Wat zouden jullie doen? Containerkwestie..

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Wij zitten met een probleempje elke vrijdag worden de containers geleegd. De grijze om de 4 weken. Afgelopen vrijdag na het legen, ben ik vergeten deze weer terug in de tuin te zetten. Toen mijn man het gisteravond wou doen, bleek deze weer tot de deksel vol te zitten met vuilniszakken van iemand anders. Ik ben hier aardig over opgefokt (zwangerschapshormonen)want heb zelf ook zakken die erin moeten:mad:. Wat moet ik hiermee? Ik weet niet van welke buren het is anders was ik aan de deur gegaan.

Nu ik het zelf zo lees denk ik mens waar hebben we het over! Maar toch wat moet ik de komende weken met onze zakken.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Oh dat is wel heel aso...
    Maar als je niet weet van wie wordt aanspreken oid wel lastig. Misschien ergens in de buurt in een ondergrondse container gaan gooien?

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Ow jee, dat is niet leuk. Ik zou daar ook zwaar pissed over zijn. Dus nee, dat ligt niet aan je hormonen. Ik zou de gemeente bellen en het uitleggen en vragen wat te doen.
    Nee heb je, ja kun je krijgen.
    In het ergste geval zou ik ze bij de stort gaan brengen. Dan ben je er vanaf.
    Maar ik vind eens in de 4 weken legen echt wel heel weinig. Hier is het eens in de 2 weken en dat redden we vaak net.

jojo85, puzzelstukje en Chocolat vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Niet meer actief

kun je ze niet kosteloos bij het grof vuil brengen? Of moeten jullie stortkosten betalen?

En ik zou dus zo zijn om mijn handschoenen aan te kijken of er post inzit of zo en vervolgens de zakken daar voor de deur te deponeren!

nizzie86, Mamaa6, Banana en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Nou ik zou die zakken open maken en kijken van wie ze zijn. Wanneer ik daar achter ben gooi ik ze voor hun deur...

Ik betaal me rot aan die containers en dan gooit iemand anders er wat in, nou nee. Zeker niet als je er 4 weken mee moet doen, ook absurd maar goed dat is elke gemeente anders.

Chocolat en Oceanna vinden dit leuk.
  6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik

Dit zou ik ook doen denk ik..

Yellowsun en Oceanna vinden dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Inderdaad uitmesten die handel. Ga ff iemand anders zijn vuilnis weggooien.
    De gemeente bellen is ook een goede!

Ps: hier ook om de 4 weken geleegd, red het altijd net.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dat is asociaal!
    In onze vorige woning vergat ik dat ding ook steeds op te halen maar buiten een leeg blikje oid zat er dan na een paar dagen nooit wat in. In ons nieuwe huis hebben We een buurman die zich verveelt en die zet altijd alle containers terug in de tuin zodra ze geleegd zijn dus kan ik het niet meer vergeten.

Ze worden 1x per 2 weken geleegd maar wij zetten hem 1x per 6 weken aan de straat. We moeten er €7,50 per keer voor betalen dus laten hem zo lang mogelijk staan...

Bailey07, Chocolat en Oceanna vinden dit leuk.
  9. rums

rums Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook bellen met de gemeente. En misschien ook wel de zakken doorzoeken.

10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Zwangerschapshormonen of niet. Ik zou ze open maken om uit te vinden van wie ze zijn en ze daar voor de deur zetten! Echt belachelijk, dat doe je toch niet. 1x in de 4 weken is wel weinig, redden jullie dan of scheiden jullie? Wij hebben 2 grijze bakken en na 2 weken zitten die echt propvol.

11. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Aan de hand van eerdere topics denk ik dat we in dezelfde streek wonen. Dus ja idd om de 4 weken restafval, GFT en verpakkingen komen ze vaker voorHier red ik het ook net dus was blij dat die weer aan de straat kon.

Ondergrondse container hebben we helaas niet in de omgeving en ik zie het niet zitten om met andermans afval in mijn auto 10 km te gaan rijden om vervolgens te gaan betalen bij een stort.

Heb ook ff gedacht om ze voor de deur te dumpen als ik er achter ben van wie ze zijn maar dat vind ik niet echt netjes. Maar aan de andere kant wat zij hebben gedaan kan ook niet.
    Maar denk dat ik zo maar met mijn zwakke maag ga zoeken.

Anders morgen idd de gemeente bellen..

12. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Zn buurman zou ik ook wel willen:thumup:
    Mag ik vragen hoe je aan 2 komt? Lijkt mij ook heel handig met al die luiers. Alleen zijn onze bakken wel gechipt ik weet niet of dit bij jullie ook zo is?

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eens in de 4 weken is echt heel weinig.
    Ik snap jouw frustratie, maar zou echt niet die zakken openmaken en gaan spitten om te kijken of je iets kunt vinden wat jou naar de 'dader' leidt, wel zou ik een briefje op jouw container doen met het verzoek geen zakken meer in jouw container te gooien.
    Kun je de zak (ken) die je niet kwijt kunt niet kosteloos bij de gemeente brengen?

14. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Hier kun je er voor 50€ een 2e bij krijgen.

15. Treez

Treez Niet meer actief

Vaak kan dit via de gemeente tegen betaling. Wij redden het ook niet toen we twee kinderen in de luiers hadden en hebben toen een extra container geregeld. Wij betalen hiervoor geloof ik 120 euro per jaar.

Ik zou eerst de gemeente bellen en het voorleggen. Doen zij niks, zou ik de zakken uitpluizen en bij de persoon voor de deur dumpen. Bij onze stort mag je niet eens restafval brengen. Ik zou niet weten waar ik ermee heen zou moeten.

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Je vind het niet netjes maar wat hun hebben gedaan is niet netjes. Ik zou ze idd (als ik wist van wie ze waren) terug in de tuin zetten kom nou..

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.321
    113
    :eek: Ik zet hem na 4 weken aan de straat omdat er luiers etc in zitten maar niet omdat hij vol is. Wat gooi je er allemaal in dan?

Oceanna vindt dit leuk.
  18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik zou de container ter plekke omkieperen op straat...

...okay of ik dat echt zou durven weet ik niet.

Love1987, rums, bloem82 en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Moess

Moess Niet meer actief

Hebben jullie geen luiercontainers in je gemeente? Hier kunnen we bij supermarkten etc speciale zakken gratis halen voor luiers en deze ook gratis in luiercontainers dumpen die op bepaalde plekken in het dorp staan.

20. Moess

Moess Niet meer actief

Ik denk dat ze dit zo weinig ophalen zodat mensen meer afval gaan scheiden. Wij scheiden alles en hebben in 4 weken maar 1 vuilniszak restafval.

Deel Deze Pagina