Wel of niet naar feest?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ieder jaar heeft mijn man in december een groot feest van zijn werk. Luxe diner, feestavond en een hotelovernachting. Tot nu toe ben ik ieder jaar meegeweest, maar ik krijg nu al buikpijn bij het idee dat ik Fiene dan een nacht weg moet brengen. Ik vind het al verschrikkelijk moeilijk haar een paar uurtjes overdag naar een oppas te brengen en die hele nacht (+avond+ochtend) zie ik dus echt niet zitten. Nu had ik al besloten niet mee te gaan. Natuurlijk moet ik haar leren loslaten, maar ik wil het niet gaan forceren, omdat andere vinden dat het moet. Naar mijn idee komt dit vanzelf wel, naarmate ze zelfstandiger wordt. Nu wil mijn man heel graag dat ik mee ga en vindt dat ik me niet zo aan moet stellen. Nu heb ik de keuze tussen mijn schoonouders en schoonzus en voel me er allebei niet zo prettig bij om haar daar naar toe te brengen, dus dat helpt ook niet mee. Mijn familie woont 200 km verderop, dus is geen optie.

Wat vinden jullie? Ik weet even niet meer wat ik ermee moet.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat is het ook moeilijk soms hè. Ik zou zeker gaan mits ik een goed gevoel heb bij diegene die oppast. Jij hebt dat blijkbaar niet en snap dat het daarom moeilijk is voor je. Er is geen mogelijkheid dat je kindje bij je eigen ouders slaapt ondanks de afstand?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    ik zou zeker gaan maar wel zoeken naar iemand waar ik mijn kind gerust achter kan laten. Misschien een goede vriendin?

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn familie is echt geen optie. Dan moeten we eerst 200km heen rijden om haar weg te brengen (en 200 km terug voor het feest) en dan de volgende dag ook weer 400 km om haar weer op te halen. Bovendien zitten we dan wel erg ver weg, dus als het niet gaat, duurt het nog 2 uur voordat we daar zijn.

Ik heb één goede vriendin waar ik me wel prettig bij voel, maar zij heeft een dochter van 3 maanden en ziet het niet zitten er nog een baby bij te hebben (wat ik heel goed kan begrijpen).

Zoals het er nu naar uit ziet, zal ik dus echt niet kunnen genieten van het feestje en alleen maar enorme heimwee hebben naar m'n meisje :(

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Kunnen je ouders niet een nachtje bij jullie logeren om op te passen? dat vond ik als eerste een stuk prettiger.
    Verder kun je alvast een oefennachtje doen, een maand voordat het zover is, dan weet je hoe het gaat terwijl je gewoon thuis bent en ieder moment naar haar toe kan gaan. Misschien dat het helpt om vertrouwen te krijgen. Ik heb het ook uitgesteld tot Luca een jaar was, maar toen hij eenmaal daar geweest is, was het een stuk makkelijker.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn ouders hebben zelf ook nog jonge kinderen thuis en wij hebben niet genoeg kamers voor allemaal, dus dat gaat niet lukken...

Ik heb wat oppas betreft alleen de keuze tussen schoonouders en schoonzus. En allebei voel ik me helemaal niet prettig bij (we kunnen ook niet zo goed met elkaar). Of mijn zusje, maar die is nog maar 18. Ze past wel eens een uurtje op, maar van 18.00u tot de volgende dag 12.00u vind ik een beetje te gek.

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Mocht je er het geld voor hebben; boek een extra hotelkamer in het hotel waar jullie gaan slapen en neem je zusje mee. Die kan dan 's avonds oppassen en jij kunt te allen tijde naar het hotel als je Fiene te erg mist.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als je je dochter niet met een gerust hart kunt achter laten dan moet je het niet doen.. Zo'n eerste nacht uit logeren is een hele grote stap en dan moet je er wel een prettig gevoel hebben bij de genen waar je haar achter laat.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Om wat voor reden vind je het geen fijn idee om haar achter te laten bij je schoonouders of schoonzus? Zijn ze niet lief voor haar? Onverantwoordelijk?

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wat is er mis met je schoonouders en schoonzusje dat je je kindje daar niet naartoe wilt brengen? Ik bedoel daarmee: is het ook echt gegrond of wil je eigenlijk gewoon liever niet dat ze oppassen?

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En jouw ouders een nachtje over laten komen bij jullie thuis? Dan hoef je je dochter ook nog enkel de avond te missen en kun je 's nachts zelf alweer de zorg oppakken, als dat nodig zou zijn...

