Hallo dames! Ik ga hier ook maar eens een berichtje posten want ik weet op het moment niet zo goed wat ik moet doen. Ben nu bijna 14 weken zwanger en loop al vanaf mijn 8e week met bekkenklachten. Voor ik die klachten kreeg liep ik al voor mijn nek bij de chiropractor, heb bij mijn behandeling met 9 weken ook direct aangegeven dat ik last had van mijn bekken en dit is toen ook uitgebreid behandeld (niet kraken, puur op de spieren). Daarna heb ik niet heel veel verbetering gemerkt wat erg jammer was natuurlijk. Advies was om na zo'n 10 weken terug te komen, of eerder als het écht niet ging. Nu heb ik sinds zo'n 3 weken steeds meer last met het werken. Ik werk full-time in een winkel (ben opticien, bij een particulier) en moet dus continu staan, zitten, staan, zitten, enz. Dit zorgt gewoon voor erg veel pijn en aan het einde van elke werkdag kan ik gewoon bijna niet meer opstaan uit mijn stoel. 's Avonds kan ik gewoon ook niks doen thuis en in het weekend moet ik hier ook van bijkomen. Nu is er op mn werk door de baas echt compleet geen begrip voor, zelfs terwijl ik aangeef dat ik vrij veel pijn heb. Vandaag vroeg hij zelfs nog of ik nog even wilde stofzuigen aan het einde van de middag, ik gaf aan dat dat echt niet ging, vervolgens zegt hij nou dan moet je het morgenochtend maar doen. (kan hij of mijn andere collega dat dan niet??!) In januari komt er ook een opruiming aan en dan is het altijd stervensdruk, heb ook al aangegeven of ik niet weet of ik dat wel trek, maar daar wordt ook gewoon overheen gepraat. Hij negeert het volledige probleem gewoon! Sorry voor het lange berichtje, maar ik wil gewoon weten wat ik hier nu het beste aan kan doen. Het nadeel is namelijk ook nog dat er gewoon te weinig personeel is, ben de enige fulltimer en de rest is allemaal parttime. Op het moment dat ik weg zou vallen dan moeten er continu mensen extra dagen werken e.d. Graag jullie meningen, wat kan ik het beste doen??!....
naar een bekkenfysio en arbo inschakelen. En je niet druk maken over dat je de enige fulltimer bent, je werkgever krijgt het gedeelte dat jij ziek bent volledig vergoed zodat ze iemand ERBIJ kunnen aannemen voor die uren. DAt veel werkgevers dit niet doen, is NIET jouw probleem. En als jouw collega's niet meer kunnen/ willen werken, kunnen en mogen ze dat ook aangeven.
Ik zou toch om jezelf gaan denken hoor. Hier werkte ik bij de 1e en 2e zwangerschap ook in een winkel en kreeg ook al zoveel begrip. Ik heb me toen ziek gemeld, omdat ik ook savonds niet meer de trap op kon enz. Ik zou ook contact opnemen met een fysio gespecialiceerd in het bekken.
Naar een goede (bekken)fysiotherapeut gaan! Hij of zij kan je advies en oefeningen geven. Na vier weken ging het bij mij stukken beter en ga ik weer bijna pijnloos door het leven! Wacht niet te lang, want hoe langer je wacht hoe langer het duurt voor je weer herstelt...
Werk in de zorg en had ook bekken klachten. Na me werk ook niet meer kunnen lopen. Naar een bekken fysio geweest en ben arbeids therapeuts opgegeven moment gaan werken en toen het helemaal niet meer ging de ziektewet in gegaan. Je werkgever krijgt hiervoor extra geld waardoor die extra personeel in kan schakelen. Ik zou lekker aan je zelf denken je moet ook nog met je lichaam oud worden. Als je verdere klachten krijgt of iets anders krijgt gaat het bedrijf ook verder en wordt er ook niet naar je omgekeken.
Oei helaas erg herkenbaar! Een tip: verwaarloos je bekkenklachten niet!! Dat heb ik bij de 1e wel gedaan omdat ik dacht dat iedere zwanger wel last heeft van "kwaatjes" etc. Daardoor zat ik er met 30 weken echt helemaal doorheen en kon ik nog amper lopen van d epijn.... natuurlijk niet echt handig. Deze zwangerschap weer dezelfde klachten. Omdat het op mijn werk net zo moeizaam gaat als bij jou er er ook totaal geen begrip voor is, heb ik zelf een gesprek aangevraagd bij de arbo arts via P&O. Deze maakt een verslag en dat wordt dan weer gedeeld met P&O en je manager. De arts adviseerde mij dringend minder te gaan werken te voorkoming van volledige ziektewet. Daar schrokken ze natuurlijk nogal van en toen wilden ze in ene wel meewerken Ik maak nu kortere dagen en ga vanaf het neiuwe jaar een dag minder werken. Sterkte!
Bedankt voor de antwoorden zover! Heb gisteren dan toch mijn mond eens opengedaan naar de 'baas' en verteld dat het zo verder niet gaat voor mij, tenzij hij me over een paar weken helemaal niet meer op de zaak wil zien. Hij schrok toch wel en we hebben besloten dat ik binnenkort wat minder uren ga werken, iig 3 halve dagen ipv 3 hele dagen, dus dat moet al flink wat schelen, hij zou alles eens uit gaan zoeken en hoor hier nog van!... ben wel opgelucht hoor!!