Borstverkleining

Discussie in 'De lounge' gestart door Soturi, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Al een aantal jaar overweeg ik dit. Ik heb toen besloten dat ik eerst met mijn kinderwens bezig wilde, voordat ik verdere stappen zou zetten. Omdat de kans op borstvoeding kleiner zou worden en omdat ik niet een operatie zou willen met de kans dat het uiteindelijk voor niks is omdat door zwangerschappen alles uitzet en mogelijk niet weer inkrimpt.

Nu ben ik bijna een maand geleden bevallen van mijn tweede dochter. En daarmee zijn wij zeer waarschijnlijk compleet. Dus mijn grote voorwaarde valt nu langzaam weg. En dus wordt het tijd om toch eens serieus de stappen voor de borstverkleining in te gaan.

Op dit moment is de bevalling vrij recent en geef ik ook nog borstvoeding. Dus het zal alsnog niet iets voor de heel korte termijn zijn. Maar omdat de kans groot is dat ik voor de vergoeding in aanmerking kom, wil ik alvast goed uitzoeken waar ik allemaal aan moet denken.

Dus; wie heeft er tips voor mij? Waar moet ik zijn voor een medische verklaring die de verzekering nodig gaat hebben? Hoe kom ik daar? Verwijzing huisarts of via een andere weg? Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om aan te denken?

2. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Ik Ben toen heel veel gaan' lezen op het borstenforum , en wist zodoende dat ik een afspraak Kon maken in een kliniek die vergoed werd door mijn verzekeraar.
    Een tip is om uit te zoeken wat jouw verzekering vergoed en waar.
    Toen gaan' bellen, intake afspraak gemaakt.
    Bij overgewicht moest je eerst afvallen was de regel om het vergoed te krijgen.
    Daarna moet je 6 weken rustig aan doen. Dan mag je niet stofzuigen bijv. Laat staan kinderen sjouwen:).
    Dat heeft vooral te maken met dat je littekens mooi genezen.
    Ik was er heel blij mee, 18 jaar geleden:)

Soturi vindt dit leuk.
  3. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik kreeg een verwijzing naar het zkh van mijn huisarts en zij hebben voor mij de vergoeding aangevraagd bij de verzekering. Dit is 11 a 12 jaar geleden

4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Lijkt mij dat de eerste stap sowieso de huisarts is voor een verwijzing.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Je gaat naar de huisarts voor een verwijzing. Dan ga je op zoek naar een gecontracteerd ziekenhuis of kliniek. Als je aan de voorwaarden voldoet krijg je de operatie gewoon vergoed uit de basisverzekering. De zorgverlener vraagt een machtiging aan bij de zorgverzekeraar. Als die toestemming geeft wordt het vergoed. Enkel betaal je je eigen risico

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je mag niet alleen niet sjouwen vanwege littekens maar de eerste 2-3 weken kunnen er ook hechtingen en aders springen ;) bij mij duurde niet sjouwen een maand of 3 overigens maar dan qua pijn.

Kijk op het borstenforum, lees de ervaringen etc.

Ontzwanger FLINK (2j) voordat je er aan begint.

Mijn ervaring met een kliniek waren geweldig. Je hebt 1 op 1 verzorging, altijd iemand voor een vraag. Ik zou nooit naar een (groot) ziekenhuis gaan ivm personeel wat niet komt als je op het belletje drukt.

7. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig moet je huisarts rechtstreeks naar een ziekenhuis of kliniek verwijzen. Verwijzingen gaan nog maar zelden op papier. Dus eerst uitzoeken waar je heen wil, dan de huisarts vragen daar heen te verwijzen.

8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier net zo. In 2001 ben ik geopereerd in het ziekenhuis van Amersfoort.
    Ik ben via de huisarts uiteindelijk doorverwezen. Ik zeg uiteindelijk omdat de huisarts me eerst verplichtte af te vallen...
    Ik was toen 17, woog 68 kilo en was 1.78m en had een grote cup F. Kon niet dansen, rennen en fatsoenlijk slapen.
    Uiteindelijk een andere huisarts geeist en die stuurde me direct door.
    Ik werd uiteindelijk binnen 4 weken al geholpen en dit werd ook vergoed door de verzekering destijds.
    Ik zou het zo nog een keer doen als het nodig is. Inmiddels 3 kinderen verder en wat kilo’s erbij, maar ik zit op een goede cup nu voor mijn postuur.
    Ik hoop dat je vindt waar je naar op zoek bent!

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Dat staat toch ook nergens?

10. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ongeveer 15 jaar geleden een borstverkleining gehad. Beste wat ik ooit heb gedaan!

Ik ben doorverwezen door de huisarts naar de plastisch chirurg, ik heb het op rugpijn gegooid en daardoor werd het destijds vergoed. Weet niet hoe dat nu werkt.

Succes!

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    nou nou, doe eens rustig.
    jij zegt "je gaat naar de huisarts voor een verwijzing en dan ga je op zoek naar een ziekenhuis of kliniek" Ik zeg alleen maar dat die volgorde dus anders om moet.... Anders verwijst de huisarts naar zh A en wil TS toch naar ZH B en dan moet de huisarts dus weer opnieuw een verwijzing maken. Die huisarts heeft wel wat beters te doen....

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja zulke mensen als jij zijn nogal vermoeiend. Het staat er gewoon prima. Maar er zijn altijd van die mensen die graag zeuren, omdat ze niks beters de doen hebben.

13. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    :eek:

Deel Deze Pagina