Wereldberoemde hartchirurg onthult ware oorzaak hartkwalen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bruni, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
  2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ha, Niburu weer met z'n opruierij.
    Maar goed, al het bewerkte voedsel wat in de supermarkten ligt, zit toch vol troep? Eet gewoon veel vers en maak je maaltijden ook zo veel mogelijk met verse producten en niet met al die pakjes zooi.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Helemaal mee eens..

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Al die verpakkingen staan vol met leugens.
    Ik kom uit een familie met veel diabeten (type 2) en heb dus ook altijd mager gegeten en ben opgegroeid met het idee dat vet heeeeel slecht is. In mijn familie zijn zo ontzettend veel hart en vaat ziektes, dat ik heel anders ben gaan eten. Ik eet vetter dan ooit tevoren en plots verlies ik die paar kilo's die er eerder nooit af leken te gaan. Ook voel ik mij eindelijk weer fit.
    Toch verbaas ik mij nog regelmatig waar allemaal suiker aan wordt toegevoegd, vers eten en geen pakjes is makkelijker gezegd dan gedaan hoor!

5. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    #5 Bruni, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    Ben al helemaal overgestapt gelukkig. Bij ons komen er nog zelden pakjes en zakjes aan te pas. Kan er gewoon niet over uit dat de mens zoveel wordt voorgelogen over voeding. Verwonder me elke keer weer.

Onlangs nog een Amerikaans onderzoek gelezen waaruit blijkt dat tegenwoordig kip vetter is dan varkensvlees.

Wat fijn zeg dat je je zo goed voelt nu! Het is idd niet heel erg makkelijk als je pakjes en zakjes gewend bent. Hier ging het ook niet in één keer, maar zou niet meer terug willen. Zonder pakjes en zakjes is het veel lekkerder.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor zo'n bewering mis ik nogal wat verwijzingen naar wetenschappelijk onderzoek....

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die arts spoort niet, doet kennelijk alles voor geld.

Zijn opzienbarende wetenschappelijke onderzoek is ook niet in The Lancet gepubliceerd hè?

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nee hoor. Het kost meer tijd ja. Maar ik besteed liever wat meer tijd aan degelijk eten dan ons eten snel klaar maken met die kant en klaar dingen.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Geloof er niets van...

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Die leugens beginnen al bij voeding voor de allerkleinsten trouwens. Ooit naar baby yoghurt gekeken bijvoorbeeld? Suiker in naturel yoghurt (hier in Portugal tenminste wel).

11. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ja, belachelijk! En bijna overal stoppen ze E621 in :x

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

brrr mijn vader gelooft heilig in dit soort boter,
    en wil ook geen andere meer. Hoezo indoctrinatie

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Tja, ik probeer altijd maar zo vers en natuurlijk mogelijk te eten en kijk wat er op verpakkingen staat. Keurmerken en reclames kunnen mij niet verleiden. Het liefst had ik een boerderij met een lap grond om van alles zelf te kunnen telen en maken, maar die middelen hebben we nou eenmaal niet.

Sinds kort weet ik dat ik behoorlijke hart- en vaatproblemen heb. Juist toen heb ik besoten mijn halvarine om te ruilen voor (biologische) roomboter. ;)

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een tip voor jou: biologische kokosolie.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Yup. Geweldig goed spul. :)

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En nu graag een echt wetenschappelijk onderbouwd artikel!

17. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    #17 fayenne, 2 dec 2014
    Laatst bewerkt: 2 dec 2014
    Even vraagje wij hebben becel light begrijp ik nu goed dat we beter roomboter kunnen nemen ? Dat is toch een dikmaker ? Ben benieuwd.

Ik.probeer bijna nooit pakjes te gebruiken probeer zo gezond mogelijk te koken.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Becel is de grootste leugen van de 21e eeuw.
    Helaas is mijn man ook nog steeds een 'belever'...

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoiets bizars: vloeibare margarine.

Men neme plantaardige olie en gaan daar dan mee knutselen totdat het hard wordt en vervolgens gaan we er weer iets chemisch mee uitvreteb dat het uit een fles spuit, WTF!:$

En het stinkt me toch als je daarin braadt, rrrrrrrr!!!

20. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zolang je niet te veel eet is roomboter geen dikmaker. Rens Kroes (om maar even een bekende naam te noemen) gebruikt ook veel roomboter in haar recepten en is niet dik te noemen. Ik ken ook genoeg paleo aanhangers die ontzettend vet eten en ontzettend slank en gezond zijn.
    Zelf heb ik die ervaring ook. Ik had altijd vijf kilo die er gewoon niet af ging, hoe weinig ik ook at, hoe veel ik ook bewoog, ik kreeg het er niet of nauwelijks af. Nu ik geen suiker meer eet en veel vetter, raak ik eindelijk die kilo's kwijt.

Je kan dit aetikel onzin noemen, maar feit is dat sinds wij minder vet zijn gaan eten, er meer hart en vaatziekten zijn. We eten mager, te veel van alles en veel suiker en we zijn zieker en dikker dan ooit!
    In een uitzending van Zembla bleek ook dat suiker weldegelijk een dikmaker is, iets wat iedereen -ook voedingscentrum- ontkennen. Wel een interessante uitzending om te kijken trouwens!

Deel Deze Pagina