Stadstoezicht Grrrrrrrrrrr mannetje aangehouden !

Discussie in 'De lounge' gestart door JoyceD, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

even iets rechtzetten.

parkeerbeheer behoort tot de gemeente..
    die gasten zijn dus geen dienders..

ten tweede zijn het buitengewoon opsporingsambtenaren...zij mogen alleen staande houden! en dan alleen voor het feit waarvoor ze beedigd zijn.

het zijn dus geen dienders met algemene opsporingsbevoegdheid...wat dus betekent dat zij net als alle andere burgers iemand mogen aanhouden als die persoon op heterdaad betrapt wordt....aanhouden voor een burger als het niet meer heterdaad is, is dus geen optie.

staande houden is het vragen naar de naam...en dat mag ook iedere burger...degene wiens naam gevraagd wordt, hoeft niet te antwoorden..
    in dat geval dient de verdachte zo snel mogelijk over gedragen te worden aan iemand met algemene opsporingsbevoegdheid. een diender dus

ik word doodziek van die omhooggeschoten gastjes die zich helemaal het ventje voelen als ze een uniformpie aantrekken..
    hier in den haag al net zo...

ik vind het maar niks dat parkeer beheer...
    mogen ze van mij afschaffen..

aoife

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Even gegoogled:

Wie mag vragen naar mijn identiteitsbewijs en wanneer?
    Toezichthouders
    Voor toezichthouders (ambtenaren die toezicht moeten houden op de naleving van bepaalde wetten) geldt dat er een reden moet zijn voor het verzoek om het identiteitsbewijs te tonen en moet het verzoek passen bij de uitoefening van de functie. Een toezichthouder van bouw- en woningtoezicht kan bijvoorbeeld van een fietser die door rood licht rijdt niet eisen om zich te identificeren. Het aanhouden van verkeersovertreders behoort immers niet tot zijn taken. Net zo min mag een inspecteur van de arbeidsinspectie aan iemand die afval op straat gooit, vragen om zich te identificeren.

Welk identiteitsbewijs mag ik gebruiken in welke situatie?

situatie: bij identiteitscontrole door politie, marechaussee en toezichthouders

* Paspoort
    * Nederlandse identiteitskaart
    * Vreemdelingendocument
    * Rijbewijs

Zijn rijbewijs was in dit geval dus echt voldoende geweest hoor.

Succes met jullie beroep.

3. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Bij ons word men zo vaak gevraagd om id kaart en daar hoeft geen reden voor te zijn.
    Je moet hem kunnen tonen op elk moment en kan je dat niet, heb je een dikke boete aan je reet.

Kakkerlakken........waar heb ik dat eerder gehoord.... :( :rolleyes: hehe

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Dus als jij gewoon loopt te winkelen, kan je aangehouden worden en je ID gevraagd worden. Ik dacht dat dit niet mocht.

5. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Aan elke buitengewone ambtenaar dus ook de stadstoezicht.
    Overigens wordt er hier wel ten onrechte geschreven dat de stadstoezicht mensen kunnen AANHOUDEN, maar dat is absoluut niet het geval! Deze kunnen mensen alleen STAANDE houden! Alleen politie kan mensen aanhouden!

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ja. Ben zelf ook een keer aangehouden, ik stapte uit de tram en daar stonden ze op een rijtje te wachten.
    Als je je id niet kan tonen krijg je een boete.

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja idd nu moet je ten alle tijden je id of paspoort bij je dragen, en rijbewijs is ook geldig legitimatie bewijs! dus waarom hij zijn rijbewijs niet mocht laten zien, althans dat het geen geldige was snap ik niet :(

Net zoals dat preventief fouilleren , mogen ze ook bij iedereen doen! laatst liep ik te winkelen en werd een oud dametje van rond de 60 gefouilleerd! wel sneu om te zien, maar aan de andere kant ook wel goed dat ze geen onderscheid maken.
    maar dat mag alleen de politie doen...
    Ben ze al wat keren tegen gekomen bij de maashaven in rotterdam, en laat ik je zeggen dat dat geen verkeerde plek is om te doen..

8. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    klopt ja maashaven brrr, echt een griebes buurt.
    maar ok geen onderscheidt maken á la maar om nou een oud vrouwtje te gaan fouilleren :S

9. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    60 Jr. Dat noem jij oud? :confused:

Laat ze het maar niet horen. 8)

10. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    haha ja ben niet zo goed in schatten he. volgens mij was ze ook veel ouder, maar ja wou haar ego nog ff strelen :p 8) hihih

11. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    ja maar vergis je niet hoor, wil niet zeggen dat alle oudere mensen zo zijnn, maar heb laatst een docu gezien, over oudere mensen die ook aan het stelen waren geslagen. en als ze gepakt werden gooiden ze het op hun senielheid :(
    hahah vond het wel mooi, ga ik onthouden ;)

12. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    denk dat ze dat vast wel fijn zal vinden als ze hier rond surft op het zwangerschaps forum :)

13. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Uhm , volgens de heren politie agenten mag stadstoezich je wel AANHOUDEN ....
    En dat is dus precies wat ze gedaan hebben .
    Ook ben je volgens de heren (en dames natuurlijk ) politie agenten verplicht je te legitimeren aan stads toezicht .
    Maar nu lees ik hier weer dat dat niet waar is ?
    Hij heeft daar anders wel een boete voor gekregen van de politie , omdat hij zich niet wilde legitimeren aan stadstoezicht .
    De politie heeft hij namelijk wel meteen zijn rijbewijs EN id kaart getoond .
    Hij heeft dus zuiver die (2e) boete gekregen omdat zich niet aan stadstoezicht wilde legitimeren ....
    Tja , de meeste zijn nu idd echt van die gassies die denken dat ze van politie zelf zijn :(
    Hoewel we er ook wel een aantal hebben meegemaakt die wèl normaal en menselijk zijn ;)
    Dus ik mag ze niet allemaal over 1 kam scheren .
    Maar die 2 gasten van gister waren gewoon echt kakkerlakken :evil:

Zal zelf toch nog eens navraag doen hoe dat nou precies in elkaar zit allemaal .
    Want idd wat al gezegd is ... stadstoezichter is gèèn diender :rolleyes:

Groetjes Joyce

P.S , heb net een mailtje gestuurd naar postbus 51 gestuurd met de vraag hoe dat nou zit .
    Ik kan er niet bij dat stadstoezicht je kan vragen om je te legitimeren voor een scheld woord ( en zeker niet voor dit soort woorden , je hebt veel erger ) .

14. Niet meer actief

weer even iets rechtzetten:

dienders zijn algemene opsporingsambtenaren...zij mogen aanhouden (in bewaring nemen) en staande houden (iemand vragen naar zijn naam)

buitengewoon opsporingsambtenaren mogen aanhouden voor feiten waarvoor zij beedigd zijn, met andere woorden ...uit hoofde van hun functie. en het moet heterdaad zijn. anders mag het niet.
    staande houden mag altijd, ook door burgers. dat is vragen naar de naam...en de verdachte hoeft niet te antwoorden.

aanhouden door burgers mag niet, tenzij heterdaad en dan moet onverwijld een algemeen opsporingsambtenaar erbij geroepen worden..

aoife

15. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Volgens mij mag de politie dit niet doen hoor. Zomaar iemand zonder reden fouilleren. Ze mogen ook niet, zonder reden, vragen of ze in je tas mogen kijken. Dat mag alleen de douane en de marrechaussee.

Deel Deze Pagina