Is gelukkig niet standaard hoor. Hier een dorp met veel inwoners en ik herken (helaas) alleen dat de winkels op zondag nog dicht zijn.
Een dorp waar iedereen elkaar kent. Als alles gaat zoals we hopen gaan we volgend jaar verhuizen naar een buitenwijk in de stad
In een stad, maar wel buiten het centrum. Ik vind het ideaal, alles dichtbij en op zondag is ook alles open. Als kind bracht ik de zomers altijd in een dorp door, ook daar zou ik prima kunnen wennen, maar aangezien ik geen rijbewijs heb is het wel erg lekker dat alles op loop- en fietsafstand is.
Ik woon in een grote stad. Ik kom oorspronkelijk uit de kop van Noord Holland en werd daar al gek. Beste beslissing ooit om daar weg te gaan
Ik woon in een dorp van ongeveer 15.000 inwoners. Niet een heel klein dorpje dus. Zitten vlakbij uitvalswegen van Naaldwijk/Den Haag/Rijswijk etc en hebben hier alles en zelfs een Hema haha
Stad, maar wel met wijken die aan een dorp doen denken. Dat is ook eigenlijk precies waarom ik het hier zo fijn vind! We hebben een redelijk winkelcentrum (waar je de eerste 3 uur nog gratis kunt parkeren, woehoe!) wat ook op zondag open is, er worden best veel grote activiteiten georganiseerd, in Rotterdam, Den Haag en Utrecht zit je zo, maar buiten het centrum zijn er tig wijken met eengezinswoningen, veel groen, overal speeltuintjes en waar het gewoon lekker rustig is. Tegenover onze woning ligt een groot grasveld, maar daar willen ze binnenkort een flat neerzetten omdat er meer jongerenwoningen moeten komen. Ik weet niet of ik er daarna nog hetzelfde over denk..
Ons dorp heeft alle voorzieningen en maar 4.000 inwoners. Top! Ik kom uit de stad en zou echt niet anders meer willen. Ik woon op 2 min lopen van de supermarkt, slager, bakker, bloemenwinkel, groentewinkel, kaaswinkel. En ook het schooltje is 2 min lopen, 1 straat oversteken. Er zijn trouwens 2 scholen, sportclubs, muziekverenigingen...echt alles! Hiervoor woonden wij midden in het centrum van een stad met 80.000 inwoners. Heerlijk in onze studententijd maar zou t niet gauw meer doen. Veel overlast en drukte, parkeerproblemen en de stad/winkels/cafés lokten ons zo dat we haast nooit thuis waren! En daar genieten we nu enorm van
Ik heb heimwee naar mijn oude stad. En met name de wijk waar we woonden. Wijk die dorps aanvoelt, maar wel een winkelcentrum heeft waar je alles kunt vinden, van bakker tot reisbureau tot de Action en Xenos! Maar stiekem vind ik het hier ook wel fijn! Ik mis dus alleen een paar winkels
Woon in Den Haag maar zo voelt het niet. De wijk waar ik woon voelt meer als een soort dorp op zich. Ik zit ook in 5 minuten op het strand dat is fijn. Het centrum is 10 minuten hier vandaan. Ik vind de anonimiteit wel lekker maar soms mis ik wel een eigen grote tuin (hebben nu een ruim balkon). En wat ik echt heel erg vervelend vind aan Den Haag is dat ze altijd en overal aan het verbouwen zijn en je er dus niet door kan. Wegomleidingen, afzettingen en dat dan jaren achter elkaar.
In een middelgrote stad. Ik moet er niet aan denken om in een dorp te wonen, maar een grote stad als Amsterdam ook niet!
Opgegroeid in een heel klein dorp, zonder ook maar iets (ook amper leeftijdgenoten). Na de middelbare school gelijk naar de stad verhuisd en ben van plan nooit meer terug te gaan naar een dorp. Ik vind het heerlijk, woon nu redelijk centraal en daar ben ik blij mee.
Helemaal waar, ik kom uit de stad en gruwel al bij het idee om in een dorp te wonen. Mij te rustig, iedereen kent elkaar, amper winkels! Nee ik zou daar echt niet kunnen aarden. Doe mij de drukte maar!
Het grootste nadeel aan de stad vind ik de huizenprijzen. Wij zoeken nu een huis, maar met het bedrag dat wij voor ogen hebben en de wijken waarin we zoeken, kunnen we nog heeeeeel lang zoeken. Helaas.
Je hebt natuurlijk ook wel grotere dorpen die wel allerlei winkels hebben, sportverenigingen, zwembad etc. En daar kent echt niet iedereen elkaar, hier wonen zo'n 10000 mensen, heel lastig om iedereen te kennen.
Geboren en opgegroeid in een dorp. Toen studeren in een kleine stad, vervolgens 3 jaar in Amsterdam (wel buiten de ring) gewoond (vond ik echt te druk) en nu weer in een stad maar dan kleiner/gemoedelijker/vriendelijker. Ik woon op 5 minuten loopafstand van winkels als H&M en V&D, hoef alleen een mooi parkje door. En toch vrij parkeren en genoeg ruimte. Voor mij precies de mooie tussenweg tussen wonen in een dorp of juist in Amsterdam. Tzt wil ik met dochter een huis kopen in een nieuwbouwwijk, maar dan ga ik die grote winkelstraat op loopafstand wel missen.