Wij brengen voor dit soort dingen Thirza altijd bij onze gastouder, en afhankelijk van hoe laat we terugzijn/hoe zij in haar vel zit/waar we zelf zin in hebben op zo'n moment, halen we haar 's avonds nog op, (ze slapen doorgaans vrij gemakkelijk thuis weer verder), of toch de volgende ochtend vroeg.
    Dat kan dus allemaal ook :)

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Dan ga je toch niet mee? Er komen later echt nog wel veel meer feestjes waar je wel naar toe kan en wil. Jammer voor je man, maar aan een ongelukkige en onrustige vrouw op een feestje heeft hij ook niks. Ik heb zoveel feestjes overgeslagen omdat ik mijn kids niet veel weg wil brengen. Er komt een tijd dat ik het vast allemaal wel weer in kan halen (haha en dan ben ik oud en grijs inmiddels).

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @Maedra Het bedrijf huurt het hele hotel af, dus een kamer bijboeken kan niet..

De reden dat ik me niet prettig voel bij mijn schoonouders, is omdat ze totaal geen rekening houden met haar behoefte aan slaap en rust. Ze is ontzettend pienter, merkt alles op, maar dat betekent ook dat ze heel veel te verwerken heeft en de RRR echt nodig heeft. Ze is heel snel overprikkeld, raakt dan helemaal overstuur en mijn schoonouders laten haar dan gewoon huilen ('want ze moet slapen') :( Ook geven zij haar snel suiker o.i.d. als ik even niet kijk, terwijl ze van mij alleen haar melk, groente en fruit (en evt water of thee) mag.

Met mijn schoonzusje heb ik helemaal geen goede band, we zien haar ook amper. Ze heeft wel 2 lieve kindjes en ik weet dat ze heel goed voor Fiene zal zorgen, maar ik denk dat ik haar gewoon niet goed genoeg ken. Voor Fiene is ze dus ook een vreemde en dat zit mij niet zo lekker..

14. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je er nog niet aan toe bent moet je het niet doen. Mijn zoontje is anderhalf en kan hem ook nog niet wegdoen. Je moet alleen doen waar jij je prettig bij voelt. Zou je eventueel niet naar het feest kunnen gaan maar toch naar huis komen en je zus bij jou thuis kunnen laten babysitten?

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    M'n man begint een beetje te bedaren en we zijn nu aan het overwegen alleen de avond te gaan en niet te blijven slapen. Dan zou mijn zusje gewoon bij ons kunnen blijven slapen, kan Fiene ook gewoon in haar eigen bedje (scheelt voor haar en de oppas een hoop stress, want ergens anders wil ze eigenlijk niet slapen) en dan ben ik de nacht gewoon lekker bij haar :) Mijn zusje is heel lief en gek op haar, dus voor een avondje durf ik haar (denk ik) wel achter te laten..

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou ook samen naar het avondfeest gaan, en daarna samen naar huis om daar te slapen.

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hmm, gaat hem niet worden, want man wil persé drinken en ik heb geen rijbewijs...

Heb door jullie reacties wel de knoop door kunnen hakken: ík ga niet mee. Dus óf hij gaat alleen óf we gaan niet. Dat eerste ziet hij niet helemaal zitten geloof ik... Maar ik heb voor mezelf besloten. Doet me wel pijn, ik heb het idee dat ik op dit moment tussen m'n man en dochter moet kiezen.. :( Hij wil zó graag dat ik mee ga!

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Goeie oplossing zo toch?! Ik ben ook niet makkelijk met het laten logeren van Ayla, maar ik merk nu wel echt dat ik het los moet gaan laten. Het slaat nergens op dat ik zo krampachtig doe. Ok, dingen gaan op het logeeradres misschien niet net zo als dat ik het thuis zou doen, maar ze houdt er niks aan over, dus waar maak ik me dan druk om? Alyla is nu 17 maanden en heeft pas 2x gelogeerd en alleen omdat het moest, omdat wij weg moesten. Nu gaat ze a.s. zaterdag voor het eerst "zomaar" logeren bij mijn vader en stiefmoeder. Ik ben ook bang dat ze bijv. niet wil gaan slapen, maar goed...mijn vader en stiefmoeder zijn hartstikke gek van haar en zullen ook als ze niet wil slapen ongetwijfeld heel goed voor haar zorgen. Dus vooruit dan maar...;)

19. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    #19 Nynke Jellie, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    Kan je man dan niet voor 1 avond het drinken laten? Dan kan jij wel mee en zijn jullie beide blij, hij omdat jij meegaat naar het feestje en jij omdat je 's avonds wel gewoon thuis kan slapen.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik vind? Dat je moet doen waar jullie je goed bij voelen.
    Dat ik mijn kinderen op die leeftijd al wel eens een nachtje uit logeren liet gaan, zegt niet dat jij dat ook zou moeten doen.

Wat vind je man ervan, dat hij mogelijk in z'n uppie naar dat bedrijfsfeest 'moet'?

EDIT ik lees je laatste posts. Ik zou de keuze bij je man neerleggen: ik wil wel mee, maar dan moet je nuchter blijven zodat we samen 's avonds naar huis kunnen. Of je betaalt een taxi (zal kostbare grap worden, maar goed, hoeveel is 't hem waard om te kunnen drinken).

Deel Deze Pagina