Even een vraagje... Ik heb een allergie voor rauwe groenten en rauw fruit. De enige manier dat ik groenten en fruit kan eten is als het warm gemaakt is (rood fruit moet eventjes gekookt). Omdat ik een beetje gezonder wil gaan eten (dus ook terug wat fruit), ben ik allerlei dingen aan't uittesten. Maar nu vroeg ik mij af: ik wilde een banaan pletten en warm maken in de microgolf. Is die dan nog lekker en slaat die dan niet bruin uit? Moest het bruin uitslaan, kan ik er nog altijd wat citroensap over doen. Ik heb ondertussen ook een recept gevonden van Nutricia om een banaan in schijfjes te koken in suikerwater. Maar bij koken behoud je niet alle vitamines he. Alle andere tips voor ander fruit (met uitzondering van appels want die mag ik helemaal niet eten) zijn ook welkom!
Op de kermis zie ik altijd warme banaan verkocht worden. Gewoon over de lengte door de midden gesneden. Het is dus niet eens raar om een banaan op te warmen. Zou zeggen, probeer gewoon eens hoe het het lekkerste is.
Heb je dan niet speciale bakbananen nodig? Volgens mij worden gerechten als gebakken banaan van de chinees met bakbanaan gemaakt.
Nee hoor, je kunt ook een banaan (in de schil) in de lengte door midden snijden (niet helemaal door) dan wat stukjes chocola erin, helemaal omwikkelen met aluminiumfolie en dan in de oven... jum jum
Haha ik moest wel een beetje lachen om de combinatie "ik wil wat gezonder gaan eten" en "schijfjes banaan in suikerwater"
Ik denk dat het heerlijk is...mn vader doet ook altijd banaan op de bbq en dat zijn ook gewone bananen!
tutti-frutti moet in water wellen, dat kanje vast ook koken en dan weer laten afkoelen. Is ook wel lekker om zo een schaaltje
Gewone bananen kan ook en rijstkoker is idd zelfde als stoomkoker. En bananen op de barbie(q)zijn idd ook heerlijk!
hoi, wat een lastige allergie.. ik maak altijd zuurkool met gekookte ananas erdoorheen, soms ook mandarijntjes en champignons erdoor heen bij de zuurkool in koken stoofpeertjes of gewone gekookte peren en dan af laten koelen gekookte pruimen pureren en dan af laten koelen groetjes
Gewoon bakken in boter in de koekepan kan ook, is heerlijk! Vooral als je er ook nog schijven ananas bij legt. Wel even erbij blijven zodat ze niet aanbakken. *krijgt opeens enorme honger*
nou sorry hoor maar krijg honger van dit topic foei hoor... mmm banaan in oven met chocolade... maar goed dat ik geen chocolade heb.. of isschienw el mmm
Ik bak ze ook gewoon in de pan of maak ze snijd ze doormidden, hagelslag ertussen, aluminiumfolie erover en op de bbq.
Wat ook lekker is is om de banaan met schil en al in een hete oven te leggen. De schil helemaal bruin laten worden en de banaan dan opensnijden en uitlepelen (al dan niet met bruine suiker). Ik doe dit vaak met overrijpe bananen. Pim
Banaan in de schil op de barbecue leggen, helemaal warm en zacht laten worden, daarna opensnijden en wat suiker en Cointreau eroverheen.....mmmmmmmmm! Helaas niet voor de zwangeren onder ons...
Hmmm! Alleen jammer dat ik ook geen chocolade mag eten... (maar daar heb ik mee leren leven, vind het al niet meer zo erg)