cycluskluts kwijt, iemand inzicht?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sherry85, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen of kunnen geruststellen :s
    Ik ken alle afkortingen hier nog niet dus sorry als ik dingen voluit schrijf..

Ik ben al sinds mn 13e aan de pil (ben nu 27)
    Vorig jaar moest ik van mn huisarts 6 maanden stoppen met mn pil omdat mn baarmoederhalsslijmvlies te dun was geworden en het weer moest aansterken uit zichzelf.
    Dit heb ik gedaan en was mijn cyclus 28 of 29 dagen. (in dat half jaar)

Ik heb nu woensdag 31 juli mn laatste pil genomen

4 tm 7 aug menstruatie gehad

zondag 25 augustus wakker geworden met verschrikkelijke onderbuik en rugpijn, en flinke bloedprop verloren.
    temperatuur was toen sochtends 37,9 ??!!
    (is normaal altijd sochtends 36.8 en savonds 37.0)

dinsdag 27e ongesteld geworden tot en met zondag 1e (dus 6 dagen..)

Nu was mijn cyclus dus 23 dagen?? (je moet rekenen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid tot de eerst volgende ongesteldheid toch?)

Nu dacht ik ik ga eens kijken hoe dit zit met die ovulatietesten (ik heb ze via 123 test en sensitest besteld, nog op en aanmerkingen hierover??)

Ben ik meteen 2 september gaan testen, niks
    3 september had ik 2 gelijk kleurende donkere streepjes na 5 minuten..
    4 september ook weer 2 donkere streepjes
    5 september was het controle streepje een stuk lichter en vager..

Mijn vragen zijn nu dus:
    1. Kan het zijn dat mijn eisprong ZO kort na mn menstuatie komt?
    2. Kan het zijn dat ik die zondag een vroege mk heb gehad vanwege die bloedprop? (wij klussen overig gemiddeld om de dag..)
    3. Hoe kan het nu dat vorig jaar 6 maanden lang mijn cyclus rond de 28/29 dagen zat en nu opeens 23 dagen is??

Pff ik hoop dat jullie me kunnen helpen met antwoorden..
    Ik heb natuurlijk hier al een hoop gelezen, ook over dat je lichaam je voor de gek kan houden enzv.. maar ik vond dit toch een beetje vreemd allemaal omdat mn lichaam vorig jaar mn cyclus zo goed oppakte toen ik een half jaar van de pil afmoest
    (Terwijl ik vroeger aan de pil ben gegaan omdat mijn cyclus onregelmatig was en ik altijd heel zwaar ongesteld was)..

Thnx alvast voor degene die de moeite willen nemen hierop te reageren!

En iedereen een hele fijne (vruchtbare voor sommige ;)) zondag toegewenst!!

2. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Ik moest even puzzelen, maar ik denk dat ik je cyclus nu wel begrijp;)

Jouw cyclus in augustus was inderdaad 23 dagen.
    Jouw ovulatietesten van 3-5 september geven duidelijk aan dat jouw ei op springen staat.

Antwoord 1: Jouw eisprong kan inderdaad zo kort na je menstruatie plaatsvinden, er zijn meerdere vrouwen die dit hebben. Dit is helemaal niet erg. Ik gok, n.a.v. je ovulatietesten, dat jouw ei 5 of 6 september is gesprongen. Als deze cyclus ook weer 23 dagen gaat duren, heb je een gezonde luteale fase van 12-13 dagen.

Antwoord 2: Ik kan niet met zekerheid zeggen dat die bloedprop een vervroegde miskraam was. Ik denk eerder dat je cyclus gewoon nog een beetje van slag was door het stoppen met de pil, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien weet iemand anders deze vraag beter te beantwoorden?

Antwoord 3: De vrouwelijke cyclus is heel mysterieus;) Zeker vlak na het stoppen met de pil kan je lichaam van slag zijn. En elke keer stoppen-met-de-pil kan een ander effect geven. Het kan dus best dat je lichaam even de balans moet (terug) vinden en de komende tijd cyclussen van ong. 23 dagen gaat produceren. Misschien dat je cyclus de komende maanden weer langzaam terug gaat naar 28/29 dagen, maar misschien ook niet. Even afwachten dus. Het goede nieuws is dat je in ieder geval duidelijk al een eisprong hebt! Wat fijn voor je! Soms kan het ontpillen en het op gang komen van de eisprongen namelijk een lange tijd duren...

3. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Thnx MommyOwl voor je reactie!

Alleen ben ik nu nog iets meer de kluts kwijt..
    Heb gisteren en vandaag (7&8) weer ovutest gebruikt en ik had beide dagen weer 2 donkere streepjes na vijf minuten..
    Dat zou dus weer betekenen dat ik weer tegen een eisprong aan zit..
    Ik vertrouw die testen dus niet meer.. :S

Nja ik wacht het allemaal maar gewoon af..

Idd fijn dat ik wél een eisprong heb idd ja!

We shall see :)

4. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. WAt gek dat je weer 2 gekleurde streepjes hebt op je ovulatietest... heb je toevallig ook een zw-test gedaan?

5. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Nee hoor geeft niets :) Bedankt voor het meedenken..
    En ja vreemd he?
    Ja ik heb een zwtest gedaan maar die was niet positief..
    Maar mn menstruatie was ook heel vreemd
    Ik was 3 dagen echt ongesteld, 4e dag amper en savonds leek het voorbij te zijn.. snachts niets verloren en sochtends ook niet en de 5e dag smiddags begon het weer tot aan de 6e dag savonds..
    Zoiets heb ik ook nog nooit gehad..
    Ik zal het wel in de gaten blijven houden..

6. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Cyclusklus nog meer kwijt..
    3+4 sept ovutest positief
    7+8+9+10sept ovutest positief
    kan toch niet :-S