Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis terecht kwam bleven de stagaires komen, terwijl ik al meermaals aangegeven had dit niet te willen. Helaas is er totaal niet naar me geluisterd, en daarom wil ik er nooit meer een stagiare bij.
dat over het algemeen die mensen een geloof aanhangen waarbij het niet normaal is om tussen de benen van een vrouw te kijken (en ja hij ook dus bleek) dus eerste indruk (geoorloofd of niet.. ) is toch anders dan wanneer het een blond 18jarig meisje is. (en niet zeuren over discriminatie svp.. want daar gaat dit topic inderdaad echt niet over)
ik zal niks roepen over discriminatie, maar moet wel enorm lachen. ik denk dat het gros van de 'donkere mannen' die ik ken 'gewoon' lekker in het hollandse kikkerlandje zijn geboren en geen 'bijzonder' geloof aanhangen. dus dat het raar zou zijn voor die mensen om tussen de benen van een vrouw te hangen...... maar ik zelf hoef niet zonodig meer een leerling aan mijn bed. ik wil echt graag dat iedereen het leert, maar de afgelopen jaren ben ik voor verschillende dingen in het ziekenuis geweest en 95% van de tijd alleen geholpen door leerlingen, ik heb mijn portie wel gehad. bij mijn ks was de eerste 'échte' gyn die ik zag, de gyn die mijn ks zou doen. al die weken vooraf heb ik dus alleen maar, echt waar, leerlingen gezien. zelfs de echo's die moesten bepalen of ik een ks zou krijgen of niet, werden door leerlingen gedaan. ik ben hierbij uiterst onbeschoft en onproffesioneel behandeld en deze keer wil ik graag een fijne bevalling met mensen die écht weten waar ze het over hebben en me niet verkeerd voorlichten uit overenthousiasme vanwege een bepaald college wat ze net een half jaar terug gehad hebben. als deze goed gaat mag er bij mijn volgende mss weer een stagiair bij
ik had bij mijn intake btw liever een donkere man met 3 kids en wat ervaring gehad dan dat jonge blonde knulletje wat mij maar meewarend aan zat te kijken omdat ik hem 'niet snapte' (lees: het gewoon niet met hem eens was)
No way dat een VK in opleiding mij mag helpen. Ik heb zo vaak gehoord dat die mensen het niet goed deden. Daarbij wordt het vrijwel altijd ook nog eens gecontroleerd door een VK en dat vind ik in het geval van bijv. toucheren ook niet zo relaxed. Een gyneacoloog in opleiding zou ik geen problemen mee hebben. Die mensen zijn al jaren aan het werk en hebben dus wel al ervaring. In het ziekenhuis heb je er voor zover ik weet ook niets over te zeggen. In geval van een keizersnede zou ik wat minder blij worden van een gyneacoloog in opleiding. Maar deze mensen hebben wel al de gewone co-schappen gelopen.
haha, mijn vk in opleiding had anders vele malen meer ervaring met zwangere vrouwen dan mijn gyn in opleiding en dat maakt ook veel uit hoor. ik heb speciaal met het ziekenhuis gebeld dat ik hem onder geen beding bij de operatie wilde. ik was serieus ook weg gelopen anders, maar gelukkig heb je hier wel degelijk iets over te zeggen
ik heb gezegt dat ik bij de controle het niet erg vind maar bij een bevalling wil ik het gewoon liever niet hebben... En bij de kraamzorg wou ik het niet hebben...
mja.. dat kan ik me dan wel weer voorstellen maareh.. dit was dus ook een co-schapper.. cq stagiair superleuke vent ook uiteindelijk.. en degene die daadwerkelijk de inwendige echo verzorgde was een poolse dame van in de 50 (in r'dam zitten niet alleen veel polen.. maar ook veel fatsoenlijk opgeleide polen volgens mij... kom ze regelmatig tegen in ziekenhuizen, opticiens etc en dat zijn toch beroepen waar ze niet de eerste de beste bouwvakker neer zetten ) (hmm nou betrap ik mezelf weer op allerlei ernstige onsubtiliteiten.. maar kan het even niet netter brengen.... sorry!)
Ik vindt zelfs dat verloskundige die net van de opleiding afkomen mischien zelfs meer weten dan een oude rot in het vak zeg maar.... Je zit zo in het leerproces dat je echt wel weet wat je moet doen, en wie zegt dat ze het de vijfde keer bij jou beter doet dan de eerste keer bij mij?!
cindsy, in principe ben ik het met je eens hoor, ze zijn vaakj nog erg enthousiast en gaan voor de volle 100%. sommigen slaan echter door. ze hebben het zó geleerd, dus moet het zó en niet anders. ze gaan me dan net iets te veel uit van de leerboekjes en kijken niet naar de patient als persoon. een oude rot in het vak heeft vaak al te maken gehad met de uitzonderingen die de regels bevestigen
@claartje tja.. als je dat niet wil.. moet je in ieder geval niet in rotterdam gaan wonen ben bang dat het in alle grote steden hetzelfde gaat hoor.. maar Rotterdam staat redelijk bekend om grote hoeveelheden antilianen, polen en chinezen *grin* (en vorige keer hier ind e buurt me dus helemaal suf gezocht naar een suri-toko ook nog... *mopper* maar nu een hele tropische supermarkt sinds kort... waar ik me heerlijk kan uitleven)
dat zijn de lekkerste winkeltjes, tijdje terug een russische toko gevonden, ook lekker smikkelen. moet alleen wel bij alles vragen wat het is en wat je er mee ka haha, weer eens wat anders dan hollandse kost (alhorerl dat in dit huishouden juist een zeldzaam iets is )
Ik had een stagiaire VK bij de bevalling. Ze bleef de hele tijd bij me en hielp de VK met handelingen. Ze was hartstikke lief en ondanks dat haar stage de dag erna af was gelopen en mijn bevalling eindigde in een keizersnede (en ze dus het einde heeft gemist), is ze me de dag erna op de kraamafdeling komen opzoeken om te kijken hoe het met me was. Volgende keer mag het zo weer!
Ik had ook een stagiare bij mijn thuisbevalling. Zij heeft eigenlijk de hele bevalling begeleid, onder toezicht van de echte verloskundige. Een hele lieve en kundige meid. Ze was ook al wat verder in de opleiding, dat scheelt wel, denk ik. Ik ben haar later nog een paar keer tegengekomen en dan informeerde ze altijd heel belangstellend naar mijn zoontje. Achteraf was het maar goed dat ze met z'n tweeën waren, want de kraamhulp kwam veel te laat. Volgende keer mag er van mij best wel weer een stagiaire bij zijn. Liever niet bij de kraamzorg, dat lijkt me zo druk in huis al die dagen.
Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ze een stagiaire die nogn iet ver in haar opleiding is, zoveel laten doen. Dan wordt het meer meekijken misschien.