inmiddels mijn handen en voeten ook vol zitten, t steekt als n gek...pfff...
Dochtertje van gastouder opvang had het, en toen mijn dochter, het is heel besmettelijk.... Nu ben ik dus de sjaak... T lijken wel doorntjes, net op je op glas loopt..