Hoi meiden, Ik ben toch zo bang om te bevallen van mijn tweede. Met mijn eerste begonnen de weeen om half 5 's-morgens, om 7 uur 's-avonds had ik volledige onsluiting en mocht ik gaan persen. Een uur lang persweeen gehad en toen moest ik met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht worden. Toen ik daar aan kwam moest de vacuum erop gezet worden die er ook nog eens even afschoot. Uiteindelijk is mijn zoon om half 9 's-avonds geboren. Ik was kapot, en als ik er nu over nadenk dan krijg ik kippevel over mijn hele lichaam. Wie van jullie had bij de eerste ook een zware bevalling en ging het bij de tweede een stuk makkelijker? Liefs Mariska
Nog niet zwanger, net een paar maanden mama, maar ook hier soms de gedachte: zou het de volgende keer anders en minder heftig gaan? Hier vrijdagavond begonnen met weeën en pas zondag in de namiddag via een keizersnede mijn zoon gekregen. Dág thuisbevalling en baarkruk, leuk geprobeerd, maar toch echt naar het ziekenhuis. Dat ik daar een volgende keer móet bevallen, okay... Maar dan toch graag een stuk relaxter...
Hey...Mijn eerste was ook verschrikkelijk! Ook thuis begonnen .maar het ging niet..dus toch na het ziekenhuis. Daar aan gekomen kreeg ik hem er nog steeds niet uit..hartslag viel bij hem weg...dus was paniek! Dus ook vacuumpomp erbij en toen is hij geboren na 18 uur! was een hoop stress veel pijn. Veel hechtingen Dus ja ik was als de dood voor een 2e...MAARR De 2e was dus een eitje Ik ben thuis bevallen...had gewone weeen. Kon het nog geeneens vergelijken met de weeen van de eerste! Dus op een gegeven moment belde mijn verloskundige mij zelf op van Sandra zal je mij is niet een keer bellen..Ik zeg nee hoor kan het goed uit houden zit lekker te eten! Ze zegt ik kom toch even kijken bij je...dus ze kwam en zegt ja maar ik ga je vliezen breken. Dus heeft ze gedaan en na een half uur had ik mijn dochter in de armen. Heb 2x geperst en toen was ze er... En mijn lichaam deed het gewoon zelf...was niet te vergelijken met de 1ste Had geen hechtingen nodig helemaal niks... Dus meid kan ook anders gaan! Succes straks en vertrouw op je lichaam!
Nou heb dus precies hetzelfde.. Ik heb met Eliza 24 uur rug weeen gehad, het laatste randje wou niet weg (laatste cm) en werd ook steeds dikker. Dit kwam omdat Eliza er niet goed voorlag.. Dus de laatste cm doen al verschrikkelijk zeer, de weeen dan.. en ik heb er 6 uren over gedaan om dit weg te krijgen, oplaatst met beghulp van weeenopwekkers want mijn lichaam trok het niet meer. Na 2 uurtjes persen was ze er dan eindelijk.. Ik huilde niet van vreugde maar van pure opluchting! Nu sta ik op het punt om van de 2e te bevallen.. probeer het thuis te doen alleen ik kijk er heel erg tegenop.. De VK en allemaal mensen om me heen zeggen dat de 2e vaak beter gaat.. Ik moet het eerst nog zien.. De schrik zit er nog aardig in..' Tijdens mijn eerste bevalling heb ik bij elke wee gezegt: "dit nooit weer" maar goed.. dat zie je nu wel weer
Mijn eerste bevalling was echt geen pretje ben 26 uur bezig geweest Flinke rugweeen met uitstraling naar de benen. Heb een paar uur lang persweeen weg moeten zuchten omdat de gynecoloog niet wou komen.(hij lag lekker in zn bed ) Dus ik zag echt op tegen de 2e bevalling. Maar in 1,5 uur was ze er en heb niet geperst omdat ze er uitgleed toen ik naar mn rug draaide. (ben wel in een ander ziekenhuis bevallen) En de 3e heb ik 3 uur over gedaan.
