Heeft iemand een idee/verklaring/ervaring? Ik heb altijd al een traag oplopende temperatuur na ovulatie gehad ('slow-riser'). Ik ben nu bij gyn voor cyclusmonitoring vanwege mogelijk progesteron tekort. Eisprong is waarschijnlijk vrijdag of zaterdag geweest, maar een goede temperatuurstijging blijft vooralsnog uit. Mijn temp stijgt rond/boven de 37 graden normaliter. Gaat het nog komen? Of kan een progesteron tekort het uitblijven van de temp stijging verklaren?
hoe weet je dan dat jouw eisprong is geweest? heb je echo gehad of iets? want ik zie helemaal geen eisprong in jouw kaartje.
temperatuur je wel voordat je opstaat en hoe temp je? want dit is een warrig kaartje als ik eerlijk ben
temperaturen doe ik consequent bij opstaan. Verschillen zitten in het tijdstip. Snap dus dat het warrig lijkt maar ik heb geleerd hier doorheen te kijken omdat het verschil na eisprong wel heel duidelijk is. Eisprong middels echo's gevolgd: donderdag groot follikel, maandag was die weg (en waarschijnlijk dus gesprongen)
Hier een voorbeeldkaartje waarbij temp ook schommelt maar verschil wel duidelijk is. Bedankt voor het meedenken!
bij progesteron tekort zie je vaak al bruin verlies en korte lutale fase. maar prikken ze jou hier niet op dan met een cyclus monitoren? omdat er toch voor eisprong verschil in tijdstippen is daarom wat piekerig, maar daardoor ook niet te zeggen of weinige stijging daardoor niet te zien is. als ik kijk naar je vorige kaartje zou je inderdaad rond de 37.0 verwachten na eisprong
Ik ben inderdaad bekend met vroegtijdig bruin/rood verlies en afwisselende lf. Progesteron moet ik dus laten bepalen maar twijfel dus nu over dag van eisprong en wanneer ik dan bloed moet prikken!
ik zou vrijdag of zaterdag aanhouden vanaf zaterdag jouw temperatuur stabiel. ben benieuwd wat eruit komt qua waarde!
Als ik eerlijk ben dan zie ik nog helemaal geen eisprong in je kaartje. Maarja je tempt op verschillende tijden zeg je. Dan heeft je vorige maand geen problemen opgeleverd maar nu dus wel blijkbaar helaas.
Tempen doe ik al 6 jaar en met succes (zwangerschappen daardoor vroeg bekend; bbz ontdekt). Ik heb dus heel veel mooie kaartjes ondanks wisselende tijden. Ik zet mijn wekker er niet meer voor namelijk, dat is het enige maar temp altijd tussen 6.15 en 6.45. Daarom ook mijn vraagteken bij dit kaartje en waarom ik de eisprong niet terug zie! Dan ben ik wel een hele trage stijger. Als eisprong zaterdag was zou temp toch allang hoger moeten zijn..!
Een speling van een half uur is nog te overzien Maar hoe groot was het ei donderdag eigenlijk?? Stel dat hij nou zaterdag us gesprongen dan had je dat zeker vanaf zondag-maandag moeten terug zien in je tempkaart inderdaad. Ik ben ook benieuwd wat je progesteron gaat zeggen. Ik zou dus vrijdag laten prikken.
hm dat is zeker geen groot verschil... misschien is je ei toch niet gesprongen? misschien is de groeiende follikel/ei toch gestopt/afgebroken ofzo? ik heb echt geen idee of dat kan
Donderdagochtend begin van de dag was het follikel 18mm. Lijkt me kleine kans dat ie dan niet doorgroeit toch? Stel dat eisprong pas zondag is geweest zou ik vandaag ook al wel een stijgende temp verwachten. Benieuwd wat het morgen doet, ik hoop zo op een stijging!