Was en droog combinatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Noenoe, 28 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Hoi meiden,

Mijn wasmachine heeft t opgegeven. Nu heb ik altijd al een droger gewild alleen heb ik daar echt geen ruimte voor in huis. De waschinen die ik nu heb zit ingebouwd in de keuken en in de badkamer is er ook geen plek.

Wij zitten er aan te denken nu een combi te nemen; wassen en drogen in 1. Klinkt ideaal voor ons. Maar hoe zijn de machines? Hebben jullie ervaring ermee en welke raden jullie aan?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Ik vond het niet fijn. Moest de was alsnog ophangen omdat het niet droog was. Dus in de praktijk gebruikte ik het droog gedeelte nooit.

Nu een losse droger en geen problemen.

3. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Oh nee dat is indd niet handig nee. Mag ik vragen welke je had?

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik heb een Samsung eco bubbel was droog combi. Had ook geen plek voor een droger dus het was of alleen een wasmachine of een combi. Nou ik kan je een ding zeggen de combi droogt beter dan een wasmachine zonder droogfunctie Hahaha.
    Nee maar even zonder gekheid. Wij gebruiken de droger alleen voor handdoeken (omdat kleding niet echt mooier wordt van een droger en ik te bang ben dat er iets gebeurd met Mn wasgoed) de standaard programma’s drogen inderdaad niet netjes tot kastdroog, maar als ik een handdoekenwas instel dan zet ik hem op 4,5 uur drogen en dan is het prima droog. Ik vind het ideaal dat ik dan in een ruk mijn handdoeken van vuil naar schoon en droog heb. Niet klooien met in en uit de machines maar in een keer klaar. Ik ben tevreden (maar ik heb dan ook nooit een losse droger gehad)
    Enige nadeel vind ik dat er geen pluizenfilter in zit dus ik goed de pluisjes bij de rubbers weg moet halen voordat ik mijn kleding wassen ga. Anders moet ik alles met een kleding roller behandelen

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben een was-droog combi.. Van AEG geloof ik.. Ik was er prima tevreden over, hebben hem denk ik een jaar of 8 goed gebruikt. Toen waren we alleen nog met z'n tweetjes. Toen er kinderen kwamen vond ik het minder handig, je kan nl. dan nooit tegelijk een was wassen en en was drogen.. Duurt dus een stuk langer allemaal.. Hier ging het droog-gedeelte vd machine na een jaar of 6 kapot, en hebben toen een losse droger erbij gekocht.. Hij wast nog prima :D

Ik zou niet snel opnieuw een combi kopen als je met meer dan 2 personen in een huishouden bent.. Ben je met z'n tweetjes dan voldoet het prima als je ruimtegebrek hebt :)

6. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Idd zoals gezegd, leuk als je met 2 pers bent maar anders niet.
    Ik heb vandaag 3 wassen gedraaid en dat was me niet gelukt met de combi. En hij droogt niet zoals een normale droger. Ik heb nu een losse droger, heerlijk

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik ben er niet enthousiast over.
    Het drogen duurdt erg lang. Niet handig als je meerdere wassen moet draaien.

bianca1374 vindt dit leuk.
  8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind hem ideaal. Maar ik gebruik de droger dan ook niet veel omdat ik alles ophang maar voor incidenteel eens wat snel droog moet zijn en in de winter de sokken e.d. is hij echt wel fijn. Ook handdoeken gooi ik in de winter erin. S nachts aanzetten en s morgens schone droge handdoeken opvouwen. Ik heb een Samsung Ecobubble waar 8 kilo was in kan en 6 kilo drogen.

Maar mee eens, als je de droger voor alles gaat gebruiken is het misschien niet handig. Nu heb ik weer veel ruimte dus hierna misschien toch losse apparaten.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik hoor ook alleen maar slechte verhalen. Destijds naar gekeken en toch maar niet gedaan. Ik heb m toen in de schuur gezet.

10. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Absoluut nee. Heb het zelf gehad en spijt van gehad. Vooral met een gezin niet te doen. Je kan nooit wassen en drogen tegelijkertijd en de helft van je was kan in de droger. Dus heb je volle trommel, als twee keer droger aanzetten.

11. Eternal

Eternal Lid

10 jun 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Wij hebben er ook één gehad maar al na een jaar er een droger bij gekocht. Duurde echt te lang allemaal.
    Is inderdaad oke als je met zn tweetjes bent en maximaal 1 was per dag draait.

12. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Dank voor jullie reacties!

Wij zijn nu met z’n vieren en in april verwachten we nog een kleine erbij. Als ik t zo hoor van jullie is het indd niet handig. Jammer zeg, dat namelijk echt DE oplossing te hebben gevonden

13. Eternal

Eternal Lid

10 jun 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Heb je niet de mogelijkheid om een droger op je wasmachine te zetten?

14. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Dit! Bij ons staat de droger bovenop de wasmachine.

15. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Heb je geen schuur of bijkeuken waar hij kan staan? Wij hebben de droger ook in de schuur

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Heb je helemaal nergens plek? op zolder? een rommelkamer? een schuur?

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    #17 Marleen31, 29 nov 2017
    Laatst bewerkt: 29 nov 2017
    Ik heb sinds augustus een Whirlpool was- droogcombinatie. Tot nu toe erg tevreden!
    Hiervoor had ik een Hotpoint Ariston. Die heeft het 8 jaar gedaan, maar dat merk is in NL niet meer verkrijgbaar, helaas.

Even een edit: ik doe alleen handdoeken, sokken, theedoeken etc in de droger. Dus ik doe eerste de wasjes erin die ik ophang en ik bewaar de drogerwasgoed als laatst. Zo heb je ook niet het probleem dat je lang moet wachten.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik vond het wel fijn voor klein grut. Hij kon aan 1 stuk door, maar bij drogen kon hij minder aan dan bij het wassen. Ik haalde de grote spullen er tussentijd uit en dan hoefde ik het kleine spul niet op te hangen.

Maar ik zou het niet meer kopen. Het kost een hoop stroom voor weinig opbrengst.

19. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Nee meiden heb echt geen plek. Woon in een appartement en het allemaal heel klein hier. Dus geen schuur, bijkeuken of rommelkamer

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Slechte ervaringen mee. De was werd gewoon echt niet droog in dat ding.

Deel Deze Pagina