Als ik hutspot maak, doe ik aardappels, ui en wortel bij elkaar in een pan met water en laat ik ze 20 minuten koken. Helaas wordt mijn ui vaak bruin tijdens het koken, wat doe ik fout? Moet ik het pas in de pan doen als het kookt? Of juist van te voren,Ben ik wat vergeten, kookt het te lang? Omdat we het vanavodn eten graag snelle antwoorden. Snap er niks van! Thanx!
doe ook altijd alles bij elkaar in,maar bij mij wordt het nooit bruin, ik doe de aardappels onder en de peen en dan de uien boven.Verder kan ik je helaas niet helpen.
ik doe ook altijd alles door elkaar en de uien zijn nog nooit bruin geweest, wellicht ligt het aan het soort ui? succes als het maar goed smaakt toch?
Snijd jij de ui altijd zelf of koop jij het verpakt, ik koop het vaak verpakt, misschien dat het daar mee te maken heeft?
Ja ik ook, daarom vind ik het ook zo raar. Misschien dat ik de ui en wortel soms toevoeg als de aardappelen al koken ik zal het vandaag allemaal eerst bij elkaar doen en dan aan de kook brengen
nou ben al een hele tijd aan het googelen en heb wat gevonden: Als wortels en ui samen een tijdje in een zak hebben gezeten blijkt dat wortels iets afgeven wat in de ui trekt daarom worden ze bij koken bruin aldus een kok. (ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem dus wie weet heeft een ander er ook wat aan )
hmm t oevallig gister nog hutspot gegeten.. dus moest er wel aan denken maar niks geks wederom.. en ik gooi gewoon alles erin, water erbij en dan koken zegmaar allicht heeft je kok het bij het goede eind... wortels hebben aardig wat kleurstof tenslotte