Iemand die weet hoe t weer op Sint Maarten is? We overwegen eind oktober te gaan (herfstvakantie) Maar hoe is t weer daar dan? Meer regen las is maar heb daar geen beeld bij, regent t dan even? Of de hele dag/dagen? En de kans op orkanen?
Ze geven aan, dat Oktober gemiddeld 16 dagen met regen heeft. Dus een kans van ca. 50%, maar de rest van de tijd schijnt de zon, en fel ook (UV 10+). Het regent ook niet dagen achtereen, maar de buien kunnen wel hevig zijn (101-200 mm). Dat is ongeveer het dubbele als hier in Nederland. Oktober is midden in het orkaanseizoen. De kans op een orkaan is best hoog.
Ja, de cijfers op internet ken ik een beetje maar las ook dat er gemiddeld 3x per eeuw een orkaan is? Een regenbui overleven we wel maar ren orkaan lijkt me geen pretje. We gaan niet speciaal die kant op voor Sint Maarten maat pakken t dan mee, 4 dagen. Erop gokken? Of te grote kans..
St Maarten behoort tot de bovenwindse eilanden, daar is de kans op slechter weer groter dan op de benedenwindse eilanden (Aruba, Bonaire, Curacao). Is er een reden dat je naar st Maarten wil? Anders zou ik voor een ABC eiland kiezen.
Ja, t maakt de vliegticket een stuk goedkoper En in combi met de abc eilanden wordt t weer stukken duurder
I dunno... 1960 Orkaan Donna 1995 Orkaan Luis 1999 Orkaan Lenny 2014 Tropische storm Gonzalo (geen orkaan, maar heftig genoeg om een naam te geven en de noodtoestand uit te roepen) 2015 Orkaan Danny miste St. Maarten 'net' 2016 Tropische storm Matthew kwam ook dichtbij (filmpje gemaakt op St. Maarten) Maar eerlijk gezegd... Die eilanden zijn voorbereid op orkanen. De kans, dat je vakantie daar niet leuk is, door zeer slecht weer, is best aanwezig. Maar de kans, dat je echt gevaar loop (als je de aanwijzigingen volgt), is in mijn ogen minimaal.
Wij zijn jaren lang in sept /okt naar Dominicaanse /Mexico/ Venezuela enz geweest in totaal 8 reizen en nog nooit een orkaan mee gemaakt Zulke landen hebben altijd kans in die maanden op orkanen Regen viel altijd in de nacht(flinke bui en overdag weinig) soms een hele kleine bui
Ja inderdaad, ik denk steeds dat de kans dat t dan net is in die 4 dagen.. zal klein zijn (hoop ik haha)