eerste helse bevalling staat nog goed in mijn geheugen, 27 uur rugweeen , weeopwekkers gekregen, falende morfine en ruggeprik. en dan houden we het verhaal nog kort zeg maar. we denken al wel na over een 2e kindje maar als ik denk aan het feit dat ik dan weer moet bevallen dan kan ik nu al janken. ik wil het gewoon echt niet meer, maar ja je moet wel he! joyce
Mijn eerste bevalling was ook geen pretje(als bevallen al een pretje is ) Tijdens deze zwangerschap heb ik eigenlijk mij bewust voor de bevalling afgesloten tot een paar weken ervoor toen begon ik er wel over na te denken. Ik had er met de verpleegkundige op het ziekenhuis al mee over gepraat dat als ik dat zou willen ik weer een ruggeprik zou krijgen,ze zei dat dat mogelijk was maar eerst natuurlijk afwachtte. Toen deze bevalling begon was ik vrij rustig en wilde graag thuis blijven zo lang mogelijk maar ze adviseerde me toch te komen omdat een tweede wat sneller kan gaan nou dat ging sneller maar liefst in 4 uur tijd. Het was wel heftig maar niet zo erg als bij de eerste dus meid er is hoop ga er met je verloskundige over praten en laat het over je heen komen en bedenk dat er echt een einde aan komt aan de bevalling dat hield ik in mijn gedachtte. Veel succes groetjes jeslin
ik zit even alles te lezen en ik word al weer minder bang ik kan zelfs geen bevallingen meer aanzien op de tv terwijl dat eerst helemaal geweldig vond. Nu heeft de gyn gelukkig al gezegd als ik het echt niet aandurf of zo bang ben dat hij een keizersnede doet. want door teveel angst schiet je bevalling ook niet op
ik ben ook echt superbang voor de 2e bevalling,en ben blij dat er veel meer vrouwen zijn die dat hebben... Er is zelfs tegen mij gezegd dat ik me niet aan moet stellen en dat een 2e altijd sneller gaat.. (die persoon even de waarheid verteld,want zij moest uberhaupt zelf nog bevallen) Het komt nu voor mij echt super dichtbij ,want hij/zij mag vanaf vandaag komen... Maar ik krijg echt pijn in mijn buik als ik er aan denk.. De 1e heb ik 17 uren erin gezeten, en persen thuis,maar ja meneer zat klem,dus met loeiende sirenes naar ZH gegaan, nou dan komt er echt van alles op je af, en is de sfeer heel vreemd.. De vacuumpomp erbij gehaald,en ja die schoot ook nog eens los van zijn koppie, zo zielig,want velletje van zijn hoofd was gewoon open.. En nu heb ik zoiets: ik wil zo graag thuis bevalllen,dat is mijn allergrootste wens momenteel.. En dat de rugweeen me deze keer bespaard blijven,zou ook heel fijn zijn,en maar hopen dat alles goed is met de baby! Ik zit dus ook met meerdere angsten,en ik kan niet ophouden met piekeren. paar weken terug met VK besproken, zij begreep mij helemaal en als ik het niet meer zie zitten,dan rijdt zij me naar ZH voor evt.pijnstilling..Dus opzich ben ik nu wel iets geruster,maar nog niet helemaal! En ja de verloskundige praktijk zie ik dus ook niet,kon ik eerst wel maar nu helemaal niet meer, ik zit gewoon een gigantisch potje te janken dan..hihi dus dat maar niet meer doen.. We wachten af! Iedereen sterkte met bevalling,en praat erover als je echt heel bang bent,want het is wel fijn om te horen als er iemand achter je staat! Liefs
Mijn bevalling was ook hels/een drama, heb er 26 uur over gedaan. Tijdens die bevalling dacht ik nooooooooit meer een tweede maar ja, wie weet... Ik wens je in elk geval veel sterkte met je tweede bevalling! Kan alleen maar meevallen na zo'n helse eerste!
