Vanaf morgen zitten wij 4 a 5 weken zonder keuken. Aangezien in oktober onze nieuwe keuken wordt geleverd. En er nog de nodige aanpassingen voor gedaan moeten worden. Wat zijn nu lekkere en makkelijke gerechten. Wat op 1/2 pitjes bereidt kunnen worden? Geen oven aanwezig. Graag jullie suggesties
Ik zou dan toch een combi magnetron van iemand lenen, want dat maakt het leven een stuk makkelijker. Dat hebben wij destijds wel gedaan.
Wij hebben een stoompan met 2 lagen. Erg makkelijk 1 laag aardappelen , de andere laag de groente en maar 1 pit nodig.
Koop een multicooker met hogedruk functie zoals een cpe, daar heb je later ook nog plezier van! Verder dingen als pasta, curry's of risotto? Dat moet lukken op 2 pitjes.
Ik had ook een maand geen keuken. Had van tevoren de vriezer in de garage volgekookt, daar kwamen we de helft van de maand mee door. Verder afgehaald, slowcooker gebruikt en bij vrienden gegeten.
Camping gasstel kopen met een gasflesje? Die staan nu, na de vakantie, vast genoeg op marktplaats. En anders zijn ze 20 euro bij de Decathlon (of duurder, maar dan heb je een meer luxe versie).
Elk gerecht dat begint met knoflook en spekjes is lekker. Bijvoorbeeld aardappelschijfjes en plakjes wortel kort koken. Vervolgens knoflook en spekjes roerbakken en dan die aardappelen en wortel erbij. Ook lekker: salamiworst in stukjes erbij i.p.v. spek. Die doe je dan op het einde heel even erbij. Of knoflook en lenteui fruiten, tomaat en spinazie mee roerbakken. Dat als basis, jebkunt er nog vanalles bij doen of juist iets weglaten. En daar gekookte pasta bij. Nasi is op 2 pitten ook prima te doen. Op de ene pit vlees, groente etc. En op de andere pit de rijst. Of nog beter: de rijst de dag ervoor al koken.
Oehhh staan hele fijne dingen tussen! Bedankt dames!!! Komen we wel een tijdje mee vooruit. We gaan ook geregeld eten bij familie (vind ik ergens totaal geen straf) en met de gerechten wat hier worden gepost, komen we al een heel eind!
Grote vrienden hier met de slowcooker, staat nu ook te draaien. Vanmorgen ff uitje en vlees aangebraden en vanavond scheppen we een stoofschotel op. Alleen nog even wat aardappels of macaroni bijkoken.
Veel 1 pans gerechten en heb je bijv wel een airfryer? Dan zou je daar bijv ook vlees in kunnen doen en dan bijv een stokbroodje erbij + sla
Ik heb 2 hiervan https://www.ikea.com/nl/nl/p/tillreda-draagbare-inductiekookplaat-1-zone-wit-10486794/ Heel eerlijk, ik moet er nog 1 bij bestellen. Bij mij hangen ze standaard aan zo keukenrek. Maar goed, ik ben geen keukenprinses. Ik bestel kant en klare maaltijden bij Mealhero, die kan je helemaal zelf samenstellen. Die gaan even in de stomer (huur je erbij) smaakt alsof je in een restaurant eet. Ik hou van roerbakken, kip in de pan, groente erbij. Andere pan rijst ed. Pasta kan je makkelijk met 2 pitten maken. 3e pit mis ik enkel bij standaard maaltijden vlees, groente en aardappels. En dan heb je nog, Chinees bestellen, pizza in de combi magnetron. Airfryer. Enz Bijna vergeten, ik gebruik de losse pitjes ook wel eens buiten bij de bbq. Voor pindasaus, stoofpeertjes enz. En straks weer in de december maand bij gourmetten. Je kan natuurlijk ook nog een paar bbq en en gourmetten, (fles pannenkoekenmix, en je kan aan tafel mini pannenkoekjes bakken, succes bij kids)