Reisadvies Egypte | Reisadviezen | Rijksoverheid.nl Ik baal er flink van en hoop dat het er de komende weken nog iets beter uit gaat zien. Onze geboekte vakantie begin september zie ik niet zo rooskleurig meer voor me, terwijl ik me er zo op verheugd had na wat narigheid vorige maand. Iemand nog tips of adviezen? Is het verstandig nog even af te wachten wat de nieuwsberichten laten weten? Of zijn we genoodzaakt een andere vakantie te moeten boeken, kan dat uberhaupt wel? We hebben een vakantie gepland naar een resort in Hurghada.
Bij eerdere onrusten was het in de vakantieoorden prima vertoeven (zesmaal geweest in afgelopen jaren). Je merkte daar echt 0,0 van onrust ed. Verwacht eerlijk gezegd niet dat het anders gaat zijn nu, maar zou zelf de berichten goed in de gaten houden en ook kijken wat de reisorganisatie doet (misschien even contacten?). Zelf ben ik misschien nog van plan bij een leuke aanbieding lekker een weekje weg te boeken, maar door eerdere ervaringen dus niet bang voor evt 'gedoe'.
2 jaar geleden zijn we er ook geweest voor de 3e keer. Toen waren er ook onrustige periodes. In het resort verder niks van gemerkt, alleen op de luchthaven wat meer beveiliging. Ik hou de berichten ook goed in de gaten, hoop echt dat het niet nog erger gaat worden....is het wel zo dan zit er niks anders op dan wat anders te moeten boeken. Contact leggen met de reisorganisatie is inderdaad ook een goede tip, nog niet aan gedacht
Ze zeggen dat je nog wel naar resort kunt maar ook daar op je hoeden moet zijn. Tja, weet eerlijk gezegt niet of ik me daar nog prettig bij zou voelen
Net de reisorganisatie gebeld, zij geeft aan dat er geen negatief reisadvies is voor de badplaatsen zoals Hurghada. De touroperator geeft aan dat we gewoon aldaar op vakantie kunnen gaan, mochten we het toch niet zien zitten dan is de vakantie om te boeken voor een meerprijs.
In een resort lijkt het mij vrij "veilig". Maar als je uitstappen zou willen maken, zou ik héél hard uitkijken. Hangt er dus maar vanaf welk type vakantie je wil. Een week à 14 dagen opgesloten zitten in een resort en het zwembad. Of wil je ook wat cultuur van 't land meepikken?
@Kaboutermeis; We gaan er nu voor het 4e jaar heen, het is nu voornamelijk genieten van de rust, zon, zee en strand Cairo hebben we in 2008 bezocht, Egyptisch museum, piramides en nijlcruise. Ook toen een quadsafari gedaan. Het is niet dat we er nu echt op uit willen trekken, wel willen we nog graag 1x naar Giftun Island. Wat is het prachtig daar!
Halloo Deesdees, Op het moment is inderdaad nog geen negatief reisadvies voor de Rode Zee-badplaatsen, het is daar veilig. Reisorganisaties hebben wel speciale crisisteams en controleren de situatie echt van minuut tot minuut, samen met het minsterie van buitenlandse zaken. Zodra er twijfels zijn over de veiligheid zal er ingegrepen worden.
Voor de badplaatsen heeft het SGR nog geen negatief reisadvies gegeven. Zolang zij dit niet doen kan je eigenlijk niets. Je reisbureau moet echter wel bij het SGR aangesloten zijn. Vrienden van ons zijn afgelopen week nog geweest en hebben gelukkig nergens last van gehad of iets van de onrust gemerkt. Lekker gaan genieten van je vakantie meis en gewoon van het beste uit gaan.
Het reisbureau is bij het SGR aangesloten, dus dat scheelt al. Tot nu toe kunnen we nog steeds uitkijken naar onze vakantie, hoop ik
Ik zou de berichten idd. goed in de gaten houden en daarnaast wel kijken voor een goed alternatief. Want stel dat..... Wellicht Turkije oid?
Als je de laatste berichten leest "burgeroorlog dreigt" dan zou ik echt gaan bedanken voor een vakantie in Egypte. Super vervelend dat jullie niet weten waar jullie aan toe zijn!
Hoor nu net dat de 1e dode is gevallen in Hurghada, volgens mij is het nu echt afwachten op het negatieve reisadvies voor de badplaatsen die er voor nu nog niet is.
Cultuur van het land Egypte Als je in Hurghada zit en je wil piramides kijken is het 6 uur enkele reis met de bus. Je dan kom je door risico gebieden wat ik niet zou doen. Maar verder is het een zandhoop met hotels en verder niets. Dus weinig cultuur verder..
Wanneer vertrekken jullie? En ga je met je kids of samen? Wil je überhaupt nog wel als je met je kids gaat?
De bedoeling was om begin september te vertrekken. Alleen mijn man en ik, we hebben even tijd voor ons zelf gepland omdat we dat niet of nauwelijks hebben gehad. De kinderen logeren dan een week bij opa en oma.
Mijn schoonmoeder vertrekt ook over 2 weken. Heeft nav de dode in Hurghada vandaag reisbureau gebeld. Daar is het nog steeds veilig, deze dode was kennelijk een "gewoon" ongeluk. Schoonmoeder zou ook liever omboeken, maar omdat er voor de toeristengebieden nog geen negatief reisadvies is, mag ze niet kosteloos omboeken. Het zou ze 800 euro kosten, en dat is veel geld. Voor, pak "m beet, 100 euro had ze het gedaan. Maar nu wacht ze nog even af...