Stacaravan / chalet kopen een goede investering?

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 10 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Zou kunnen. We zijn inmiddels vaker op tv geweest haha

Klein oisterwijk. Voor de googlelaars;)

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik lees daar gelukkig nog niks over plannen om te stoppen. Maar je krijgt waarschijnlijk een jaarcontract en dan kan dat over een jaar heel anders zijn. Ook begrijp ik dat je er tussen oktober en april niet mag verblijven. En de parkbijdrage vind ik erg hoog. Zou je niet liever iets zoeken met eigen grond? Dan is de parkbijdrage vaak veel lager. Ter vergelijking; Wii betalen 600,- per jaar voor park-onderhoud-etc.

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dat is zeker waar! Het is allemaal erg duur daar, maar het is wel echt een heel leuk park en voor ons niet te ver weg.

Mag ik vragen wat je voor je eigen grond hebt betaald, want dat zal tegenwoordig ook best veel zijn ben ik bang.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou er toch mee oppassen. Het was een leuke camping, paar jaar geleden overgenomen door Capfun en zij hebben er al meer huisjes geplaatst. Is toch oppassen na een overname.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Geen chalet wel een stacaravan.

6. GossipGirlxoxo

De eigenaar daar is een tiran! Gras te hoog dan word je gebeld en kan je komen maaien.

Stageld is het in mijn ogen wel waard. Net park, hollebolleboom, buiten en plons altijd beschikbaar.

7. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dat klinkt niet best! Hebben jullie daar een stacaravan?

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ligt er ook weer aan welk park. Wij betaalden 160k voor chalet met inboedel plus grond (200m2 eigen grond), maar op een A1 locatie in Friesland aan het water inclusief 2 ligplaatsen. Dus dat drijft de prijs op. Soms zie ik ze op wat mindere locaties voor de helft ongeveer.

9. GossipGirlxoxo

#49 GossipGirlxoxo, 14 aug 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2021
    Nee heb wel familie en vrienden daar. Leuke camping voor dagje op visite maar absoluut niet om een eigen caravan te hebben (vind ik). Daarnaast word er voor de kinderen tot een jaar of 8 veel leuks georganiseerd maar voor de leeftijd vanaf 8 jaar is er weinig te doen. Dan denk je ze moeten zichzelf maar vermaken, dat is zeker zo maar het contrast is wel groot met wat er aan leuks is voor de kleintjes.
    Ik heb toen wij onze caravan kochten wel overwogen daar te gaan staan maar het sta geld stond me wel tegen tov de regels die streng gehanteerd worden zoals dat je gebeld word als je gras te hoog is of je boompje gesnoeid moet worden. De andere Kant daarvan is dat het wel een keurige camping is en je niet uitzicht hebt op een lelijke slecht onderhouden caravan. Wij kochten een caravan op een camping waar ze minder streng waren met een leuk meertje om te zwemmen. Camping werd drie maanden later verkocht Besloot de nieuwe eigenaar dat het te duur was om de pomp in het meertje aan te houden en was er na 3 dagen mooi weer al blauwalg. Dat was echt een tegenvaller en voor ons een van de redenen na 2 jaar de caravan weer te verkopen. Met echt een bak geld verlies. Was ook mijn eigen schuld want ik wilde de caravan helemaal nieuw ingericht hebben zodat ik me thuis zo voelen met nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe vloeren en alle meubels binnen en buiten nieuw. Nieuwe schuttingen en bestrating. Had een wasmachine en droger en vaatwasser aangeschaft voor in de schuur. Was een verlies van rond de 10k uiteindelijk. .

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Je hebt op funda ook een deel met recreatie woningen. Daar staan veel woningen op, maar ook chalets en sta caravans. Je kunt daar ook zoekopdrachten aanmaken voor al het nieuwe aanbod.

grond is daarvan vaak eigendom of erfpacht, soms verhuur/jaar plaatsen Erfpacht geeft al veel meer zekerheid dan huur grond.

de locatie bepaald erg de prijs. Hoe centraler in het land, hoe duurder. Ook sommige specifieke gebieden kunnen erg duur zijn.

In de buurt van die camping staat bijvoorbeeld deze te koop
    https://www.funda.nl/recreatie/dirkshorn/huis-42402200-raadhuisstraat-27-75/

Of bijv deze op eigen grond
    https://www.funda.nl/recreatie/opmeer/huis-42460227-de-dreef-3-b051/

Deel Deze Pagina