Hoi, als onze uk 11 maanden is, gaan we op wintersport naar Oostenrijk en nu zit ik me vanalles af te vragen. Bijvoorbeeld: * Is alleen een skipakje (met kleren eronder) voldoende warm? * Bestaat er thermokleding voor babies en is dat nodig? * Is er in Oostenrijkse wintersportplaatsen acceptabel brood te vinden? En waarschijnlijk is er veel waar ik niet aan denk. Wie denkt mee? Wie heeft ervaring? Edit moderator: topic verplaatst naar vakantie
hoi hoi een baby skipakje met kleding moet genoeg zijn hoor wantjes aan must op en dat moet wel goed zijn hoor. thermo kleding zal wel bestaan maar zal wel erg duur zijn. en waar ga je heen? in oostenrijk heb je ook goed en lekker brood
Ik ga ook op de wintersport naar Oostenrijk en mijn dochtertje is dan bijna 1,5 jaar. Ik heb een lekker skipakje voor haar gekocht bij Otto, 2-delig, want ik dan kan ik nu mooi al het jasje gebruiken. Bovendien lijkt me dat makkelijker dan verschonen. Ik zag geloof ik ook babyskipakken bij Hans Textiel, Makro en H&M. Lijkt mij warm zat met een mutsje, sjaaltje en wantjes. Ik ga geen speciale thermokleding er voor kopen, vaak schijnt het zonnetje lekker overdag en is het zelfs aardig warm. Ze hebben er gewoon brood ook hoor, bij de bakker en de supermarkt. Verder ga ik nog wel even op zoek naar babyzonnebrandcrème voor op de wintersport (dat is weer anders dan voor zomers, dat bevat vaak water, wat weer kan bevriezen op de huid).
ik ga ook op wintersport en mijn meisje is dan 3 maanden oud. Jong geleerd is oud gedaan.. hihi.. Ik doe gewoon een skipak over haar kleren aan als we naar buiten gaan. Een lekker mutsje op en wantjes aan. Let er wel op dat je misschien een zonnebril moet hebben voor je kleine, want de zon in de winter is erg scherp. Groetjes Lotte
Mijn zoontje was 14 maanden tijdens onze wintersportvakantie. Nu was het in het begin van de week 25 graden, dus eerder kortebroekenweer, maar later heeft ie ook z'n skipakje wel aangehad. Wij deden er een romper met lange mouwen en maillot onder. Als het kouders was geweest, hadden we ook nog wel een trui en extra maillot aangedaan, met sjaal, wanten en muts. Inderdaad, let op een babyzonnebril, want sneeuw is fel aan je ogen. En hele goede wintersportzonnebrandcreme meenemen, want zelf verbrand je ook al snel in de wintersportzon, laat staan een baby. Brood kun je gewoon overal kopen, zeker in supermarkten wel. Van dat toastbrood (zonder korstjes) is helemaal ideaal met kleintjes, dat hebben ze hier in NL niet eens.
Tygo was 5 maanden toen ie voor t eerst op wintersport ging. Hij had een ski-pakje over zijn kleding aan en zat in de kinderwagen met voetenzak. Dit was warm genoeg Hij kreeg nog bv dus met brood enz. hebben wij niet naar hoeven kijken Maar is volgens mij overal wel verkrijgbaar. Zonnecreme ook idd. Ok ff spammen; Door t verkleinen beetje slechte foto geworden
Wij gaan ook naar de sneeuw als Louiza 8 maanden is, maar wat ik me afvraag, als er pakken sneeuw ligt, wat doe je dan met je kleintje? Op de slee, in de draagzak?
Hey leuk, wij gaan ook op wintersport en de kleinste is dan 11 maanden. Babyzonnebril stond ook al op mijn meeneemlijst. Wij nemen ook een slee mee. Als er veel sneeuw ligt in het dorp dan hebben we weinig aan een buggy. Dus dan gaat de kleine mee op de slee (we maken haar dan op de één of andere manier eraan vast). Ook leuk voor de oudste om mee te spelen, dus we hebben er dubbel lol van. Een kinderstoel neem ik niet mee. Die van ons is te groot om ook nog eens in de auto te proppen en ik niet speciaal voor die ene week een andere kopen. Verder lees ik hier mee voor goede tips!
Hoi, ik merkte afgelopen week toen het hier rond het vriespunt was dat de draagzak eigenlijk iets te fris was. Tenzij je die onder je jas kunt dragen natuurlijk. Mijn uk had koude beentjes. Zal op wintersport denk ik dan ook wat te fris zijn. Trouwens, veel dames hebben het over de zon. Wij gaan in januari en dan is het op basis van onze ervaring geregeld -10.
Wij hebben destijds voor onze buggy een soort skietjes gekocht van plastic. Die kun je onder de wielen binden en dan glijdt de buggy over de sneeuw. We hebben ze toen helemaal niet gebruikt, want in het dal lag niet eens sneeuw. Vorige week even alsnog uitgeprobeerd, maar er moet wel een flink pak liggen, anders schuur je alleen maar heel snel over de grond. Met veel sneeuw zijn ze wel handig, denk ik.