Mijn bevalling lijkt zo te lezen behoorlijk op die van jou .17.00 uur begonnen,04.00 persen,na 1,5 uur toch naar het ziekenhuis en de vacuum erop (ik was allang blij dat ze me hielpen) en om 06.00 uur was Zoë er. Maar ik heb dit zeker niet zo zwaar ervaren als jij. Sterker nog ik zei een paar uur later al 'was dit nu alles'? Mijn moeder en mijn man zaten me aan te kijken van 'ben jij wel helemaal lekker'. Zo zie je maar dat iedereen haar bevalling anders ervaart.Ik was uitgegaan van het allerergste en dat ik het gewoon niet zou overleven maar dat viel gelukkig weer mee . Nee het is mij 200% meegevallen en die ben dan ook zeer zeker niet bang voor een tweede. Heb tijdens de ontsluitingsperiode lekker in bad gezeten dat was heel goed te doen zelfs 'lekker'geslapen tussen de weeen door. Misschien een kun je dat deze keer proberen. Succes!
mooi voor je Kimos dat het je allemaal is meegevallen! ik kan dat helaas niet zeggen en helemaal nu niet meer nu het einde in zicht is.. Zo zie je maar iedereen verwerkt de dingen op zijn eigen manier.. Ik hoop dat ik na deze bevalling kan zeggen,: Dit viel me mee! Hoop ik echt... We zien het wel! Maar ik ben zowieso een piekeraar en maak me overal druk over,dus ja kan er weinig aan doen hihi
Ik begin ook al weer angst te krijgen voor de bevalling,.. mijn bevalling van tim was zeker geen feestje, de weeen begonnen op vrijdagavond tegen tien uur en tim is uiteindelijk op maandagavond om zeven uur pas geboren. En al die tijd niet geslapen omdat de weeen gewoon heftig waren. Uiteindelijk na twee uur persen, een knip en de kiwi was ons manneke er dan. Deze mams moest gelijk aan het infuus en alles..dus nee, was geen feestje...en ook ik maak me zorgen..maar ja..andere kant..erger dan de eerste keer kan het niet worden toch?
Mijn eerste bevalling was een makkie; binnen 3uur en 24 minuten was madam er. De tweede was een ramp. Ik zat thuis in een plas bloed, moest ook met gillende sirenes afgevoerd worden. In het ziekenhuis hebben ze mijn vliezen gebroken, mijn zoon naar beneden geduwd (want hij was niet ingedaald) en zijn hartslag zakte tot 40 dus hij moest er maar snel uit. Ik heb in totaal denk ik 2 goeie weeën gehad, de ontsluiting hebben ze voor mij gedaan (erg lekker, al die grote handen die de boel even lekker oprekken) en ik heb een prikje gekregen om persweeën op te wekken. Ik heb toen 3 keer geperst en meneer lag op mijn buik. Vanaf het moment dat de vliezen zijn gebroken tot hij op mijn buik lag duurde maar 1 uur en 49minuten. Vreselijk als ze alles (de ontsluiting) voor je moeten doen. De weeën heb ik achteraf gekregen... Maar ik zie het maar zo: als ze niet hadden ingegrepen was hij er niet geweest. Meiden, het kan alleen maar meevallen toch? Als je het ergste al hebt meegemaakt... Ik wens jullie allemaal sterkte, kan me wel voorstellen dat jullie eigenlijk niet zo veel zin hebben in de bevalling! Zou ik ook niet hebben.
Nou meid, ik had bij de eerste ook een helse bevalling. 24 uur lang rugweeen waarvan 6 uren puur en alleen om het laatste randje ging. Het wilde allemaal niet lukken. Daarna nog 2 uren persen. Afgelopen keer was ik zo verschrikkelijk bang toen ik de eerste wee voelde.. Maar binnen 3 uren was het klaar, waarvan 1 min persen. Ik hoop dat je dit een beetje hoop geeft. De 2e is een stuk makkelijker. Dit werd mij ook verteld maar moest het eerst maar zien. Nou het resultaat mag er zijn. Ik wens je een snelle en betere bevalling toe!