Heb jij een weegschaal of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiaMaria, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Heb jij wel/niet een weegschaal? En zo ja, hoe vaak sta je er op?

Ik heb er een, maar het is nooit mijn beste vriend geweest. Hij maakt me ook maar zelden blij.
    Een groot deel van mijn leven ben ik ook op een negatieve manier met mijn gewicht bezig geweest. Ik wil dat heel graag los kunnen laten.
    Ik ben niet erg tevreden met hoe mijn lichaam eruit ziet, maar toch ben ik er trots op omdat het gezond is, en drie prachtige gezonde kinderen heeft voortgebracht.
    En zo was ik eens benieuwd welke 'relatie' jullie hebben met je weegschaal ;)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja en ik sta er regelmatig op, nu vooral ivm de zwangerschap, toch wel zeker 1 keer per week.
    Meer ter info zeg maar.
    Ik heb verder nooit echt een probleem gehad met mijn gewicht (ok, 1 keer per maand normaal ;)) en het is voor mij even een moment van, ok, prima of hmmm.. vandaag even een balansdagje :p
    Heb normaal een min en max gewicht en wil daar tussenblijven. Meer voel ik me niet prettig bij (kleding gaat strak zitten) en minder ook niet, dan heb ik het continue koud.

3. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ja, en weeg me 1x per week. Ik schommel altijd, maar zo lang ik daar tussen blijf zitten prima.

4. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Wij hebben er 1, maar ik sta er zelden op. De keren dat ik er wel op sta word ik er afhankelijk van wat ie aangeeft blij of niet blij van (de grens blij/niet blij ligt bij mij op 61). Wat stom is, want ik vind eigenlijk altijd dat ik er prima uitzie, ook op de momenten dat de weegschaal meer dan 61 kilo aangeeft. Het is dus puur het getal dat me ontevreden maakt en niet wat ik zie in de spiegel. Ik sta er dus maar zo min mogelijk op, da's beter voor me.

5. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik had er een, maar die gaf 70 kg te veel aan (schijnt een bug te zijn in dat type weegschaal na een x aantal maanden). Erg deprimerend :D Die heb ik dus gauw weggegooid en nu laat ik me elke controle wegen bij de verloskundige :)

Daarbuiten vind ik het totaal niet interessant, hoewel ik ook wel redelijk obsessief was. Op een gegeven moment vond ik het belangrijker om lekker in mijn vel te zitten, dan om precies genoeg te wegen. Dat was een heerlijke openbaring :)

MiaMaria vindt dit leuk.
  6. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ja maar alleen voor mijn zoontje. Wil z'n gewicht in de gaten houden omdat hij zo mager is en al op zwaar ondergewicht zit. Het is nie de bedoeling dat hij nog meer gaat afwijken.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    ja, ik ga er 1 x per week op

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja.
    1x per week ga ik erop staan.

Voor de zwangerschap stond ik er nauwelijks op.
    Nu ben ik een beetje aan het lijnen.

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja ik heb er ook eentje. Maar ook maar omdat ik 'm eens heb gekregen!

Sta er sinds ik zwanger ben wel regelmatig op.

10. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ja, met een lege batterij en dat houden we ook zo :p

vinorosso, Victoria30, Betsy en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja ik heb er een maar we zijn geen vrienden. Mag dat ding niet.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb er 1.
    Sta er ook veel te veel op.
    Ben op het moment een beetje obsessief bezig met mijm gewicht.

Ik woog ooit 127kg afgevallen naar 77 kilo met behulp van een maagverkleining en toen werd ik zwanger. Weeg nu 88.4 en voel me een dikke koe dus er moeten kilos af.
    Sta er nu elke dag op.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. En ik mis het ook niet. Als ik bij mijn moeder ben vind ik het weleens leuk om te kijken wat mijn gewicht is. Maar verder hou me daar niet mee bezig. Ik ben niet dik, gewoon normaal dus ik vind het prima zo.

14. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ja vandaag op gestaan. En dat had ik nooit moeten doen:confused:

vinorosso vindt dit leuk.
  15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ja maar ik ben afslankcoach/voedingsdeskundige dus gebruik hem voor mn werk

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja.
    Sta er een keer in de twee weken op.

17. Humava

Humava Niet meer actief

Ja ik heb een weegschaal. Al sta ik er op het moment niet op. Ik weeg me bij de vk en dat is voldoende vind ik. Als ik niet meer zwanger ben zal ik er ongeveer een keer per 2 a 3 weken op staan

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ja, wij hebben er ook eentje.
    Sta er ook regelmatig op, maar soms ook rustig een paar maanden niet.
    Is meer uit nieuwsgierigheid en om bij te houden of ik niet teveel onder mn streefgewicht zit.
    En tijdens de zwangerschap vooral leuk om te zien dat hij toch echt wel boven de 70 kg uit kan komen :p

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier sinds een jaar geen weegschaal meer.
    Ik ben een aantal jaren geleden veel afgevallen en werd echt een obsessie en het had ook teveel invloed op mijn stemming als ik weleens een kilo zwaarder was.
    Ik weeg me nu weleens op het werk en ben nog steed op mijn goede gewicht.
    Ik vind hoe mijn kleding zit een betere graadmeter dan het gewicht op de weegschaal.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nee geen weegschaal en mis het ook niet. Ik.merk het wel als ik afval of te veel aankom. Hoewel ik er eerder op zou gaan staan als ik denk te zijn afgevallen, wil nl echt niet te veel afvallen.

Deel Deze Pagina