Wat te doen? Fulltime Job en doodmoe

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sweetlove80, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik heb contract voor onbepaalde tijd. Ik had gesolliciteerd voor een interne hogere functie waar ik ben aangenomen, 2 dgn later kwam ik er achter dat ik onverwacht zwanger ben geworden. Ik ben nu 6,5 week zwanger, ben verschrikkelijk moe en misselijk. Ik werk fulltime maar trek dit gewoonweg niet. Met deze nieuws functie moest ik ook 2 avonden en zaterdag werken (daarvoor alleen 9-17u ma-vr).
    Vandaag bij gynaecologie geweest, hij zei ivm mijn verleden mag ik zeker na 16 weken niet meer zoveel werken of misschien wel stoppen!
    Ik weet niet wat ik doen moet..ik ben nog pril zwanger...ik wil mijn morgen (in mijn proeftijd) ziek melden omdat ik letterlijk kapot ben..help!!

2. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff lastig zeg. Misschien toch open kaart spelen op je werk. Zeker omdat je aangeeft dat je na 16 weken zeker zal moeten minderen al dan niet stoppen. Ik ben altijd voor eerlijkheid, denk dat je op de lange termijn hiermee meer wint dan nu je mond houden.

3. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ik heb een echo 29 oktober, als het hartje dan nog steeds klopt ben ik rond 8 wkn zwanger
    Dit is nog in mijn proeftijd, dat ik het dan vertel.
    Risico van nu vertellen, ben nog pril zwanger..als t mis gaat?!?

4. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Dan zou ik toch even doorbikkelen tot je de eerste echo hebt gehad. En dan is het maar om 19 uur naar bed en niet gezellig doen thuis. De eerste maanden zijn zwaar...

5. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Je kan je in je proeftijd best wel 2 dagen ziek melden, ze kennen je toch al langer? Iedereen is wel eens ziek. Dat zal niet meteen consequenties hebben toch? Ik zou zo proberen zo toch je tijd uit te zitten. Thuis zo min mogelijk doen, zo veel mogelijk slapen. Ff een kut periode, maar je moet er doorheen.

Ik heb momenteel een beetje hetzelfde, heb van de week eindelijk toezegging voor mn nieuwe job gekregen (waardoor ik ook meteen een vast contract krijg), maar ga as dinsdag pas tekenen en ik loop ook echt op mn tandvlees de afgelopen weken. Het kan volgens mij niet veel kwaad voor de kleine maar het is wel heel erg zwaar. Ben vorige week overigens ook een paar dagen thuis gebleven want had flinke migraine.

Moeilijk hoor, het voelt ook enorm als je werkgever foppen vind ik. Maar als werkende moeder moeten we nou eenmaal zo handelen anders komen we nooit ergens. Probeer er maar zo zakelijk mogelijk naar te kijken.

Veel sterkte! Hou vol!

6. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Ja ik meld mij ook ziek 2 daagjes, ik heb al een echo gehad 2x
    De 1e een leeg vruchtzakje , de 2e na een week een dooierzakje met knipperlichtje (hartje)
    Gisteren uitgebreid gesprek gehad met gynaecologie
    Ivm voorgeschiedenis ernstige endometriose en een vroeggeboorte van 27 weken. Moet ik echt luisteren naar mijn lichaam ook al ben ik nu pas 6 weekjes.
    Ik krijg vanaf week 16-37 elke week een hormooninjectie
    Zijn advies was om minder te werken (werk nu 40 uur inclusief 3 avonden en zaterdag) dit had ik onderschat, heb 2 kids maar zwangerschap geheel
    Onverwacht (wel zeer blij)

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Maar dan weet je het toch eigenlijk wel? Als je gyn het al zo benadrukt dat je vanwege je geschiedenis nu al rustiger aan moet doen dan zou ik dat advies ter harte nemen en open kaart spelen op het werk. En dan merk je vanzelf hoe ze reageren.

En als je dat toch een te groot risico vindt werktechnisch, dan zou ik me 2 dagen ziek melden en de resteren tijd van de 2 weken toch doorgaan. Maar niemand kan die keus voor jou maken, jij voelt het beste wat je lijf zegt.

Ik weet maar al te goed dat het werk soms weinig medewerking kan verlenen en dat er veel onbegrip is rondom vroegtijdig thuis zitten met een zwangerschap. Het is vervelend, maar mijn opvatting is werk is werk. Als zij failliet zouden gaan en ik kom daardoor in de problemen daar zullen zij geen last van hebben. Maar als ik te lang doorloop en er is iets met mijn kleintje, heb ik daar mijn hele leven lang last van.
    Maar ondanks dat is het lastig om die knoop door te hakken.

8. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Mijn angst..hartje klopt 6wkn zwanger ik speel open kaart met eventueel terugzettend oude positie ivm proeftijd (kan)
    En dat t nog mis kan gaan, hoop het niet uiteraard
    Terwijl met de echo de 29e heb ik de "zekerheid" dat t goed zit qua zwangerschap.
    Dan vertel ik het direct
    Heb nu wel een "smoesje" verzonnen
    Blaasontsteking met wat koorts
    Kon slecht zeggen moe en misselijk 🙈

Deel Deze Pagina