griep na griepprik?

Discussie in 'De lounge' gestart door maja82, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Woensdagochtend de griepprik gehaald en ik werd 's middags al niet lekker. Gister ook niet fit en gisteravond werd ik echt beroerd. Flink keelpijn, hoofdpijn, zere spieren en misselijk. Oftewel: griepklachten.
    En ze zijn er nu nog steeds.. tof;)

Ik krijg elk jaar de griepprik en heb nog nooit ergens last van gehad. Waarom nu dan wel?
    Herkenbaar?

2. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Kan heel goed iedereen reageert hier weer anders op.
    Heb hem ook woensdag gehad , nu nog steeds zere arm.
    Beterschap

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

had je de griep misschien al onder de leden?
    Volgens mijn vriendin, die doktersassistente is, kun je van de griepprik geen griep krijgen.

Ik mag volgende week ook weer, alvast voorbereiden op de pijnlijke arm

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

is heel normaal hoor. bij een griepprik krijg je het virus ingespoten dus het is net hoe je er op reageeert de 1 krijgt een zere arm de ander wordt er strondziek van... je kan griepverschijnselen krijgen maar het is niet de echte griep

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

oh ja nog vergeten het is ook zo dat het ongeveer 2 weken duurt voordat je hele lichaam bestand is tegen griep dus als je al iets onder de leden had kan je toch griep krijgen.

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    je krijgt er standaard een zere arm van?

Ik zou hem nl morgen halen voor ik naar mijn rijles ging.. misschien niet zo slim?

7. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat MrsNuke zeg. Je krijgt een afgezwakte versie van het griepvirus binnen, dus je lichaam kan dit zien als het virus zelf. Hierdoor kun je griepverschijnselen krijgen, want je lichaam maakt immers antistoffen aan om immuun te worden.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik werd na de griepprik altijd ontzettend verkouden, en dan niet voor een weekje maar echt een hele maand lang! Kon niets meer doen en was helemaal brak. Dit is 3 jaar achter elkaar gebeurd en toen had ik zoiets van Oke dan neem ik dus geen griepprik! En ben daarna nooit meer zo ziek geweest. Wel verkouden, maar dan gewoon een weekje snotteren en dan was het weer over :D

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    je kunt ook een ander soort griep hebben he.. de griepprik is nog voor alle soorten...

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik kreeg 'm maandag en heb geen zere arm gehad.
    Wel ben ik sinds vanmorgen verkouden, maar ja, iedereen om me heen is aan het snotteren.....

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb het idd ook wel eens vaker gehoord, maar vind het zo raar dat ik er nog nooit last van heb gehad en nu wel.
    Dus of ik had al wat onder de leden of er zit een nieuwe variant griep in de prik waar ik op reageer. Ofzo;)
    Hoop niet dat het lang duurt, ben er al wel klaar mee.

12. Giltje

Giltje Niet meer actief

heb mijn oma er wel eens overgehoord dat die beetje grieperig is na zoeen prik.

Ik heb eigenlijk nooit griep gelukkig :D alleen een verkoudheidje af en toe :D

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Als je weerstand al wat minder is kan je ziek ervan worden. En elk jaar is de griepprik anders opgebouwd. Dit jaar zit bv ook de mexicaanse griep erin verwerkt.

De een heeft nergens last van, de ander alleen een zere arm. En de volgende wordt wel ziek.

14. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik reageer elk jaar anders op de griepprik. Dit keer weer een duidelijke harde schijf en een licht zere bovenarm (kon wel alles doen, maar het zeurde wel). Zo'n zere arm had ik nog nooit gehad. Ik weet niet welk vaccin ik heb gehad (ga daar de HA niet voor bellen), maar anders had ik dit keer toch een bijwerkingsmelding bij het Lareb gedaan ook al is het een bekende bijwerking. Ik loop overigens al een paar weken met griepachtige verschijnselen zonder koorts rond (hoofdpijn, spierpijn, niet echt lekker), al voor de prik. Gaat hier rond.

Maar echt griep zou je met de griepvaccins in het nationale vaccinatieprogramma niet mogen krijgen. Er zit geen levend virus in, maar afgedood virus dat al dan niet ook nog in stukjes is 'geknipt'. Bijwerkingen kun je bij elk vaccin verwachten, het de bedoeling dat je weerstand opbouwd, dat gebeurd niet altijd symptoomloos.

Deel Deze Pagina