gang zonder daglicht

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmeisje, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Heeft iemand een oplossing voor een gang zonder daglicht?

Mijn dochter vind de gang eng (durft er soms niet alleen doorheen te lopen) en ik ervaar het ook als onprettig. Ik kan geen raam maken want ik heb bewoners boven mij :D

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kan je ben deur met glas tussen de woonkamer en gang maken en een voordeur met glas?

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    een lamp met voeler. van zodra de deur opengaat schiet automatisch het licht aan.
    de doe-het-zelf heeft het zeker

4. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    twinkle star: dat zou ik het liefst willen maar het geld ontbreekt en het is een huurwoning

heleentje80: dat is een goede oplossing. Maar dan geen spaarlamp die langzaam aan gaat want dat werkt niet als ik even snel een jas wil pakken bijvoorbeeld.

Meer tips zijn welkom ;)

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik heb in het stopcontact in mijn gang een led lamp van de action. en die heb ik de hele dag branden. Led verdoet weinig en je hebt toch licht.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    weet niet hoe het juist zit.
    Maar er bestaan koepels/lichttunnels die je in een andere kamer hangt en die dan via een buizensysteem ergens anders licht geven
    VELUX lichttunnel | VELUX

7. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    heleentje: dit staat op de website:
    Onze lichttunnels verbinden het dak met het plafond om daglicht te brengen in de donkerste en meest geïsoleerde ruimten van uw woning.
    Het lijkt mij héél erg mooi maar boven mij woont nog iemand dus ik heb geen daklicht zeg maar...

sjors; waar is de action niet goed voor? ;) Ik zal eens zoeken als ik er weer kom

8. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

9. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja, dit vind ik wel leuk! :) Misschien is dit te combineren met zo'n automatisch aan/uitschakelaar aan de deur wat eerder genoemd werd?

10. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wij hebben 2 lampjes uit de gamma die automatisch aangaan als je er langs loopt. Werken op baterijen. Op 1 jaar tijd 1x de batterijen vervangen en loop er toch 10x op een dag langs.

11. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    goeie tip bambi93 dat wordt sowieso een rondje bouwmarkt ;)

12. Metire

Metire Niet meer actief

Waarom hang je geen daglicht lamp op met een sensor? Dan heb je gewoon mooi helder licht! :)

Conrad

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben boven ook geen raam op de gang, maar ik laat de deuren van de slaapkamers openstaan waardoor er toch voldoende licht binnen komt. En als het begint te schemeren gaan de ledlampjes op de trap aan en heb ik in principe genoeg verlichting.

Deel Deze Pagina