Ik heb al een paar dagen een gevoelig bultje bij mijn onderling. Maar dit bultje word steeds pijnlijker. Dit heb ik nooit eerder gehad. Nu zit ik al te kijken maar ik zie er geen echte blaasjes op ofzo. Ik ben een beetje voorzichtig ermee omdat ik ook nog een kleintje heb van 5 maandjes. Volgens mij heb ik ook nooit eerder een koortslip gehad dus ik kan ook niet vergelijken ofzo. Het is een beetje een kloppende pijn en ik kan mijn lippen niet goed op elkaar plaatsen want het doet echt zeer. Herkent iemand dit misschien?
Als je er met je nagels in knijpt ga je dan door de grond? Zolang het geen blaasje is met vocht dan ben je sowieso niet besmettelijk
Zou voor de zekerheid gewoon de hygiëne regels die je hebt met koortslip gebruiken. Zekere voor t onzekere
Als je het al een paar dagen hebt maar je nog steeds geen blaasjes ziet denk ik dat het iets anders is.
Als ik erin knijp dan heb ik het gevoel alsof mijn hoofd explodeerd, zo een pijn doet het. Dit heb ik ook nooit eerder gehad. Het lijkt een beetje op een rode muggenbul maar dan precies op mijn onderlip.
Ik denk dat het een koortsblaar is. Vooral omdat je zegt dat het een kloppende pijn is, dat herken ik uit duizenden. Ik zou voor de zekerheid goed op de hygiëne letten, handen vaak wassen en niet je kindje een kus geven of in die richting hoesten of niezen. Veel mensen weten het niet, maar een koortsblaar is niet alleen maar besmettelijk door het blaasje, maar ook door de speeksel in je mond. Let er dus voor de zekerheid even goed op. Het kan natuurlijk ook een puistje zijn, maar zonder foto is het nog lastiger te beoordelen.
Bedankt voor jullie meedenken! Ik zal zo dalijk even proberen een foto te maken. Sowieso let ik er even extra op. Maar ik kan mij ook niet herinneren dat ik eerder een koortslip of iets dergelijks heb gehad. Ook hou ik mijn kinderen in de gaten. Vooral die kleine van 5 maanden. Weet alleen niet meer of het meer gevaarlijk was voor baby’s die pasgeboren zijn of niet.
Toevallig had ik zoiets ook van de week, ook nooit een koortslip gehad. Bleek een puistje te zijn (even door huisarts naar laten kijken ivm baby van nog geen 3 maanden) Was hetzelfde als jij omschrijft, kloppend gevoe, rood bultje, geen blaasjes en enorm veel pijn
Ja zou ik ook zeggen. Als je tea tree olie in huid hebt toevallig dat er regelmatig opsmeren dan is ie zo weer weg.
Tea tree olie heb ik in huis! Ik zal het zeker erop doen. Dan is het zeker even oppassen met de kleine nu. Want ik denk dat dit de eerste keer is dat ik een koortslip heb.
Ik dep een koortslip meerdere keren per dag met alcohol. Meestal ben ik hem dan na 2 dagen ook weer kwijt. ‘s Nachts smeer ik hem in met iets uitdrogends (sudocreme bijvoorbeeld), werkt ook heel goed.
Ja dat is een koortsblaar. Bij mij helpt niks smeren het beste en laten “uitdrogen”. Voor de volgende keer als je een koortsblaar voelt aankomen kan je het beste gelijk met een coldpack koelen, op de 1 of andere manier zorgt dat er -bij mij- voor dat ze niet zo groot worden. Super balen dat je er last van hebt, die krengen zijn zo vervelend!