Hoi, misschien is hier al een topic over, maar kan het zo gauw niet vinden. Ik maak me ineens een beetje zorgen. Ik heb een oproepcontract en ben geheel afhankelijk van anderen die vakantie of cursussen o.i.d. hebben. Nu ben ik 20 mei uitgerekend, dus zou ik in april met verlof gaan. Dan zou ik dus 4 wken voor die tijd zoveel mogelijk moeten werken. Maar zoals het er nu uitziet, gaat dat niet lukken en hoef ik maar een paar dagen in een hele maand te werken! Hoe moet dat nu met mijn zw.sch.uitkering?? Dan krijg ik haast niks en we hebben echt wel wat nodig! Help, maak me ineens echt zorgen en zie het even niet meer zitten. Zijn er mensen in dezelfde situatie of zijn er mensen die hetzelfde meegemaakt hebben? Weet iemand een oplossing? Wat moet ik doen??
ze berekenen het over de laatste 3 maanden zover ik weet. dus hopelijk mag je in die 3 maanden toch wel wat werken. je kunt het inderdaad ook goed bij de UWV vragen maar let op want echt slim vind ik ze nooit aan de telefoon ik zou het dan eerder hier op het forum aan het UWV webcare team vragen die zijn wat duidelijker!
Hallo Puck. Ik herken je situatie helemaal zit zelf nu ook me het zelfde probleem. Ze nemen het gemiddelde over de laatste 3 maanden dus hopelijk kun je nog wat uurtjes bij smokkelen. Ik zelf heb dit zo ook aan mijn leidinggevende aangegeven en heb gevraagd of ze hier eventueel rekening mee probeerde te houden en mij zoveel mogelijk probeerd in te plannen. Of ze het doet dat is nog de vraag,maar ben bang dat dit het enigste is wat je kunt doen. Sccs ermee.
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik lees dat het berekend wordt over de laatste 3 maand? Ik heb namelijk op internet gezien dat het berekend wordt over de laatste 4 weken/maand voor je verlof.. Hoe zit dit nu???
dan zou ik het even navragen bij het UWV als ik jou was ik had gelezen over de laatste 3 maanden, en dat is bij mij ook gebeurt volgens mij maar dat weet ik niet zeker...
Hoi, Aangezien ik in hetzelfde schuitje zit en inmiddels aan mijn verlof ben begonnen, heb ik daarstraks voor m'n eigen het UWV gebeld. Ik had namelijk al een brief gehad over de uitkering en dat ze nog n beslissing moesten nemen over de hoogte er van. Nu is het dus zo vlgs de mevrouw van het UWV, dat er gekeken wordt naar de laatste maand voor het verlof. Ik werk via een uitzendbureau en heb me letterlijk de blubber gewerkt om nog n paar uur extra te pakken. Lijkt me dat het uwv landelijk hetzelfde werkt qua regeltjes, dus hoop voor je dat je in de maand voorafgaand aan je verlof toch nog n paar uur kunt bijwerken
In de zorg is het wel 3 maanden voor het verlof. Staat in de CAO. Denk dat het verschillend is per CAO en zou daar eerst goed naar kijken. ( of navragen bij leidinggevende)