hoi allemaal, wij gaan in juni twee weken naar tanzania met ukkie die dan 2 en een beetje is. heeft iemand ervaringen al opgedaan met peuters/vliegen/warm land. we zullen niet op safari gaan, alleen vrienden bezoeken, dorp bezoeken waar we waterleidingproject doen e.d. het is ongeveer 8/9 uur vliegen. inentingen zijn geregeld en we hebben een mooi klein rustig hotel aan het strand. waar moet ik opletten/wat mee te nemen? grtjs mama1977
Vrienden van ons moesten gedurende de hele periode in Tanzania malariatabletten slikken. Misschien omdat ze er een langere periode waren? Neem tenminste aan dat je daar wel naar gekeken hebt. Verder zou ik voldoende muggenwerende spullen/klamboe meenemen.
Ik zou in iedergeval O.R.S. meenemen, verder gewoon rustig aan doen, en naar je kindje kijken of het teveel wordt.
was het maar waar minke, dan waren we snel klaar (connecties en kinderen die het nodig hebben genoeg daar) maar.... tot nu kun je niet uit tanzania adopteren, dat kan pas als er minimaal 3 jaar woont en dat zijn we voorlopig niet van plan, dus onze opties beperken zich tot usa,lesotho en (als we straks in september getrouwd zijn) ook nog nigeria, dus voorlopig wachten we af. voor de rest dank jullie wel dames voor de tips; malariatabletten worden verzorgd door onze vaccinatie-arts (malarone krijgen we) klamboe ligt er nog van de vorige reis, is toen niet gebruikt dus nog goed ors staat nu ook op het boodschappenlijstje inmiddels hebben we (in het kader van in het ritme blijven) ook een overnachting bij ibis schiphol geboekt zodat we de dag voor vertrek rustig naar schiphol kunnen rijden en we hebben een vlucht om 11:00 uur 's ochtends. moet qua ritme van pukkie goed te doen zijn. kan ie z'n middagdut (gewoonlijk slaapt ie van twee tot vijf) in het vliegtuig doen........ hoop ik anders verontschuldig ik me nu al bij voorbaat bij onze medevliegers
Ik doelde ook meer op Afrika in het algemeen hoor. Vrienden van ons zitten in de procedure, dus ik weet er inmiddels aardig wat van af. Kind en toekomst zit toch ook niet in Tanzania? Vandaar dat ik meer algemeen dacht. Succes ermee! Je moet er heel wat voor over hebben! Als ik zie wat zij er allemaal voor moeten laten (om maar te kunnen sparen) en wat ze straks waarschijnlijk aan schulden hebben... Maar voor hen is dit ook echt de enige manier om kinderen te krijgen dus ik begrijp dat je er dan heel veel voor over hebt, maar toch, ik vind 't knap!