stagiaire bij gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tuc, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

stagiaire bij gastouder

1. ja, mits/omdat

2. nee, omdat

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik snap het punt wel denk ik, een stagaire is iemand die het wil komen leren, maar je kan haar niet uitkiezen. Er komt gewoon een jongedame (vanuit school?) en die komt dan even bij de gastouder thuis. De kindjes kunnen niet kiezen, de ouders niet, het is dan ook BAM. Ze is er. Ik persoonlijk zou het niet erg vinden, zou wel even de kat uit de boom kijken. Bij mij gastouder weet ik dat zij erg precies is. Zij zou een stagaire dan ook niet gauw alleen laten (dat zij bijv. iemand uit school gaat halen) maar dan zou ze alle kindjes meenemen en dan ook met z'n allen gaan.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Ik zou er zeker niet op tegen zijn, maar ik zou het niet verwachten bij een gastouder. Ik zie een gastouder meer als een 'vervangend-achtige-gezinssituatie', verbeter me als ik daar helemaal naast zit hoor.
    Ik vind stagaires dus ook meer bij een kdv horen.

3. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik heb er geen moeite mee. Ook zij moeten het leren. Daarbij heb ik mijn gastouder bewust uitgekozen: ik vertrouw haar. De stagiaire krijgt zij ook maar toegewezen in veel gevallen, maar ik weet dat ze er wat aan doet als iemand echt niet functioneert.
    En voor wat betreft het aantal vreemden waarmee je kind in aanraking komt, er kan toch ook iemand even op bezoek komen bij de gastouder? Of ouders van de vriendjes van de eigen kinderen. Alleen minder en in een heel andere setting dan bij een kdv. En dat vind ik dus het voordeel.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oké, ik begrijp het idd. Maar dat zou voor mij geen reden zijn. Wat al gezegd werd, ik zou erop vertrouwen dat de go weet wie ze in huis haalt. En daarnaast dus idd alleen maar voordelen, zoals de extra handjes enzo.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee ... Mja - ik weet het niet. Vind het persoonlijk ook wat overdreven eigenlijk. Zo (te) overbeschermend ook, hoe gaan die ouders dat doen als hun kinderen naar school gaan? Vetorecht vragen bij iedere aanstelling van een leraar? Ze zien ze aankomen.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

De argumentatie waarom een ouder het niet wil kan ik wel begrijpen.

Zelf heb ik er geen moeite mee. Mijn zoontje gaat naar de opvang en daar komen ook stagiaires. Ik heb er vertrouwen in dat de groepleidster haar goed begeleid.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Misa, nee hoor. Heb bij mijn vraagouders nog geen navraag gedaan. Dacht eerst eens te vragen wat de algemene gedachte hier is.

Strijkkraal, dat heb ik ook gevraagd hoe zij dat later op school zien. Maar zij vinden dat anders omdat het op school nu eenmaal zo is dat je geen leerkrachten uit kan kiezen, maar voor kinderen onder de 4 jaar is die mogelijkheid in de vorm van een go er nu eenmaal wel;)

Vind het leuk om te horen hoe jullie hierover denken.

Deel Deze Pagina